• Anonym (sämsta mamman)

fan, ja slog mitt barn ikväll!

satt i soffan å  hade mysisgt me film å chips varpå barnet börjar kittla mig under fötterna.

jag har tidigare blivit arg för detta då jag flera gånger förklarat att ja är så kittlig att ja börjar sparkas å är rädd att skada den som kittlar. (ingen vågar kittla mig under fötterna)!!!

försöker även denna gång prata me barnet å tala om att ja kan råka skada han/hon om det gör så där men får ingen respons utan det fortsätter.
    pappan plockar bort barnet å talar även han om att det som görs är fel.
    barnet kommer tillbaka å fortsätter å jag blir hårdare i mitt uttryck + håller fast barnets händer för att hindra fortsatt kittling.
    inte ens detta funkar å så brast d.

GråterGråterGråter jag snärtade till barnet på magen och givetvis blev det jätte ledset å undrarde varför mamma gjorde så.

det undrar jag med å mår så fruktansvärt dåligt fy fan att d ibland ska gå så långt. GråterGråterGråter

när barnet lugnat sig hos sin pappa kom det till mig igen å vi kramades å jag bad om förlåt å förklarade att man absolut inte får göra så. barnet bad i sin tur om ursäkt å jag har nu fått vara den som nattat.

men felet är ändå gjort!!!! är så sämst! Demon

vet inte va ja vill me tråden men kände att ja va tvungen att bekänna mitt stora misstag å kanske även bli dömd för den jag är!

• Svar på tråden fan, ja slog mitt barn ikväll!
  • Mrs Karlsson
    Anonym (sämsta mamman) skrev 2012-08-03 22:22:44 följande:

är absolut ingen bortförklaring ja ja slog mitt barn. det ja menade var att ja inte kunde ta mig upp!

berätt gärna hur ni får era barn att lyssna istället för att bara skälla.

jag brukar alltid börja med att tala om att det som barnet gör inte är ok. jag förklarar varför det inte är ok. då är jag aldrig arg. behöver jag upprepa samma sak igen brukar jag först ställa bort banet en bit från mig för att visa att d inte är ok att göra som det gör. (fortfarande inte arg men allvarlig)
    (barnet kommer alltid tillbaka å fortsätter) jag säger till igen med aningen skarpare stämma att sluta. 
    andra gången efter att barnet kommit tillbaka (om jag inte sitter fast under barnet) så tar jag ut barnet ur rummet eller går själv därifrån för att på d viset visa att nu är d verkligen nog. antingen kommer barnet tillbaka eller följer det efter mig å fortsätter. (JAG HAR ALDRIG SLAGIT FÖRUT SÅ NEJ BARNET TROR INTE ATT DET ÄR SÅ MAN GÖR)!
    hittills har dessa situationer slutat i att jag stänger in mig å håller fast dörren med ett skrikande bankande barn på andra sidan till dess att barnets pappa lyfter bort barnet å talar om för barnet att det gjort fel å att d är en bra ide att be om ursäkt.
    barnet kommer å ber om ursäkt å sen är det lugnt! iaf till nästa gång som barnet bestämt sig att sätta sig på tvären!

så ni som aldrig behöver höja rösten åt era barn talagärna om hur ni gör för mitt barn är expert på att provocera (MEN SOM SAGT HAR JA HITTILLS ALDRIG GÅTT ÖVER GRÄNSEN).
    Alltså... Barn lyssnar inte. Jag tror inte att det spelar någon roll hur de uppfostras eller hur många gånger de blir tillsagda - barn lyssnar inte.

Det ger dig inte rätten att slå. Och definitivt inte för att hon "kittlade dig".

Istället för att må dåligt  försvarar du dig och istället för att ta hand om problemet (dig) undrar du hur du får barnen att lyssna.

Sök hjälp. Omgående.

Om inte tänker jag anmäla dig och din tråd till socialen.
  • Anonym (!!!)
    Mrs Karlsson skrev 2012-08-03 22:47:57 följande:
    Alltså... Barn lyssnar inte. Jag tror inte att det spelar någon roll hur de uppfostras eller hur många gånger de blir tillsagda - barn lyssnar inte.

Det ger dig inte rätten att slå. Och definitivt inte för att hon "kittlade dig".

Istället för att må dåligt  försvarar du dig och istället för att ta hand om problemet (dig) undrar du hur du får barnen att lyssna.

Sök hjälp. Omgående.

Och där kom den.... Den hysteriska tanten som skriker anmäl till ALLT!!!!

TS har ju för f*n inte skrivit någonstans att hon rättfärdigar sitt beteende! 
  • Nape

Ok.  Jag är inte ett stort fan av barnmisshandel och min första reaktion är att komma och slå dig. (Moget? *s*)
    Men, nu har det hänt och det är över. Du har dåligt samvete (bra!) och vad mer kan du göra, än att be om råd och tips om hur det _aldrig mer_ ska hända? Vi kan ju inte ställa dig mot en mur och stena dig, du mår  nog dåligt nog som det är.

Jag har tre barn och jag kan bli _galen_ på dem ibland. Speciellt när alla var i trotsåldern samtidigt (yngsta hade tvåårstrots, mellanbarnet "lilla tonåren" och äldsta hade sin svåraste tonårsperiod). Crazy loco varje dag. Ibland ville jag bara banka huvudet i väggen, ibland grät jag. Ibland funderade jag på att lämna sambon och ha ungarna varannan vecka. Men jag slog inte.

Hitta ett sätt att säga/ visa barnen var gränsen går. "Nu är det  nog. Nu blir jag snart arg." I värsta fall- gå in på toa och räkna till 20, eller tänk på nästa semester/ dagen då alla barn flyttat ut.

Du FÅR bli arg, men man får inte slå eller kränka barn.

Jag har hört att det är vanligt att föräldrar slår sitt barn EN gång. Skillnaden mellan en "bra" och en "dålig" förälder är att den bra föräldern får dåligt samvete, tänker mycket på det som hände, analyserar och försöker hitta sätt så det aldrig mer ska hända. Vet inte om det är sant, men det låter logiskt.

Kram på dig ts, det fixar sig nog. Men gör inte om det, snälla.

• MikuAndSaraLi
    Anonym (sämsta mamman) skrev 2012-08-03 22:46:17 följande:
    å herregud vilken ångest att se sitt barn springa mot en säker död eller iaf att bli otroligt skadad! så som du reagerade då tror ja verkligen att vem som hellst skulle reagerat då man själv blir så himla rädd.

sen är det givetvis jätte viktigt me sömn annars blir man galen (fortfarande ingen ursäkt eller bortförklaring bara sanning. finns en orsak till varför man tvingat fångar vara vakna dag ut å dag in för att dom tillslut ska prata!)
    så jag kan förstå att d e lätt hänt å kliva över gränsen!

i mitt fall va d inte trötthet å inget annat än gravidhormoner som skulle kunnat spela in för att beté mig som ja gjorde (men skyller heller inte på dom för inget rättfärdigar slag).

var oxå väldigt noga med att jag när vi kramades sa förlåt å talade om att mamma gjorde jätte fel å att man aldrig får göra en sån sak.
    när barnet en stund senare frågade varför ja slog kunde jag ju inte ljuga utan berättade att ja hade blivit så arg för att barnet inte lyssnat men att man iaf aldrig får slå.

ja d e verkligen skitjobbigt å ja hoppas att ja aldrig någonsin kliver övere gränsen igen. (OM JA GÖR D SÅ KOMMER JA ABSOLUT SÖKA HJÄLP)!

tror att mitt barn provocerar så mycke nu för att det är osäkert inför syskonboomen vilket gör mig ännu mer skamfull att ja lät d gå så långt! Gråter
    Det är ju det.
    Det är tortyr.
    Folk fattar det inte men det ÄR ju fasen det.
    Det är dom enda två gångerna som jag gjort henne illa, någonsin.
    Men man beskyller ju sig själv för ALLT som händer.
    I början, när jag var ovan att köra vagnen, råkade jag kliva rätt på en is"pöl" utanför porten här.
    Vagnen och jag ramlar och ungen far ur och rätt ner i mig och betongen.
    Det var inte så farligt men ångesten jag hade då.
    Jag sprang genast in igen och ringde min mamma och sa att hon skulle få vårdnaden om min dotter för jag hade precis misshandlat henne - för det var självfallet mitt fel att jag inte såg mig för - det VAR det =(
    Jag var övertygad om att nu åker jag i fängelse och det SKA jag fan också! Jag gjorde illa mitt barn osv osv osv.
    Lyckades bli nedlugnad av min syster och mamma som förklarade att det var en olycka om och om igen tills det gick igenom.
    Jag har alltid gjort allt i min makt för att min dotter ska ha det så bra som möjligt.

Jag har själv fått stryk som barn, jag VET hur det känns och hur ledsen man blir. Man glömmer inte, trots att folk tror att man visst gör det.

Inget ursäktar mitt panikslagna beteende den första gången och inget ursäktar den klappen andra gången.
    Kram på dig, Ts.
    Prata med din make om saken - du kommer behöva det.

Sen FÅR man faktiskt lämna rummet och slå pannan mot väggen en stund tills frustrationen runnit iväg.
    Man FÅR gå ut på balkongen och ta ett några andetag.

Irritation, frustration och ilska kan alla känna, förnekar någon det, ljuger denne.
    Man är inte mer än människa, tyvärr.

Det gäller bara att inte ta ut frustrationen på barnen/barnet.
  • IsadorasMamma

Sök hjälp. Omgående.

Prova. Gör det ring. Ring soc & säg att du läst att en på familjeliv snärtat till sin unge på magen.
  • Mrs Karlsson
    IsadorasMamma skrev 2012-08-03 23:08:07 följande:

Prova. Gör det ring. Ring soc & säg att du läst att en på familjeliv snärtat till sin unge på magen.
    Jag har redan IP-nummer, namn och adress. Lär inte bli så svårt
  • Anonym (sämsta mamman)

Sök hjälp. Omgående.

jag försvarar absolut inte mig själv jag vet att ja gjort fel d har ja hela tiden skrivit.
    jag vet att jag aldrig har rätt att slå.
    jag vet att barn har svårt att lyssna det är en av d saker man som vuxen måste lära dom!

jag vet att det kan verka konstigt att jag blir arg för att barnet kittlade mig MEN DÅ JAG VET SEDAN TIDIGARE I MITT LIV ATT JAG ÄR SÅ KITTLIG UNDER FÖTTERNA ATT JA OKONTROLLERAT SPARKAR RAKT UT så har jag flera gånger då barnet kittlat redan förklarat att detta kan medföra att jag av misstag sparkar barnet vilket jag absolut inte vill göra. därav blir jag arg då respekt för varandra är något jag vill lära barnet. (INTE MED SLAG GIVETVIS, DÄR GJORDE JAG FEL). har i mina tidigare år skadat både min sambo å min kusin under lek då d kittlat mig under fötterna å ja utan respons på mina varningar sparkat rakt ut. (KALLAS REFLEXER å går inte att förhindra hur gärna man än vill tro mig jag vet!) säkert ytterligare bortförklaringar enligt dig och fine du får gärna ta d som d men prova då dina knäreflexer å se om du kan häva inpulsen att sparka ut me benet då du hittar rätt punkt.

jag skrev hur jag brukar gå till väga dvs JAG GÅR UNDAN i sista försöket att få ett slut!
    Jag vet att ja borde gjort så även i detta fall men jag satt fast under barnet (säkert bortförklaring enligt dig, enligt mig bara fakta).

anmäl mig gärna om du tror jag behöver det. själv vet jag att jag tidigare aldrig gått över gränsen å mår så pass dåligt över detta att d aldrig kommer upprepas.
  • MikuAndSaraLi
    Mrs Karlsson skrev 2012-08-03 23:09:14 följande:
    Jag har redan IP-nummer, namn och adress. Lär inte bli så svårt
    Här har vi Perfekta Mamman, ladies and gentlemen!
    Vi sätter upp henne på museum, i ett glasskåp - något unikare kommer aldrig skådas - någonsin!
    Step right up, step right up, folks!
  • Mrs Karlsson
    MikuAndSaraLi skrev 2012-08-03 23:11:11 följande:
    Här har vi Perfekta Mamman, ladies and gentlemen!
    Vi sätter upp henne på museum, i ett glasskåp - något unikare kommer aldrig skådas - någonsin!
    Step right up, step right up, folks!
    Gör mina datakunskaper samt den uppenbara anledningen till att JAG faktiskt inte SLÅR mina barn mig till den perfekta mamman?!

Isåfall kan jag inte annat än tacka och ta emot
Svar på tråden fan, ja slog mitt barn ikväll!