• Anonym (sämsta mamman)

fan, ja slog mitt barn ikväll!

satt i soffan å  hade mysisgt me film å chips varpå barnet börjar kittla mig under fötterna.

jag har tidigare blivit arg för detta då jag flera gånger förklarat att ja är så kittlig att ja börjar sparkas å är rädd att skada den som kittlar. (ingen vågar kittla mig under fötterna)!!!

försöker även denna gång prata me barnet å tala om att ja kan råka skada han/hon om det gör så där men får ingen respons utan det fortsätter.
    pappan plockar bort barnet å talar även han om att det som görs är fel.
    barnet kommer tillbaka å fortsätter å jag blir hårdare i mitt uttryck + håller fast barnets händer för att hindra fortsatt kittling.
    inte ens detta funkar å så brast d.

GråterGråterGråter jag snärtade till barnet på magen och givetvis blev det jätte ledset å undrarde varför mamma gjorde så.

det undrar jag med å mår så fruktansvärt dåligt fy fan att d ibland ska gå så långt. GråterGråterGråter

när barnet lugnat sig hos sin pappa kom det till mig igen å vi kramades å jag bad om förlåt å förklarade att man absolut inte får göra så. barnet bad i sin tur om ursäkt å jag har nu fått vara den som nattat.

men felet är ändå gjort!!!! är så sämst! Demon

vet inte va ja vill me tråden men kände att ja va tvungen att bekänna mitt stora misstag å kanske även bli dömd för den jag är!

• Svar på tråden fan, ja slog mitt barn ikväll!
  • Anonym
    Mrs Karlsson skrev 2012-08-03 23:09:14 följande:
    Jag har redan IP-nummer, namn och adress. Lär inte bli så svårt

Du har INGET IP-nummer!!
  • Anonym
    Mrs Karlsson skrev 2012-08-03 23:15:29 följande:
    Gör mina datakunskaper samt den uppenbara anledningen till att JAG faktiskt inte SLÅR mina barn mig till den perfekta mamman?!

Isåfall kan jag inte annat än tacka och ta emot
    Så du ser grandet i din systers öga men inte bjälken i ditt eget? Det är väl inte Stasi som har vaknat till liv igen? Om folk inte vågar berätta och vara ärliga om saker de gjort och som de ÅNGRAR, pga anonyma hot om anmälning, spårning av IP-nummer osv, då kommer allt färre berätta om saker som de kan få HJÄLP och RÅD här på forumet att SLUTA med. Alltså, du gör de barnen en otjänst med din anmälningsfrenesi.

Och då kommer det från en som är mot all form av barnaga! Skäms, Fru Karlsson!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-03 23:32:09 följande:

Du har INGET IP-nummer!!
    Är väl bara moderatorer på FL som ev kan spåra IP-nummer? Och har för mig att det inte är helt lätt heller...
  • MikuAndSaraLi
    Anonym (sämsta mamman) skrev 2012-08-03 23:28:20 följande:
    skulle vara så tacksam för förslag på hur jag ska göra då d känns som ja försökt me allt.

jag har gått å stängt in mig själv.
    jag har försökt me att ställa ut barnet i ett annat rum (EJ MED DÖRR STÄNGD)
    har testat time out.
    har efter att ha hört om många andra som gör så även provat att ställa barnet i annat rum me dörren stängd. (VILKET JAG TYCKER KÄNNS FRUKTANSVÄRT)
    har försökt förklara varför man inte gör så som barnet gör.
    har gått ut från huset å stängt dörren. (DOCK ALDRIG GÅTT LÄNGRE BORT ÄN 1 METER FRÅN HUSET)

HAR ALDRIG PROVAT ATT STÄNGA IN PÅ SITT RUM DÅ RUMMET ENLIGT MIG SKA VARA EN FRISTAD DÄR MAN ÄR TRYGG, LEKER Å SOVER I.

jag vet inte hur ja ska få barnet att förstå detta med att respektera ett NEJ DETTA ÄR EJ OK!

TACK FÖR ATT DU INTE BARA DÖMMER! {#emotions_dlg.flower}
    Hur gammal är barnet?

Min dotter är 3 år och hon är inne i en period nu där hon släppt alla hämningar och gränser vet hon inte ens vad det är.
    Hon bråkar och skriker och lyssnar inte när man säger nej.

Jag tycker att det är viktigt att man visar barnet om man blir arg, ledsen, sur, irriterad, förtvivlad, glad, lycklig etc etc och även FÖRKLARAR att "Nu mår jag såhär."
    När HON är arg eller skitförbannad - så säger jag bara "Det är okej, du FÅR vara arg." eller om hon är ledsen, medan jag tröstar henne säger jag "Man Får vara ledsen ibland, gumman." för det är superviktigt att barnen får lära sig att tolka känslor.

Då lär sig barnet att "Nu är mamma ledsen, jag kan krypa upp i hennes knä eller fråga varför hon är ledsen."
    Jag tycker - personligen - att det är jättejätteviktigt att lära barn om känslor.
    Att det är okej att visa sina känslor.
    Ibland ska barnet få bli skitförbannat och smälla i sin rumsdörr om det känns bättre sen (vilket min dotter börjat med ^^') sen är det också viktigt att man pratar om Varför barnet blev arg, ledsen, sur etc och tvärtom.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-03 23:35:17 följande:
    Är väl bara moderatorer på FL som ev kan spåra IP-nummer? Och har för mig att det inte är helt lätt heller...

Precis, och steget från IP-nummer till namn är sedan sjukt mycket svårare. Det är många koller som måste göras och det går INTE på 5-10 minuter.
  • Anonym (Tack)

Det är bra och tryggt att det finns övernitiska individer som du. Jag tror att socialtjänsten kommer att tacka dig för ditt civilkurage och förhoppningsvis ge dig en guldstjärna för att du räddat ett barn från klorna på en barnmisshandlare.
  • Anonym
    Mrs Karlsson skrev 2012-08-03 23:48:52 följande:
    Med rätt resurser fixar man ett IP-nummer på bara ett par minuter. Ingen har väl påstått att Familjelivs moderater är några hjärnkirurger...?

Ang. de andra ni anvisar till så har jag aldrig läst trådarna.

Men Fru Karlsson, du är ju otäck på riktigt!!!! Rena rama Stasi. Vem ska nu våga berätta något och få hjälp och råd, när du sitter här och övervakar och anmäler enbart på hörsägen????
  • Barbamamah

Får jag fråga dig i all vänlighet vad du vill uppnå med en orosanmälan till socialtjänsten?
  • Anonym (sämsta mamman)
    MikuAndSaraLi skrev 2012-08-03 23:35:36 följande:
    Hur gammal är barnet?

Min dotter är 3 år och hon är inne i en period nu där hon släppt alla hämningar och gränser vet hon inte ens vad det är.
    Hon bråkar och skriker och lyssnar inte när man säger nej.

Jag tycker att det är viktigt att man visar barnet om man blir arg, ledsen, sur, irriterad, förtvivlad, glad, lycklig etc etc och även FÖRKLARAR att "Nu mår jag såhär."
    När HON är arg eller skitförbannad - så säger jag bara "Det är okej, du FÅR vara arg." eller om hon är ledsen, medan jag tröstar henne säger jag "Man Får vara ledsen ibland, gumman." för det är superviktigt att barnen får lära sig att tolka känslor.

Då lär sig barnet att "Nu är mamma ledsen, jag kan krypa upp i hennes knä eller fråga varför hon är ledsen."
    Jag tycker - personligen - att det är jättejätteviktigt att lära barn om känslor.
    Att det är okej att visa sina känslor.
    Ibland ska barnet få bli skitförbannat och smälla i sin rumsdörr om det känns bättre sen (vilket min dotter börjat med ^^') sen är det också viktigt att man pratar om Varför barnet blev arg, ledsen, sur etc och tvä
    Mitt barn är 4 1/2 å vet precis när hon gör något fel. barnet är oerhört verbalt å har sedan 1 1/2 år pratat 4ords meningar.

mitt barn har väldigt högt i tak å har alltid fått testa saker, klättra på bord, pilla på porslinsaker osv osv.
    har aldrig sagt åt barnet att det inte får göra något fören d har handlat om derekt fara eller om någon kan komma till skada.
    jag är alltid noga med att inte säga åt barnet på ett negativt sätt (tex om barnet vill ta in en sandkaka i huset så säger jag inte bara nej utan ger en motfråga tex tror du inte att d blir lite väl sandigt då, d kanske inte e så skönt för fötterna att gå på, jag tror d e bättre att kakan stannar ute.)

jag tror som du att d e jätte viktigt att visa barnet att alla känslor är ok å gör som du att ja bekräftar å bejakar alla känslor. har oxå själv visat alla känslor öppet.

jag försöker även att ge verktyg för att behärska ilskan, sorgen osv.
    ilskan kan man få ur sig genom att slå på en kudde eller skrika allt man har tex å sorgen kan man kramas i å gråta massor.
    försöker alltså vara super pedagogisk men inget funkar här hemma. å d gör mig så ont!

är iaf skönt att dom flesta är ute efter att på något sätt ge råd!
  • Anonym
    Barbamamah skrev 2012-08-03 23:52:36 följande:

Får jag fråga dig i all vänlighet vad du vill uppnå med en orosanmälan till socialtjänsten?

Antagligen vill hon uppnå samma sak som kvinna som anmälde föräldrarna till en pojke på gården till soc, för han hade för tråkiga sommarlov och fick inte åka till havet. Dvs ta viktiga resurser från soc istället för att hjälpa riktigt svårt utsatta barn som har det överdjävligt. Så det är väl en björntjänst kan man säga från Fru Karlsson sida.
Svar på tråden fan, ja slog mitt barn ikväll!