• Anonym (sämsta mamman)

fan, ja slog mitt barn ikväll!

satt i soffan å  hade mysisgt me film å chips varpå barnet börjar kittla mig under fötterna.

jag har tidigare blivit arg för detta då jag flera gånger förklarat att ja är så kittlig att ja börjar sparkas å är rädd att skada den som kittlar. (ingen vågar kittla mig under fötterna)!!!

försöker även denna gång prata me barnet å tala om att ja kan råka skada han/hon om det gör så där men får ingen respons utan det fortsätter.
    pappan plockar bort barnet å talar även han om att det som görs är fel.
    barnet kommer tillbaka å fortsätter å jag blir hårdare i mitt uttryck + håller fast barnets händer för att hindra fortsatt kittling.
    inte ens detta funkar å så brast d.

GråterGråterGråter jag snärtade till barnet på magen och givetvis blev det jätte ledset å undrarde varför mamma gjorde så.

det undrar jag med å mår så fruktansvärt dåligt fy fan att d ibland ska gå så långt. GråterGråterGråter

när barnet lugnat sig hos sin pappa kom det till mig igen å vi kramades å jag bad om förlåt å förklarade att man absolut inte får göra så. barnet bad i sin tur om ursäkt å jag har nu fått vara den som nattat.

men felet är ändå gjort!!!! är så sämst! Demon

vet inte va ja vill me tråden men kände att ja va tvungen att bekänna mitt stora misstag å kanske även bli dömd för den jag är!

• Svar på tråden fan, ja slog mitt barn ikväll!
  • IsadorasMamma
    Mrs Karlsson skrev 2012-08-03 23:09:14 följande:
    Jag har redan IP-nummer, namn och adress. Lär inte bli så svårt

Det är ingen större konst att få tag på.

3 saker som slår mig dock...

1) Saol.se  Slå upp sarkasm & fundera över mitt tidigare inlägg.
    2) Berätta gärna om responsen du fick ifrån soc.
    3) När du kommit över den så är ett råd att engagera dig i Rädda barnen, Unicef eller liknande.

God afton!
  • Anonym

Det har du inte. Hur skulle du kunna ha det? Du behöver inte sitta och ljuga.

Klart att du kan anmäla till soc, men vad tror du skulle kunna hända?! Ärligt, vad tror du?  
  • Anonym (sämsta mamman)

anmäl mig då!

synd bara att du inte hittat stortorsken som går på droger oxå å som regelbundet misshandlar barnet å låter det leva i stor missär me dammråttor stora som hundar å som aldrig får mat å är så smutsig å mager att man inte ens kan fatta att barnet fortfarande lever.
  • Anonym (hjälp)
    Mrs Karlsson skrev 2012-08-03 22:47:57 följande:
    Alltså... Barn lyssnar inte. Jag tror inte att det spelar någon roll hur de uppfostras eller hur många gånger de blir tillsagda - barn lyssnar inte.

Det ger dig inte rätten att slå. Och definitivt inte för att hon "kittlade dig".

Istället för att må dåligt  försvarar du dig och istället för att ta hand om problemet (dig) undrar du hur du får barnen att lyssna.

Sök hjälp. Omgående.

Om inte tänker jag anmäla dig och din tråd till socialen.
    Om det är någon som behöver hjälp är det ju du som hittar på att människor skrivit annat än de faktiskt skrivit. Det är BARA du som "läst" att TS försvarar sig själv, alla andra har läsförståelse och har läst hur dåligt TS mår.
  • MikuAndSaraLi
    Mrs Karlsson skrev 2012-08-03 23:15:29 följande:
    Gör mina datakunskaper samt den uppenbara anledningen till att JAG faktiskt inte SLÅR mina barn mig till den perfekta mamman?!

Isåfall kan jag inte annat än tacka och ta emot
    Och vart fanns du och dina fantastiska datorkunskaper och din telefon när en pedofil satt och skrev att han ville ha sex med sin dotter? *höjer ögonbrynet*

Moraltanter finns det gott om på FL - man får ta dom med en nypa salt och bara skratta, för de flesta kan inte skratta åt sig själva ändå ^.^
  • Flattis
    Mrs Karlsson skrev 2012-08-03 22:47:57 följande:
    Alltså... Barn lyssnar inte. Jag tror inte att det spelar någon roll hur de uppfostras eller hur många gånger de blir tillsagda - barn lyssnar inte.

Det ger dig inte rätten att slå. Och definitivt inte för att hon "kittlade dig".

Istället för att må dåligt  försvarar du dig och istället för att ta hand om problemet (dig) undrar du hur du får barnen att lyssna.

Sök hjälp. Omgående.

Om inte tänker jag anmäla dig och din tråd till socialen.
    Vem har bestämt att hon inte mår dåligt? Du? TS har ju upprepade gånger beskrivit hur hon ångrar sig, hur hemsk hon tycker att hon är och hur dåligt hon mår över att hon var så dum. Du menar alltså att hon ljuger om detta? Vad baserar du det på?
  • Anonym (stolt öv Sverige)

Åherregud vad jag saknar Sverige! Bor i ett land i Europa där barnaga är tillåtet, och man inte kan göra ett skit när man ser ett barn blir misshandlat. Och då talar vi mer än en klapp på armen. Rejäla örfilar så barnet åker i mattan har jag bevittnat, utan att kunna göra eller ens säga ett sk-t till barnets försvar. För pryl anses nämligen OK i denna kultur, och lagligt som sagt, att slå små barn i "uppfostringssyfte".
    Vilket land talar jag om? Tja, en ledtråd. Baguetter är rätt vanliga här.... 

• Anonym
    MikuAndSaraLi skrev 2012-08-03 23:21:10 följande:
    Och vart fanns du och dina fantastiska datorkunskaper och din telefon när en pedofil satt och skrev att han ville ha sex med sin dotter? *höjer ögonbrynet*

Moraltanter finns det gott om på FL - man får ta dom med en nypa salt och bara skratta, för de flesta kan inte skratta åt sig själva ändå ^.^
  • Anonym (sämsta mamman)
    Nape skrev 2012-08-03 22:59:58 följande:
    Ok.  Jag är inte ett stort fan av barnmisshandel och min första reaktion är att komma och slå dig. (Moget? *s*)
    Men, nu har det hänt och det är över. Du har dåligt samvete (bra!) och vad mer kan du göra, än att be om råd och tips om hur det _aldrig mer_ ska hända? Vi kan ju inte ställa dig mot en mur och stena dig, du mår  nog dåligt nog som det är.

Jag har tre barn och jag kan bli _galen_ på dem ibland. Speciellt när alla var i trotsåldern samtidigt (yngsta hade tvåårstrots, mellanbarnet "lilla tonåren" och äldsta hade sin svåraste tonårsperiod). Crazy loco varje dag. Ibland ville jag bara banka huvudet i väggen, ibland grät jag. Ibland funderade jag på att lämna sambon och ha ungarna varannan vecka. Men jag slog inte.

Hitta ett sätt att säga/ visa barnen var gränsen går. "Nu är det  nog. Nu blir jag snart arg." I värsta fall- gå in på toa och räkna till 20, eller tänk på nästa semester/ dagen då alla barn flyttat ut.

Du FÅR bli arg, men man får inte slå eller kränka barn.

Jag har hört att det är vanligt att föräldrar slår sitt barn EN gång. Skillnaden mellan en "bra" och en "dålig" förälder är att den bra föräldern får dåligt samvete, tänker mycket på det som hände, analyserar och försöker hitta sätt så det aldrig mer ska hända. Vet inte om det är sant, men det låter logiskt.

Kram på dig ts, det fixar sig nog. Men gör inte om det, snälla.
    skulle vara så tacksam för förslag på hur jag ska göra då d känns som ja försökt me allt.

jag har gått å stängt in mig själv.
    jag har försökt me att ställa ut barnet i ett annat rum (EJ MED DÖRR STÄNGD)
    har testat time out.
    har efter att ha hört om många andra som gör så även provat att ställa barnet i annat rum me dörren stängd. (VILKET JAG TYCKER KÄNNS FRUKTANSVÄRT)
    har försökt förklara varför man inte gör så som barnet gör.
    har gått ut från huset å stängt dörren. (DOCK ALDRIG GÅTT LÄNGRE BORT ÄN 1 METER FRÅN HUSET)

HAR ALDRIG PROVAT ATT STÄNGA IN PÅ SITT RUM DÅ RUMMET ENLIGT MIG SKA VARA EN FRISTAD DÄR MAN ÄR TRYGG, LEKER Å SOVER I.

jag vet inte hur ja ska få barnet att förstå detta med att respektera ett NEJ DETTA ÄR EJ OK!

TACK FÖR ATT DU INTE BARA DÖMMER! {#emotions_dlg.flower}
  • liliou
    Mrs Karlsson skrev 2012-08-03 23:15:29 följande:
    Gör mina datakunskaper samt den uppenbara anledningen till att JAG faktiskt inte SLÅR mina barn mig till den perfekta mamman?!

Isåfall kan jag inte annat än tacka och ta emot

Hur tar man reda på det? Isf har ju den anonyma fuktionen noll betydelse... Första gången jag skriver på mobil testing testing
Svar på tråden fan, ja slog mitt barn ikväll!