• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • millie89
    Natosh skrev 2010-08-30 09:53:53 följande:
    Jag har tvångstankar om att kalla alla som heter Rasmus för "Den rasande musen", inte alltid populärt
    hahaha!!Skrattandedet kommer jag nog också få nu!!! hehehe
  • Neiti

Kom på en till förutom Quno.
    - Carleb. Urk!!

• BillyX

Namn som slutar på eller innehåller "rt" = Bert, Evert, Bertram osv.

Mohammed tycker jag heller inte om, det låter så hårt och så "tjockt".

Sven gillar jag inte heller, det låter inte det minsta gulligt eller fint.

• Oon
    19Petra84 skrev 2010-08-29 05:38:22 följande:
    Hörde precis att min mans ex syster (hängde ni med) ska döpa sin pojk (som inte är född ännu)
    ska heta Norpan..

Visst ett gulligt smeknamn men knappst något man vill heta som tilltalsnamn..

Stackars barn när han är tonåring eller vuxen och ska söka jobb...

Hu
    Husmusen Norpan.. skapligt!
    Bf 100922
  • Nejzi

Jag förstår inte varför så många tycker att tex, Vanessa, Stephani, Tiffany och cassandra är så fula namn. Visst att alla får tycka hur dom vill men, vad jag tror meningen med fula namn är tex:

May-gunnel, Hildegard, Valjar, torsten, britt-marie, ulla, kjell-åke, ingerborg, barbro, astrid, märta, ingrid, pär-lars, britta, sixten, torbjörn, asbjörn, roine, sigurt, sten, kurt, styrbjörn, rutger, klas-göran, bertil, boris, Göte, Gunmor, Yngve, Tryggve, lillevi, Gottfrid, Majros, majvor, valdemar, kjell, henry, henrietta, björn-urban, jan-erik, orvar, gert, rudolf, knut, gunbritt, huga, svetlana, holger, sunnöve, aslög, gunlög, jörgen, torkel, siv, gunvald, ulf, Desirée, yvonne, stigove, janåke, larsgunnar, gorgen, gunnel, ingam, rune, glenn, rakel, tord, ursula, brynolf, gösta, bärta, urban, sam-lage, gunnar, gertrud, muhammad, ahmed, gunda, torborg, greger, olga, bengt, sune, sid, kerstin, kerhammad, hulda, ingvar, bosse, abdulla, roni, nils, alf, rolf, torulf, alvar, inga, nikodemus, svea, rut, uno, ove, anna-lena, fabian, boel, joar, lars, dick, bernt, bört, bert, yngve, hilding, mats, evert, agda, ernst, ebbe, torleif, anna-lisa, egon, björn, edla, herber, herman, gertrud, bjarne, bo, kent, carola, ralf, dag, dagmar, holger, hervor, dagny, otto, eino, arthur, tiburtius, volmar, esben, georg, gull, tyko, tyke, john, åke, reidar, ronald, majken, solveig, conny, henning, ivan, sonny, blenda, malte, beda, måa, borghild, walborg, ingmar, janne, eyvor, börje, birgitta, birger, eskil, hakon, torvald, alf, fingal, elof, mimma, ulrik, klas, örjan, folke, bruno, frittz, olof, valle, tage, arne, allrik, murat, inez, roland, kaj, valter, verner, måns, jon, joni, bartolomeus, östen, hans, hasse, vidar, justus, amandus, sture, clarance, tekla, tryggve, einar, rigmor, lennart, helge, ragnar, gunilla, lena, bror, frans, frank, harry, charles, berit, finn, tor, tore, sören, evert, eilert, viola, elsa, kajsa, hubert, hugo, sverker, ingela, theodor, mårten, konrad, christer, lillemor, lisbeth, lisabeth, olga, gudrun, willhelm, sven, assar, stig, staffan, sett, gus och  gretchen. 

Tänk hur mycket konstiga/fula namn det finns, av alla namn i världen så tror jag faktiskt att Vanessa, Stephani, Tiffany och Cassandra är en av dom finaste namnen!  ;)

• PolyPond

Namn med märklig stavning ligger lååångt bak i kölvattnet när man tänker på ett namn som
    Urban.

Sedan finns det ett dubbelnamn i periferin av bekantskapskretsen som är svårslaget också:
    Bengt-Lennart.

• PolyPond
    IsaViolia skrev 2010-08-29 03:25:36 följande:
    Michelle, Kevin och Jamie. Urkan purkan!!! Fy såna vedervärdiga namn de är!
    Jamie är jättefint, tycker jag, som gillar England.

Jag tror att många tycker illa om namn som dessa ovan för att det är trendigt att tycka de är fula, mer än att de har en taskig ljudbild. Folk är så osjälvständiga.
  • Eliv

Min mamma har alltid sagt att alla pojkar som döps till något som slutar på y blir kriminella, t.ex. Conny, Tony, Danny, Ronny osv. Om det stämmer eller inte uttalar jag mig inte om.

Framförallt är det en sjukt kul teori för den är så härligt fördomsfull. XD

• wikli
    LinnéaAmanda skrev 2010-08-30 09:50:56 följande:
    gillar inte heller rasmus!! och inte marcus!
    Ushca, jag gillar inte heller rasmus el markus!

Annars tycker jag namns som månstråle är hemska!
    Lo ♥ 110611
  • kickan89

Jag har tidigare i tråden skrivit att jag tycker Vincent är spyfult. Men nu tycker jag att det är ganska fint haha. Sven tycker jag dock inte om. Vet en som döpt sitt halvsvenska/halvchilenska barn till Sven, och så ett chilenskt efternamn på det. DET är ju rent av elakt. Och fult.

Svar på tråden Fulaste namnen