Fulaste namnen
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
det kommer jag nog också få nu!!! hehehe
Kom på en till förutom Quno.
- Carleb. Urk!!
Namn som slutar på eller innehåller "rt" = Bert, Evert, Bertram osv.
Mohammed tycker jag heller inte om, det låter så hårt och så "tjockt".
Sven gillar jag inte heller, det låter inte det minsta gulligt eller fint.
Jag förstår inte varför så många tycker att tex, Vanessa, Stephani, Tiffany och cassandra är så fula namn. Visst att alla får tycka hur dom vill men, vad jag tror meningen med fula namn är tex:
May-gunnel, Hildegard, Valjar, torsten, britt-marie, ulla, kjell-åke, ingerborg, barbro, astrid, märta, ingrid, pär-lars, britta, sixten, torbjörn, asbjörn, roine, sigurt, sten, kurt, styrbjörn, rutger, klas-göran, bertil, boris, Göte, Gunmor, Yngve, Tryggve, lillevi, Gottfrid, Majros, majvor, valdemar, kjell, henry, henrietta, björn-urban, jan-erik, orvar, gert, rudolf, knut, gunbritt, huga, svetlana, holger, sunnöve, aslög, gunlög, jörgen, torkel, siv, gunvald, ulf, Desirée, yvonne, stigove, janåke, larsgunnar, gorgen, gunnel, ingam, rune, glenn, rakel, tord, ursula, brynolf, gösta, bärta, urban, sam-lage, gunnar, gertrud, muhammad, ahmed, gunda, torborg, greger, olga, bengt, sune, sid, kerstin, kerhammad, hulda, ingvar, bosse, abdulla, roni, nils, alf, rolf, torulf, alvar, inga, nikodemus, svea, rut, uno, ove, anna-lena, fabian, boel, joar, lars, dick, bernt, bört, bert, yngve, hilding, mats, evert, agda, ernst, ebbe, torleif, anna-lisa, egon, björn, edla, herber, herman, gertrud, bjarne, bo, kent, carola, ralf, dag, dagmar, holger, hervor, dagny, otto, eino, arthur, tiburtius, volmar, esben, georg, gull, tyko, tyke, john, åke, reidar, ronald, majken, solveig, conny, henning, ivan, sonny, blenda, malte, beda, måa, borghild, walborg, ingmar, janne, eyvor, börje, birgitta, birger, eskil, hakon, torvald, alf, fingal, elof, mimma, ulrik, klas, örjan, folke, bruno, frittz, olof, valle, tage, arne, allrik, murat, inez, roland, kaj, valter, verner, måns, jon, joni, bartolomeus, östen, hans, hasse, vidar, justus, amandus, sture, clarance, tekla, tryggve, einar, rigmor, lennart, helge, ragnar, gunilla, lena, bror, frans, frank, harry, charles, berit, finn, tor, tore, sören, evert, eilert, viola, elsa, kajsa, hubert, hugo, sverker, ingela, theodor, mårten, konrad, christer, lillemor, lisbeth, lisabeth, olga, gudrun, willhelm, sven, assar, stig, staffan, sett, gus och gretchen.
Tänk hur mycket konstiga/fula namn det finns, av alla namn i världen så tror jag faktiskt att Vanessa, Stephani, Tiffany och Cassandra är en av dom finaste namnen! ;)
Namn med märklig stavning ligger lååångt bak i kölvattnet när man tänker på ett namn som
Urban.
Sedan finns det ett dubbelnamn i periferin av bekantskapskretsen som är svårslaget också:
Bengt-Lennart.
Min mamma har alltid sagt att alla pojkar som döps till något som slutar på y blir kriminella, t.ex. Conny, Tony, Danny, Ronny osv. Om det stämmer eller inte uttalar jag mig inte om.
Framförallt är det en sjukt kul teori för den är så härligt fördomsfull. XD
Jag har tidigare i tråden skrivit att jag tycker Vincent är spyfult. Men nu tycker jag att det är ganska fint haha. Sven tycker jag dock inte om. Vet en som döpt sitt halvsvenska/halvchilenska barn till Sven, och så ett chilenskt efternamn på det. DET är ju rent av elakt. Och fult.