• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • fluu

Kenty,Kunigunda,Anemone

Alla gullegull påhittade namn som ungar heter nuförtin tex. Meja

Namn som Linda Rosing har döpt sina barn till/kunde ha döpt sina bra till,tex . Liam,Melissa,Kevin,Tiffany

Har också svårt för sönderstavade namn. En här i stan ville döpa ungen din till Timmbastian(dör var ett fult namn till),men det skulle ju självklart stavas på ett udda vis...håll i er...Thimmbazzthiann :O
    Vet ej om ungen väl fick heta det dock...

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • faffner

Jag tror att Petronella är bland det fulaste som finns! namnet ger mig rysningar

• 19Petra84

Hörde precis att min mans ex syster (hängde ni med) ska döpa sin pojk (som inte är född ännu)
    ska heta Norpan..

Visst ett gulligt smeknamn men knappst något man vill heta som tilltalsnamn..

Stackars barn när han är tonåring eller vuxen och ska söka jobb...

Hu

• LinnéaAmanda
    millie89 skrev 2010-08-28 14:02:26 följande:
    rasmus är det värsta namnet jag vet... jag förstår inte vem som vill ge sitt barn namnet "ras-mus" då kan man ju lika gärna ge namnet "ras-katt", "ras-kanin" eller  varför inte  "ras-råtta"! nä tvivale!

sen tycker jag inte att ejvor är särskilt vacker heller! skulle i alla fall inte kalla mitt barn "ej vår", eh... är det någon annans barn då eller....?
    gillar inte heller rasmus!! och inte marcus!
  • Natosh
    millie89 skrev 2010-08-28 14:02:26 följande:
    rasmus är det värsta namnet jag vet... jag förstår inte vem som vill ge sitt barn namnet "ras-mus" då kan man ju lika gärna ge namnet "ras-katt", "ras-kanin" eller  varför inte  "ras-råtta"! nä tvivale!

sen tycker jag inte att ejvor är särskilt vacker heller! skulle i alla fall inte kalla mitt barn "ej vår", eh... är det någon annans barn då eller....?
    Jag har tvångstankar om att kalla alla som heter Rasmus för "Den rasande musen", inte alltid populärt
  • DenNamnbitne

Jag är inte så glad i dubbelnamn som Jan-Olov och likande. Både Jan och Olov kan vara fina namn men inte som dubbelnamn. Sen gillar jag inte namn som skriker trender och amerikansk populärkultur som Liam, Noah, Elijah, Jonah, Vanessa, Melissa, Tiffany, Enya, Leia, Meja(kanske inte amerikanskt), Natalie, Melvin, Kelvin, Kevin, Charlie, Jamie, Neo, Eddie

Sen finns det ju äldre/medelålders namn som inte är så fina som Gun, Britt, Örjan, Roger, Jörgen, Kennet, Dennis, Jonny, Conny, Bert, Irene, Susanne, Madeleine, Berit, Jimmy

Men det är roligare att prata om namn man gillarTomte

Svar på tråden Fulaste namnen