• hjärtemamma

Gå ner 30 kg eller mer?

Någon mer här inne som behöver går ner 30 kg eller mer och vill kämpa tillsammans? Jag väger 95 kg idag ( har gått ner 1 kg) och mitt slutmål är 65 kg. Delmålet ligger på 80 kg. Någon som vill hänga på? Man blir mer motiverad tillsammans med andra tycker jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-19 08:30
    Kan tillägga at jag kommer försöka gå ner i vikt genom att ändra livsstil. jag har ändrat mina matvanor, försöka motionera i någon form varje dag och bara äta godis eller andra sötsaker på lördagar.

• Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?
  • Himmelblå

Ja men jag kan hänga med men jag brukar oftast glömma att gå in på fl när jag jobbar, har du nån blogg som jag kan peppa i? Hur ska du göra?

• Bättan

Hejja! Jag har gjort den resan. Så jag kan stötta dig. Har en del kvar att tappa.

• hjärtemamma
    Bättan skrev 2012-08-19 08:59:07 följande:
    Hejja! Jag har gjort den resan. Så jag kan stötta dig. Har en del kvar att tappa.
    Hur gick du till väga för att gå ner? har resan varit tuff?
  • hjärtemamma
    Himmelblå skrev 2012-08-19 08:29:37 följande:
    Ja men jag kan hänga med men jag brukar oftast glömma att gå in på fl när jag jobbar, har du nån blogg som jag kan peppa i? Hur ska du göra?

Jag har ingen blogg, men det kanske man skulle skaffa för att motivera sig lite.

Jag har ett extremt godissug som jag måste bli av med. Tanken är att dra ner på det så jag bara få äta godis och sötsaker på lördagar och sen hade jag tänkt försöka sluta helt. jag kommer även försöka motionera i någon form varje dag, för någon som i princip aldrig motionerat i hela sitt vuxna liv så blir det en väldig omställning.  
  • Bättan

Jag körde Cambridge pulver soppa. Gick ner nästan 35 kilo. Sen körde jag LCHF ett tag (detta va inget för mig, jag gick upp) ! Men mitt sockermonster försvann.
    Nu kör jag cb igen för att tappa de sista kilona :)

• hjärtemamma
    Bättan skrev 2012-08-19 09:24:36 följande:
    Jag körde Cambridge pulver soppa. Gick ner nästan 35 kilo. Sen körde jag LCHF ett tag (detta va inget för mig, jag gick upp) ! Men mitt sockermonster försvann.
    Nu kör jag cb igen för att tappa de sista kilona :)

riktigt bra gjort, du kan känna dig stolt. Jag hoppas jag också klarar av att gå ner mina kilon. Fast den största utmaningen kommer bli att behålla vikten sen är man väl har gått ner
  • HWR

Jag kan också stötta och peppa :D
    Jag har gått ner 33 kg sen förra hösten. Jag vet att det kan vara kämpigt men har man gett sig sjutton på det så går det! 

• Bättan

Klart du klarar det! Nu har jag även börjat träna. Målet är att må bra, leva sundare och friskare både på utsidan och insidan. För mig har det varit RMI! Rätt mental inställning. Viljan till att vilka lyckas måste vara starkare än rädslan att misslyckas. Kör hårt!

• Stubborn

Hjälper gärna till med råd och pepp. Har gjort resan och är nästan i mål. Sedan februari i år har jag genom kost och motion lyckats gå ner 36 kg, har drygt 5 kvar innan jag nått mitt mål
    Har inte haft ngn hjälp såsom viktväktarna osv... och inte heller har jag följt ngn speciell diet utan jag har "lärt" mig att äta rätt och hålla förbränningen igång. Fråga gärna om ni vill. 

• Himmelblå
    Stubborn skrev 2012-08-19 10:28:18 följande:
    Hjälper gärna till med råd och pepp. Har gjort resan och är nästan i mål. Sedan februari i år har jag genom kost och motion lyckats gå ner 36 kg, har drygt 5 kvar innan jag nått mitt mål Har inte haft ngn hjälp såsom viktväktarna osv... och inte heller har jag följt ngn speciell diet utan jag har "lärt" mig att äta rätt och hålla förbränningen igång. Fråga gärna om ni vill. 

Superbra grattis
Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?