• hjärtemamma

Gå ner 30 kg eller mer?

Någon mer här inne som behöver går ner 30 kg eller mer och vill kämpa tillsammans? Jag väger 95 kg idag ( har gått ner 1 kg) och mitt slutmål är 65 kg. Delmålet ligger på 80 kg. Någon som vill hänga på? Man blir mer motiverad tillsammans med andra tycker jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-19 08:30
    Kan tillägga at jag kommer försöka gå ner i vikt genom att ändra livsstil. jag har ändrat mina matvanor, försöka motionera i någon form varje dag och bara äta godis eller andra sötsaker på lördagar.

• Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?
  • Griffonmatte
    Bättan skrev 2012-08-23 07:06:31 följande:
    7 kg is gone! Känns och syns ;)
    Bara 4 kvar tills första målet! Och bara 9 kvar tills andra målet!!! Sååååå laddad jag är :)
    Har bokat resa till i vinter, bättre morot kan man inte ha :)
    Härligt Bättan!!! )

Idag stod vågen på 87,5 ... så 1,5 kg kvar till delmål 1 = 10 kg..... 
  • Mamma till 3 M

jag har gått upp 300 gram sedan sista vägningen.. kanske var de hamburgaren? annars vore de trist då jag skött maten förut de snedsteget.. men men, vi får se nästa gång jag väger mig :)

• hjärtemamma
    Griffonmatte skrev 2012-08-22 23:26:19 följande:
    Trodde jag kunde få gå ner sista kg till veckovägningen, då har jag rasat 10 pannor. Men med mensen nu tror jag knappast det :((

Jag brukar alltid öka i vikt inför mensen och det är så tråkigt
  • hjärtemamma
    Bättan skrev 2012-08-23 07:06:31 följande:
    7 kg is gone! Känns och syns ;)
    Bara 4 kvar tills första målet! Och bara 9 kvar tills andra målet!!! Sååååå laddad jag är :)
    Har bokat resa till i vinter, bättre morot kan man inte ha :)
    åh vad kul, man blir verkligen taggad när kilona försvinner. Vart ska ni åka i vinter?
  • hjärtemamma
    Mamma till 3 M skrev 2012-08-23 09:06:13 följande:
    jag har gått upp 300 gram sedan sista vägningen.. kanske var de hamburgaren? annars vore de trist då jag skött maten förut de snedsteget.. men men, vi får se nästa gång jag väger mig :)

Hur ofta väger du dig?
  • hjärtemamma
    Griffonmatte skrev 2012-08-23 09:02:53 följande:
    Härligt Bättan!!! )

Idag stod vågen på 87,5 ... så 1,5 kg kvar till delmål 1 = 10 kg..... 
    verkar som om kilona rasar på alla, ska bli kul att se om det gör det på mig också
  • Mamma till 3 M
    hjärtemamma skrev 2012-08-23 09:22:09 följande:

Hur ofta väger du dig?
    nu var de 4 dagar sedan.. annars brukar de vara 1 gång i veckan :)
  • hjärtemamma
    Mamma till 3 M skrev 2012-08-23 09:27:11 följande:
    nu var de 4 dagar sedan.. annars brukar de vara 1 gång i veckan :)
    tror inte man ska väga sig mer än en gång i veckan, även om det är svårt. Sen går väl vikten liten upp och ner, känn dig inte nerslagen
  • Griffonmatte
    hjärtemamma skrev 2012-08-23 09:48:03 följande:
    tror inte man ska väga sig mer än en gång i veckan, även om det är svårt. Sen går väl vikten liten upp och ner, känn dig inte nerslagen
    Ååh jag är tvärtom, jag vill väga mig varje dag, för har jag gått upp eller står stilla.... då är det en morot till mig själv att köra hårt den dagen :P ... så min vikt står antingen still.... eller går ner, några hekto per gång, men endå neråt. Jag blir så fruktansvärt besviken på¨mig själv om vågen står still att jag drar ut och motionerar, hahah
  • Sagolina

Väger mig också varje dag, just för att det gör att jag sparkar till mig lite extra om det gått upp! Dock skriver jag bara upp måndagens vikt och mått, så det är det som gäller för veckan.
    Idag var det dag1 av bröllopsfixande hos en kompis som gifter sig på lördagen. Blev x antal smakprov på kakorna vi gjorde... Nåja, imorgon är förhoppningsvis en bättre dag och så tar jag nya tag efter bröllopen! 

Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?