• hjärtemamma

Gå ner 30 kg eller mer?

Någon mer här inne som behöver går ner 30 kg eller mer och vill kämpa tillsammans? Jag väger 95 kg idag ( har gått ner 1 kg) och mitt slutmål är 65 kg. Delmålet ligger på 80 kg. Någon som vill hänga på? Man blir mer motiverad tillsammans med andra tycker jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-19 08:30
    Kan tillägga at jag kommer försöka gå ner i vikt genom att ändra livsstil. jag har ändrat mina matvanor, försöka motionera i någon form varje dag och bara äta godis eller andra sötsaker på lördagar.

• Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?
  • Stubborn
    Himmelblå skrev 2012-08-19 12:25:06 följande:

Superbra grattis
    Tack så mkt!
    Är himla stolt över mig själv och har fått massa pepp och uppmuntran av nära och kära vilket hjälpt mig enormt mkt.  
  • mikipiki

Jag har snart gått ner 10kg och har 20kg kvar :) får jag hänga på ändå?

• Himmelblå

Jag börja med slanka i måndags men haverera när jag fick penicillin i onsdags men tänkte köra på fullt ut på tis igen. Ni som gått ner så mycket hur har ni gjort? Bättan du berätta ju och ni är så duktiga alla men ni andra då? Jag tänkte som sagt köra slanka till att börja med för att få kicken

• mikipiki
    mikipiki skrev 2012-08-19 14:47:12 följande:
    Jag äter enligt tallriksmodellen med hjälp av ett decilitermått (hjälper mig hålla koll på mängden) och motionerar i massor Glad Det funkar änsålänge iallafall så jag hoppas ju att framgångarna håller i sig.  
  • mikipiki
    mikipiki skrev 2012-08-19 20:14:11 följande:
    Jag äter enligt tallriksmodellen med hjälp av ett decilitermått (hjälper mig hålla koll på mängden) och motionerar i massor Glad Det funkar änsålänge iallafall så jag hoppas ju att framgångarna håller i sig.  
    Men jag kanske ska skriva också att jag försökt gå ner i vikt i flera år utan att lyckas innan. Jag var inte tillräckligt motiverad då helt enkelt.
  • hjärtemamma
    mikipiki skrev 2012-08-19 14:47:12 följande:

Självklart, ju fler desto roligare. Hur har du hittat motivationen till din viktnedgång?
  • hjärtemamma

A

mikipiki skrev 2012-08-19 20:15:20 följande:
    Men jag kanske ska skriva också att jag försökt gå ner i vikt i flera år utan att lyckas innan. Jag var inte tillräckligt motiverad då helt enkelt.

Att hitta motivationen tycker jag är det svåraste. Vad kör du för motion ?
  • hjärtemamma
    Himmelblå skrev 2012-08-19 15:53:25 följande:
    Jag börja med slanka i måndags men haverera när jag fick penicillin i onsdags men tänkte köra på fullt ut på tis igen. Ni som gått ner så mycket hur har ni gjort? Bättan du berätta ju och ni är så duktiga alla men ni andra då? Jag tänkte som sagt köra slanka till att börja med för att få kicken

Jag har aldrig hört talas om slanka, vad är det?
  • hjärtemamma
    Stubborn skrev 2012-08-19 10:28:18 följande:
    Hjälper gärna till med råd och pepp. Har gjort resan och är nästan i mål. Sedan februari i år har jag genom kost och motion lyckats gå ner 36 kg, har drygt 5 kvar innan jag nått mitt mål Har inte haft ngn hjälp såsom viktväktarna osv... och inte heller har jag följt ngn speciell diet utan jag har "lärt" mig att äta rätt och hålla förbränningen igång. Fråga gärna om ni vill. 

Riktigt bra kämpat, vad fick dig att ta tag i din vikt?
Svar på tråden Gå ner 30 kg eller mer?