• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • Tom Araya
    trytofindme skrev 2012-08-24 23:14:44 följande:
    Usch vad nyfiken jag blev på vad TS barn med penis heter. Antar att jag aldrig kommer få veta. Hur namnger man en "hen". Ungen kanske får välja det själv också när han "valt" om han ska bli flicka eller pojke.

Men allvarligt, hur många hjärnceller saknar man om man kallar sin son hen?

Jag tycker det är väldigt starkt gjort av TS karl att protestera så tydligt. Dock hade jag nog gett upp förhållandet långt tidigare, för det verkar som att dom är väldigt oense om behandlingen av sin son.
    Hen heter Pernilla så att hen kan välja Per om hen vill leva som pojke.Skrattande
  • Trekk
    PolyPond skrev 2012-08-24 21:48:19 följande:

Ingen utanför den närmaste omgivning vet könet på barnet, så det händer absolut ingenting. De närmaste vet vad jag står och barnets fäder delar mina åsikter. 

Om folk blir lika upprörda för en genuskonträra kläder på ett barn som en nazistuniform, så säger det väldigt mycket mer om bristen på förnuft hos "folk" än hos mig.

Oavsett om en företeelse är marginell eller inte, så kan man förtrycka den extremt effektivt genom förlöjligande. Just mansrollen har väldigt stora begränsningar just för att detta vapen används flitigt. Det krävs enormt mycket kraft hos en kille för att bryta något nämnvärt mot könsrollen. Ofta många gånger mera än det krävs för kvinnor att hoppa över skaklarna.    
    Hahaha men shiiit, så du är bara ännu en salongsrebell som utför en stor och vågar protest!....men bara bland några få väl utvalda nära och kära som typ redan håller med dig?

Så modigt.

Jasså det säger mer om folk än om dig? Så du menar med andra ord att det är fel på alla som inte tycker att barn ska kläs på det vis du vill? Det var storsint och rationellt av dig :)

Åter igen, det finns inga killar som vill klä sig som tjejer så det är inget problem. Ja det finns undantag men de är statistiskt irrelevanta.

Jag beklagar att du föddes som homosapiens på planeten Jord, du verkar ha svårt att deala med det 
  • Skit i det du
    Trekk skrev 2012-08-22 12:04:13 följande:
    Min polares farsa växte upp i början av feministeran och fick en period dockor att leka med. Han hängde dem från ett päronträd samt eldade upp deras hår.

Jag försökte få min syster att leka med mina bilar, men hon bäddade bara ner dem på rygg i dockhuset där dom skulle sova.

Homosapiens är homosapiens är homosapiens.Drömmer 
    Min son har fått en rosa docksulky. Han brukar antingen lasta på den på sitt traktorsläp, köra runt saker i den eller försöka sitta i den själv.
    Det är inte tal på att hans dockor får åka med, de kastar han ist så långt han kan nedför trappan *s*
    Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Lingonflickan
    Simon 681 skrev 2012-08-24 22:47:48 följande:

Men varför skall folk nu gå runt med något bara för att det har en historia? Vi vet väl bättre nu?

Hahaha!! Med folk som vill klä pojkar i rosa och klänningar så vete 17 om man kan säga att vi vet bättre nu.
    Puss!!
  • 110

Idag är det lördag TS... Uppdatera...

• msmurphy
    Trekk skrev 2012-08-25 00:11:33 följande:
    Jasså det säger mer om folk än om dig? Så du menar med andra ord att det är fel på alla som inte tycker att barn ska kläs på det vis du vill? Det var storsint och rationellt av dig :)

Gör dig inte dum. Läs det hon skriver. Hur normalt funtad är man om man jämställer en klänning på en pojke med en nazistiniform? En symbol för nazismen är inte värre att ha på sig än ett plagg som är symbol för kvinnlighet?
  • msmurphy
    Pompeia01 skrev 2012-08-24 13:34:34 följande:
    ...och det var inte så att du bytte ideal, EFTER att du insett att du inte är lika attraktiv som kvinna, som Dolph Lundgren är som man..?  

Wow vilken fantastisk retorik. Som jag skrev så har jag alltid kunnat få precis den sortens kille jag velat ha.

Jag har blivit stött på av muskelberg också, men sagt tack, men nej tack.
  • msmurphy
    Pompeia01 skrev 2012-08-24 13:33:17 följande:
    För att denna typ av feminister sätter upp dessa "könsöverskridande" personer (av båda könen) som ett ideal. Och propagerar för att vi alla ska uppfostra våra barn åt det hållet. Alltid när man säger att man är emot detta, så kommer bimbobilden upp - som om det skulle vara så vi antifeminister skulle vilja se våra döttrar när de blir stora.

Lägger upp några foton på kvinnor, som tydligen klarar av att vara både feminina och utomordentligt vackra utan att vara bimbos. Vad hade de vunnit på att deras mammor uppfostrat dem till att klä sig och uppföra sig mera som män..?

Precis som ni antifeminister tror att vi feminister vill uppfostra våra döttrar till att se ut och bete sig som män alltså? Jag kan inte låta bli att undra om du läser vad du själv skriver? Du anklagar feminister för att pracka på sina döttrar ena extremen och gnäller i nästa andetag över att antifeminister blir anklagade för att pracka på sina döttrar den andra extremen. Hello?

När har jag sagt att antifeminister är bimbos? Jag drog upp det för att påvisa att det finns ett starkt kvinnligt ideal även i modern tid, alltså att vi inte blivit manhaftiga bara för att vi går klädda i byxor.

Sen tycker jag att du kan ta och fatta att det INTE handlar om att uppfostra flickor till män och pojkar till kvinnor, utan att ens barn ska kunna få plocka alla russinen ur kakan! Man vill inte tvinga in sina barn i helt onödiga begränsningar.
  • Trekk
    msmurphy skrev 2012-08-25 11:37:48 följande:

Gör dig inte dum. Läs det hon skriver. Hur normalt funtad är man om man jämställer en klänning på en pojke med en nazistiniform? En symbol för nazismen är inte värre att ha på sig än ett plagg som är symbol för kvinnlighet?
    För den som är övertygad nazist är det inte så konstigt att vilja klä barnet i uniform och för den som är övertygad genusfascist är det inte främmande att vilja klä sin pojke i klänning.

Det handlar, om du inte förstod det, om det felaktiga i att föräldrar använder sina barn som politiska spelpjäser, inte huruvida en naziuniform kjol, kommunistuniform eller rymddräkt är mest upprörande för omgivningen. 
  • Pompeia01

PolyPond skrev 2012-08-24 21:41:57 följande:

Helt irrelevant för det jag talar om.
    Det är det väl inte..? Det var du som tyckte att TS kan fortsätta att klä sin lille pojke i sådana klänningar som småflickor använder här i landet, för att det är vanligt med kjolliknande plagg på män i andra kulturer. Då berättade jag för dig att de "kjolliknande" plaggen i dessa länder ingalunda kan blandas ihop med det landets (eller våra) kvinnodräkter. Det är alltså ett icke-argument.

Nog ser du skillnad på de två bilderna jag lagt upp..? Vilken/vilka män skulle mötas med respekt..? 
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!