• Orpat

6 åring får ej äta i skolmatsalen.

Jag har en 6 åring som har börjat på skolan.Nu är det som så att hon får inte äta i skolmatsalen bara därför att hon inte går på fritids.
    Det är bara hon i klassen som inte får äta, resten av barnen går på fritids. 
    Hur är det i andra kommuner runt om i landet?

Det här med att få gå och äta är ju halva grejen med att börja i skolan och hon är jätteledsen och känner sig utanför när jag hämtar henne, när alla andra står i kö i väntan på att få gå och äta.

Tycker det här känns som mobbing!
    Vad tycker ni?

Det är ju så få barn som inte går på fritids. Förra året gick alla på fritids så då fanns inte det här problemet.          

• Svar på tråden 6 åring får ej äta i skolmatsalen.
  • DesJoh
    Orpat skrev 2012-08-23 15:03:44 följande:
    Nej, det är ingen privat skola utan en kommunal.

Jag tycker bara att det är ju inga pengar att spara på eftersom det är så få barn som inte går på fritids. 

Var bor ni?
  • sallybuse

Prova att ringa er kommun där ni bor och fråga om detta är rätt.Känns ju som en mobbning på nått vis.Är  de i så fall bara din flicka som inte får äta.

• Mamma och Fru

8-11.30 går barnen här, min tjej går inte på fritids, och hon får mat!

Men vet att det är olika i landet, men är hon ensam om att inte få mat i den gruppen, så kan man ju tycka att skolan ska se över reglerna!!

• Orpat

Ja det är bara min flicka som inte äter. Det är bara så ledsamt att se henne när jag hämtar henne, att hon inte får gå med dom andra och äta.

• sallybuse

Mitt ena barnbarn han började i 0 i måndes och han är inte på fritids han får äta i matsalen.Och han bor i Landskrona

• sallybuse
    Orpat skrev 2012-08-23 15:07:56 följande:
    Ja det är bara min flicka som inte äter. Det är bara så ledsamt att se henne när jag hämtar henne, att hon inte får gå med dom andra och äta.

Du detta måste du ju göra något åt.Har de alltid varit så med andra barn som har gått på skolan.Ring du till din kommun och prata med dom.Eller så får du byta skola.
  • 010306

Låter knasigt! Här går dem kl 8:20 -13:00 måndag till torsdag & lunchen ingår !

• doggy

Här går dom 8-11 o äter inte lunch i 6 års ! Vilka tider har ditt barn i skolan ?

Svar på tråden 6 åring får ej äta i skolmatsalen.