• Anonym (Skraj)

Rädd för min date

Jag ska snart låta en man komma hit över en helg. Vi har pratat över nätet. Båda är på det klara med att det bara är sex som gäller, det är inget kärleksmöte eller med sikte på att vi ska bli pojkvän eller flickvän - även fast vi gillar varandra än så länge. Jag hade hört talas om denna kille ev bekanta, att han gillar samma sak i sängen som jag gör, d.v.s hårda tag mot tjejen så jag kontakta honom. Problemet är att han verkar gilla betydligt mycket mer grövre saker än mig. Jag har sagt vad jag vill och tänder på och vad jag inte vill men jag tror inte han bryr sig, jag får lite dubbla budskap. Jag är lite rädd att han verkligen kommer plåga mig, men jag kan inte låta bli att träffa honom ändå.

Är jag vansinnig? 

• Svar på tråden Rädd för min date
  • Anonym

Vad spelar det för roll att ni har gemensamma vänner om det ändå är meningen att ingen ska veta att ni träffas? Snälla säg i alla fall till NÅN att ni ska träffas och gör klart för honom att nån kommer att veta!

• Anonym (nej)

Oj, jag får ont i magen när jag läser denna tråden!

Detta låter inte bra någonstans och jag tycker inte att du ska träffa killen öht! Huu!

• Anonym (:-D)
    Anonym skrev 2012-08-25 14:55:22 följande:
    Vad spelar det för roll att ni har gemensamma vänner om det ändå är meningen att ingen ska veta att ni träffas? Snälla säg i alla fall till NÅN att ni ska träffas och gör klart för honom att nån kommer att veta!

Håller helt med! NÅN ska veta vem du ska träffa o när. Du behöver ju inte informrra om detaljer..men namn o datum. Har du ingen bäninna du kan berätta för? Bara säga att du ska ha en internetdejt. Hans initialer är väl inte S F från norge?
  • Anonym (Skraj)
    Anonym ( ) skrev 2012-08-25 15:00:56 följande:

Håller helt med! NÅN ska veta vem du ska träffa o när. Du behöver ju inte informrra om detaljer..men namn o datum. Har du ingen bäninna du kan berätta för? Bara säga att du ska ha en internetdejt. Hans initialer är väl inte S F från norge?
    Nej, det är inte samma.

• Anonym (Skraj)

Ja, får se nu. Jag har inte blivit utsatt för några övergrepp, har inte haft någon överdrivet trasslig barndom, jag är inte självdestruktiv. Jag älskar mig själv, mycket. Jag råkar bara tända på att vara i en utsatt sexuell situation. Stoppord/kodord som vissa av er tagit upp tar bort hela grejen med känslan att man inte har kontroll. Då kan jag lika gärna ha sex som vanligt, det blir mer charader av det med stoppord och dylikt. 

I vilket fall som helst, jag läser det ni skriver och jag tar till mig det. Det hjälper mycket att få ventilera och få andras åsikter och tankar kring detta. Och jag ska meddela en väninna, ge henne hans namn och så, det är inga problem. 

• Anonym
    Anonym (Skraj) skrev 2012-08-25 16:01:42 följande:
    Ja, får se nu. Jag har inte blivit utsatt för några övergrepp, har inte haft någon överdrivet trasslig barndom, jag är inte självdestruktiv. Jag älskar mig själv, mycket. Jag råkar bara tända på att vara i en utsatt sexuell situation. Stoppord/kodord som vissa av er tagit upp tar bort hela grejen med känslan att man inte har kontroll. Då kan jag lika gärna ha sex som vanligt, det blir mer charader av det med stoppord och dylikt. 

I vilket fall som helst, jag läser det ni skriver och jag tar till mig det. Det hjälper mycket att få ventilera och få andras åsikter och tankar kring detta. Och jag ska meddela en väninna, ge henne hans namn och så, det är inga problem. 
    Ok, du gillar att ta risker i alla fall. Det låter nästan som att du bestämt dig för att träffa honom.

Ja ja, känner igen det där att andra ger en goda råd och man vill ha råd och lyssnar, sedan gör man ändå som man själv vill och ingen kan stoppa en. Kanske gråter man sedan men man har i alla fall själv gjort sitt val och har
    bara sig själv att skylla sedan.

Man lär så länge man lever.
  • SeaDragon

I så fall har du inte något vidare bra omdöme. Men som sagt, man lär sig så länge man lever. Vissa måste kanske lära sig vissa saker den hårda vägen, vad vet jag.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-25 12:48:35 följande:
    Tänker på filmen Cape Fear där en kvinna tar hem De Niro som spelar en inte alltför trevlig karaktär i filmen..och hon råkar ju rätt illa ut.

Skulle det bli en polissak sedan av det hela kan han visa mejlen där du går med på att ha en viss typ av sex.
    Då är det svårare sedan att hävda att han har gjort saker mot din vilja. VAr går gränserna liksom?
    Du säger ju själv nu att det är luddigt. Ska du anmäla honom för något som han nu tror är ok att göra?
    Du måste i vilket fall som helst vara supertydlig nu om du ska göra det.
    Nu var det ett tag sen jag såg Cape Fear, men var det inte så att De Niro plågade en familj pga att mannen, som var advokat, hade gjort ett dåligt jobb enligt honom? Inte var det väl nån oskyldig kvinna som fick hem ett psycho, utan ett psycho som ville nästla in sig i familjen, bla genom att flörta med deras dotter som gick igång på hans farliga utstrålning. Tills hon insåg vad han var kapabel til...
  • Anonym

Bra att du tar till dig. Ingen kan stoppa dig från att träffa denna mannen, det kan bara du själv göra. Och om du träffar honom och det slutar jäkligt illa, då är det ditt beslut och ditt ansvar. Bara du kan veta om det var värt det. Risken är nog stor att det inte kommer att vara värt analinkontinens, ärr som inte bleknar och i värsta fall hjärnskador. Men det är i slutändan bara DU som kan avföra vilka risker som är värda att tas och inte.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-25 16:32:57 följande:
    Nu var det ett tag sen jag såg Cape Fear, men var det inte så att De Niro plågade en familj pga att mannen, som var advokat, hade gjort ett dåligt jobb enligt honom? Inte var det väl nån oskyldig kvinna som fick hem ett psycho, utan ett psycho som ville nästla in sig i familjen, bla genom att flörta med deras dotter som gick igång på hans farliga utstrålning. Tills hon insåg vad han var kapabel til...
    Jo, det stämmer. Nej, han tog med sig en intet ont anande kvinna hem från krogen också, eller hem till henne kanske det var..bara en parantes. Bara något jag kom att tänka på. Planerat som det här är var det ju inte.
Svar på tråden Rädd för min date