• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • 2012mamma
    loka skrev 2012-09-04 10:17:30 följande:

För MIG är det ett köp
    Sök hjälp, att reagera som du gör är inte sunt.
  • sextiotalist
    loka skrev 2012-09-04 10:15:54 följande:

I det fallet behövdes det - hon behövde få höra hur fel hon valt. Det är absolut INTE något jag skulle säga till någon annan.
    Är ni vänner fortfarande, jag hade nog väldigt noga övervägt att bibehålla en sk vän som betedde som du verkar ha gjort. Du har på alla sätt passerat de gränser som en person bör göra.
  • loka

Jag har rätt till en åsikt, och hon borde inte ha adopterat

• Lillan090815

Det är ju något som inte står rätt till hos dig! Om din vän väljer att adoptera ( vilket man inte gör lättvindigt), vad fan har du med det att göra?! Hon och hennes man har nog sina skäl, och vem är du att säga att de gör fel. Glädj dig du åt ditt eget (lättvindigt) tillverkade barn och låt din vän glädjas åt sitt.

• Severus
    Duckan skrev 2012-09-04 10:26:47 följande:
    Tummen upp Severus

Tack!

Blir tvärförbannad när folk tror att adoption handlar om att köpa sig en unge eller två(för att ta TS uttalande)
    Att ha en så pass låg syn på folk äcklar mig, och så håller jag inte käft.

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • loka
    Severus skrev 2012-09-04 10:32:31 följande:
    Tack! Blir tvärförbannad när folk tror att adoption handlar om att köpa sig en unge eller två(för att ta TS uttalande) Att ha en så pass låg syn på folk äcklar mig, och så håller jag inte käft.    
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...

Men för mig är det (och kommer alltid att vara) ett KÖP det är pengar inblandade även pm man inte betalar för just ingen så blir det ändå så i slutändan. Tekniskt ÄR det ett köp även om du väljer att förneka det.
  • sextiotalist
    loka skrev 2012-09-04 10:31:20 följande:
    Jag har rätt till en åsikt, och hon borde inte ha adopterat

Visst har man rätt att ha en åsikt, däremot så har man inte alltid rätt att pracka på folk sin egen åsikt. Jag hade nog bett en sådan person att stoppa in sin åsikt någonstans för du har, ursäkta språket, ta mig fan inte ett jäkla smack med detta att göra.
  • Duckan

Så anledningen till adoption, dvs att ett barn som behöver det får ett hem och föräldrar, det är en bisak, helt oväsentligt?

• loka

sextiotalist skrev 2012-09-04 10:38:00 följande:
    Visst har man rätt att ha en åsikt, däremot så har man inte alltid rätt att pracka på folk sin egen åsikt. Jag hade nog bett en sådan person att stoppa in sin åsikt någonstans för du har, ursäkta språket, ta mig fan inte ett jäkla smack med detta att göra.

Rätten är helt på min sida
Svar på tråden Varför adoption så lätt