• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • JAG är BÄST
    loka skrev 2012-09-05 19:15:36 följande:

Jo, det kan man. Jag bad att få ut papprens för att jag ville ha reda på allt pm adoptionen och allt jag behövde var mamman och pappans personnummer. Allt är inte sekretess för all evighet

Nej så funkar det INTE!!!

Som flera sagt så är det sekretessbelagt. Inte ens berörande barn kan hämta ut sin akt förrän dom är myndig!

Samma gäller äggdonation.    

Jag förstår inte varför du hittar på TS OM du fått ut sånna här papper så varför kan du inte skanna av dom och skicka dom till mig så ska jag tro på din tråd helt och full och jag ska backa upp dig som ingen annan.    
  • molly50
    loka skrev 2012-09-05 19:15:36 följande:

Jo, det kan man. Jag bad att få ut papprens för att jag ville ha reda på allt pm adoptionen och allt jag behövde var mamman och pappans personnummer. Allt är inte sekretess för all evighet
    Du får ursäkta,men jag har faktiskt lite svårt att tro på det här. Sekretessbelagt är sekretessbelagt och är så för all framtid. Så att du skule få ut uppgifter på dina vänner enbart med hjälp av deras personnummer tror jag faktiskt vad jag vill om.
    Jag jobbar själv inom vård och omsorg och om jag skulle lämna ut uppgifter om en patient/vårdtagare till någon som inte är anhörig så skulle jag få sparken. Och detsamma gäller nog den som lämnar ut sådana här uppgifter också,skulle jag tro. 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    loka skrev 2012-09-05 19:17:08 följande:
    Efter att jag gått igenom allt så äcklas jag ännu mer över hela processen ALLT är så fel

Den gick uppenbarligen igenom och de fick adoptera. Så vad gör dig mer kompetent att bedöma det än de som gjort utredningen? 
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Limpan1234
    Plutteli skrev 2012-09-05 19:45:17 följande:
    Ja det vore intressant, är TS den jag tror så vet jag ju redan varför så vore kul att få det motbevisat eller bekräftat...

Ja, det ska bli intressant om man får något svar... känner faktiskt igen det där du skrev om någon som själv är adopterad, har mått jättedåligt och löper amok mot alla som adopterar.
  • Bittersweetlife
    Lillan090815 skrev 2012-09-05 19:51:46 följande:
    Att ts är adopterad själv, mår dåligt, och skyller allt på adoptionen?
    Jag tvivlar på det.
  • Selfish Geene

haha!
    Jag börjar oroa mig för att vissa här förökar sig lite väl lättvindigt, har du verkligen egenskaper som är värda att avla vidare på?

• Limpan1234
    Selfish Geene skrev 2012-09-05 21:30:29 följande:
    haha!
    Jag börjar oroa mig för att vissa här förökar sig lite väl lättvindigt, har du verkligen egenskaper som är värda att avla vidare på?

Menar du att det skulle vara negativt att vara en kolerisk rasist med dåligt språkbruk?
  • Xelda

Men snälla TS kan du sluta att kalla barnen för negerungar,det är barn precis som dina och mina.

• Xelda

Om det nu är så att Loka verkligen fått ta del av de sekretessbelagda dokumenten så ligger det inte bara en hund utan många hundar begravda.
    Det är ett allvarligt brott.
    Är det så att Loka har en syster,bror,svägerska,mamma som har insyn i adoptionen.släkt som tagit kopior på sekretessbelagda papper,ja då är det verkligen allvarligt.
    Finns absolut ingen chans i världen att vem som helst kan gå in på ett socialkontor och begära sekretessbelagda dokument.
    Kommer detta fram så lär många huvuden rulla. 

• GangsterKermit

Verkar som detta är en trolltråd mina vänner, good night!

We are free, where everything?s allowed and love comes first ♥
  • Xelda
    Aaglars skrev 2012-09-06 08:16:49 följande:
    kkuriren.se/manskligt/1.1501270

Ja det är väl TS som hotat dem. Har aldrig stött på något sjukare än TS beteende i HELA MITT LIV!!!
    Tyvärr finns det många som tänker som "Anders i Vingåker"
    Smygrasism finns det gott om. 
  • Xelda
    Aaglars skrev 2012-09-06 12:08:38 följande:
    Ojojoj...
    Herregud finns denna människa på riktigt?
    Har aldrig varit med om någon så egoistisk,ondskefull och urbota dum.USCH jag ryser. 
  • NKmamma

Det du loka skriver är helt åt helvete fel. Ta tag i din barndom nu genast och red upp den.  Säg till och jag ledsagar dig till psyket för du behöver verkligen hjälp.

Och den andra tråden sen. Även där så visar du hur lite respekt du har för människor, till och med dina barnKräks. Ja jag är äckelmagad för dessa trådar är nåt av det sjukaste jag läst på länge.

• Brumma
    NKmamma skrev 2012-09-06 23:57:03 följande:
    Det du loka skriver är helt åt helvete fel. Ta tag i din barndom nu genast och red upp den.  Säg till och jag ledsagar dig till psyket för du behöver verkligen hjälp. Och den andra tråden sen. Även där så visar du hur lite respekt du har för människor, till och med dina barn. Ja jag är äckelmagad för dessa trådar är nåt av det sjukaste jag läst på länge.

Kan inte annat än att hålla med - speciellt i vad TS anser om sina barn i den andra tråden.. Snacka om att bädda för problem med barnen i framtiden...
Svar på tråden Varför adoption så lätt