loka skrev 2012-09-04 12:00:26 följande:
Skillnaden är att du har ku verkligen kämpat och försökt i åtta år eller vad du skrev. Jag tycker att det är starkt av dig . Men den här människan "gav upp" efter ETT dött barn.
Men herregud. Det är INTE din sak att bestämma hur mkt andra människor klarar av att gå igenom!!!
Jag har en son, han föddes på naturlig väg men vägen dit kanstades av sena missfall.
Jag vet inte om jag hade klarat det en gång till!
Att DU gjorde det är väl superbra för dig, men kom inte o sätt dina väreringar och åsikter på en annan människa!
Bara JAG kan veta vad JAG känner. Bara JAG kan ta beslut som handlar om MIG.
Ingen har rätt att nedvärdera en människa för att man inte orkar försöka en gång till. Eller helt enkelt för att de valt att adoptera istället. Det är DERAS val, inte ditt, och du skall bara stötta och finnas där om du vill vara kvar i din kompis liv (personligen anser jag att hon skulle klara sig tusen gånger bättre utan dig).
Jag beundrar människor som vågar adoptera, det är inte roligt att bli så synad i sömmarna som man blir då..
Uppenbarligen så borde det kanske vara samma genomgång av människor som föder sina barn själva, så att inte sådana här värderingar förs vidare...