• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • loka
    Lillan090815 skrev 2012-09-04 11:24:12 följande:
    Loka- du är ett bra exempel på att vilken idiot som helst får skaffa barn! Du vet väl att inte vem som helst får adoptera?!

Men tydligen får vem som göra det...
  • Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 11:29:21 följande:

Jag kan tala om för dig att jag VET av erfarenhet att hon inte alls borde ha fått adoptera om du vill kan jag inboka dig hennes personnummer så kan du själv få se hur lite hon gjorde efter sin förlossning och hur lätt det var för henne att få adoptera - och tro mig det var FÖR LÄTT jag har läst utredningen!! Meningen var inte att hon skulle få barn

Konstigt att du VET bättre än utredare och socialnämd
  • loka
    Fraggelgirl skrev 2012-09-04 11:31:01 följande:
    Har  man inte alla fakta så ska man inte uttala sig heller.

I detta fallet sitter jag på fakta lilla vän
  • sextiotalist
    loka skrev 2012-09-04 11:32:51 följande:

I detta fallet sitter jag på fakta lilla vän

Men socialen har som skyldighet att göra en utredning, denna utredning vad jag förstått lämnas till adoptionsmyndigheterna och sedan till givarlandet. Dvs det är flera instanser som det skall passeras innan en adoption godkäns.

Om det var en akut depression efter barnets död, så är jag säker på att de flesta instanser överser med detta.  
  • loka
    Fenrisulven skrev 2012-09-04 11:31:11 följande:
    Konstigt att du VET bättre än utredare och socialnämd

Så utredare kan inte ha fel då?
  • Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 11:35:30 följande:

Så utredare kan inte ha fel då?

oftast inte,nej
    De stoppar fler än man tror
  • kaffe

Vad är det som gör att din väninna inte kommer att bli en bra mamma till sitt adopterade barn?

• fortsätt paddla

Oavsett om man kan få biologiska barn lr väljer att adoptera gör man det av egoistiska skäl. Man vill ha ett barn att älska, möjligheten att få den kärleken tillbaka.
    Därmed finns inga rätt lr fel så länge man inte skadar någon annan. Vad jag har förstått så är adoptions processen en långdragen historia. Och med andra ord så tror jag att få går igen den utan att ha tänkt efter ordentligt.
    Vilket inte alla som får biologiska barn har gjort. Finns många älskade olyckor därute;)
    I den bästa av världar skulle det inte finns barn att adoptera men där är vi inte ännu!

• Fenrisulven
    kaffe skrev 2012-09-04 11:36:45 följande:
    Vad är det som gör att din väninna inte kommer att bli en bra mamma till sitt adopterade barn?

Det undrar jag med....
Svar på tråden Varför adoption så lätt