• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • loka

I hennes fall var det bara FEL att adoptera hon borde ha skaffat barn på naturlig väg istället. Det är ju inte så att hon inte kan få EGNA barn. Hon borde ha försökt i alla fall.

• Lillan090815
    Morcheeba skrev 2012-09-04 11:01:55 följande:
    Okej så anledningen till adoptionen är alltså relaterat till barnens lycka?

• Topcom
    loka skrev 2012-09-04 11:04:21 följande:
    I hennes fall var det bara FEL att adoptera hon borde ha skaffat barn på naturlig väg istället. Det är ju inte så att hon inte kan få EGNA barn. Hon borde ha försökt i alla fall.
    Det är uppenbart att du tyvärr har någon form av störning. Har du kollat dig, vännen?
  • Furstinna

Ibland undrar man om inte den nu slopade tvångssteriliseringen egentligen var en så dum ide.

• Fenrisulven
    Furstinna skrev 2012-09-04 11:09:49 följande:
    Ibland undrar man om inte den nu slopade tvångssteriliseringen egentligen var en så dum ide.

Håller helt med
    Undrar om TS bara är ute efter att provocera
  • Topcom
    Fenrisulven skrev 2012-09-04 11:11:34 följande:

Håller helt med
    Undrar om TS bara är ute efter att provocera
    Jag tror det. Ingen jävel kan väl vara så korkad?!
  • Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 09:22:19 följande:

För att det gör mig så irriterad att man väljer att adoptera när man uppenbart kan bli gravid på egen hand.

Så det är ok med adoption om man inte kan skaffa biologiska barn?
  • Fenrisulven
    Topcom skrev 2012-09-04 11:12:19 följande:
    Jag tror det. Ingen jävel kan väl vara så korkad?!

nä jag hoppas det Förvånad
  • Fenrisulven

Halllååå Ts, slut på provocerande argument eller?

Svar på tråden Varför adoption så lätt