• loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • mikroE

Ja TS du skulle hata min faster då, hon har två biologiska barn och ett adopterat och hon hade inte ens svårt att få barn utan valde att adoptera sitt tredje barn trots att hon säkert kunnat få 3-4 st biologiska till om hon velat. 

För mig är adoption inte ett sista alternativ som man tar till om man har uttömt alla möjligheter, skulle jag ha minsta problem att få barn hade jag försökt på adoption direkt, inte IVF. Egentligen så skulle jag nog helst av allt adoptera men pga en enda orsak så har jag valt att föda mina egna barn, det är gratis...  

• Evelinas

Jag tänker så här, det är rätt jävla egoistiskt att skaffa biologiska barn när det finns såååå många barn i världen som behöver adopteras. Jag har en biologisk son som jag älskar över allt annat men skulle gärna adoptera syskon till honom.
    Jag förstår att man vill ha biologiska barn, det är liksom nåt i en som vill det. Men varför ska man egentligen skaffa biologiska barn när det finns så många barn redan som inte har några föräldrar? Och varför skaffa fler barn till denna grymma värld när vi inte ens kan ta hand om de barn som redan finns?
    Missförstå mig inte! Jag ville ha biologiskt barn och ångrar mig inte en sekund. Men om jag (vi) istället valt adoption så har jag väldigt svårt att tänka mig att vi skulle ångrat det valet, det skulle ju varit vårt barn!  

• Fenrisulven
    Evelinas skrev 2012-09-04 11:18:50 följande:
    Jag tänker så här, det är rätt jävla egoistiskt att skaffa biologiska barn när det finns såååå många barn i världen som behöver adopteras. Jag har en biologisk son som jag älskar över allt annat men skulle gärna adoptera syskon till honom.
    Jag förstår att man vill ha biologiska barn, det är liksom nåt i en som vill det. Men varför ska man egentligen skaffa biologiska barn när det finns så många barn redan som inte har några föräldrar? Och varför skaffa fler barn till denna grymma värld när vi inte ens kan ta hand om de barn som redan finns?
    Missförstå mig inte! Jag ville ha biologiskt barn och ångrar mig inte en sekund. Men om jag (vi) istället valt adoption så har jag väldigt svårt att tänka mig att vi skulle ångrat det valet, det skulle ju varit vårt barn!  
  • loka

Men hon kunde få EGNA barn och hon fick det också, men istället för att försöka igen ( som är det mest naturliga när man skaffar barn) så adopterar människan utan att ens FÖRSÖKA bli gravid igen. Vem säger att ingarma har bett om att få komma till henne? Onöand kan kag undra pm det inte var meningen att dottern skulle dö, men inte fan lan de då varteningen att hon skulle köpa sig nya barn. Hon borde ha varit utan om hon nu inte ville vara gravid igen. De som tycker att man gör em sån god gärning när man adopterar är oftast bara dom som adopterar..

• gravid

Fy fan vilken människa du är TS.

Hoppas du inte har barn och att du aldrig kommer få barn!

Har anmält dig!!!!!!

• Lillan090815

Loka- du är ett bra exempel på att vilken idiot som helst får skaffa barn! Du vet väl att inte vem som helst får adoptera?!

• Karin 748
    Evelinas skrev 2012-09-04 11:18:50 följande:
    hear hear!!!!

Skulle jag överväga ett tredje barn blir det garanterat via adoption. Har haft två helvtets graviditeter och som du säger, så många barn i världen saknar en vuxen trygghet. Ibland får man nästan dåligt samvete att man satt barn till världen när så många barn saknar föräldrar.

• Fenrisulven
    Lillan090815 skrev 2012-09-04 11:24:12 följande:
    Loka- du är ett bra exempel på att vilken idiot som helst får skaffa barn! Du vet väl att inte vem som helst får adoptera?!
  • loka
    gravid skrev 2012-09-04 11:23:24 följande:
    Fy fan vilken människa du är TS. Hoppas du inte har barn och att du aldrig kommer få barn! Har anmält dig!!!!!!

Jag kan tala om för dig att jag VET av erfarenhet att hon inte alls borde ha fått adoptera om du vill kan jag inboka dig hennes personnummer så kan du själv få se hur lite hon gjorde efter sin förlossning och hur lätt det var för henne att få adoptera - och tro mig det var FÖR LÄTT jag har läst utredningen!! Meningen var inte att hon skulle få barn
  • Fenrisulven
    loka skrev 2012-09-04 11:21:14 följande:
    Men hon kunde få EGNA barn och hon fick det också, men istället för att försöka igen ( som är det mest naturliga när man skaffar barn) så adopterar människan utan att ens FÖRSÖKA bli gravid igen. Vem säger att ingarma har bett om att få komma till henne? Onöand kan kag undra pm det inte var meningen att dottern skulle dö, men inte fan lan de då varteningen att hon skulle köpa sig nya barn. Hon borde ha varit utan om hon nu inte ville vara gravid igen. De som tycker att man gör em sån god gärning när man adopterar är oftast bara dom som adopterar..

Så du tycker på fullaste allvar att hon skulle skaffat ett till biologiskt bara för att....
    Vad säger att biologiska barn har bett om att få komma till världen, nä du dina argument håller liksom inte
Svar på tråden Varför adoption så lätt