• Anonym (Panik)

Hjälp akut!! Toalettproblem!

Finns det någon där ? som är kunnig/har erfarenhet? Jag har panik, brukar alltid ha lavemang hemma men NU har jag inte det jag behöver gå på toaletten men det är omöjligt!!! Det kan inte komma ut!!!! Helt omöjligt, jag får panik, känns som jag ska svimma eller dö! Jag har ingen som kan hjälpa mig, min man är borta över dagen, apoteket i vårt by är stängt!! Jag har provat med termometer med vaselin på men det händer inget vad kan jag göra !!!!!! OBS detta är seriöst!!!

• Svar på tråden Hjälp akut!! Toalettproblem!
  • Anonym (Panik)
    perla2010 skrev 2012-09-08 11:26:00 följande:
    Ja, jag tycker ju de. Om dom har en liten "apoteksdel" så lär de finnas där. Har sett de på vår men den är visserligen rätt stor.
    Precis de har de här med men vår Ica är liten så jag är osäker på om de har det, men det hade ju varit kanon!
  • Anonym (Panik)
    Lite Av Varje skrev 2012-09-08 11:27:13 följande:
    Kan du inte typ ringa akuten och fråga om du skulle kunna få hämta något slags lavemang där??
    Akuten långt iväg, mannan har bilen
  • WeModified

Men lite vatten i en spruta är inte farligt, värsta fall river du dig i häcken lite.

Men Microlax verkar finnas som receptfritt faktiskt. Då kanske Ica där du bor har de? 

We are modified. noxigen.blogspot.se/ Lite sex, lite naket.....
  • perla2010
    Anonym (Panik) skrev 2012-09-08 11:25:46 följande:
    Hällde nyss i mig det läkemedel jag har som jag ska ta varje dag , laxido , samma som movicol, tar 2 påsar varje dag nu hällde jag i mig 4....men det var ju dumt för det går ju inte fortare för det
    Oj jösses, då lär du få diarre' om nån dag eller så. Ta din medicin varje dag så du slipper hamna i såna situationer, är ju fruktansvärt. Men stick iväg o leta rätt på microlax istället för tvål och grejer, lär ju snarare irritera slemhinnan än att lösa proppen.
  • Lite Av Varje
    Anonym (Panik) skrev 2012-09-08 11:26:41 följande:
    Okey, på en tops, typ flytade med?

Ja vad jag förstod av henne så var det så. Hon hade fått rådet av någon på sjukhuset, mer vet jag inte men det fungerade. Har ingen aning om det är skadligt för tarmen men det blev ingen skada på barnet. Det var dock åtta år sedan..
  • Anonym (Panik)

Vad snälla ni är alla, TACK, jag ska nog börja med att testa den lilla sprutan, annars kanske försöka ta mig till Ica, på cykel...och se om de har

• WeModified
    Anonym (Panik) skrev 2012-09-08 11:28:28 följande:
    Precis de har de här med men vår Ica är liten så jag är osäker på om de har det, men det hade ju varit kanon!
    Ring dit o fråga dom så vet du
  • perla2010
    WeModified skrev 2012-09-08 11:29:29 följande:
    Men lite vatten i en spruta är inte farligt, värsta fall river du dig i häcken lite.

Men Microlax verkar finnas som receptfritt faktiskt. Då kanske Ica där du bor har de? 
    Microlax är receptfritt, beror bara på utbudet i affären ifråga.
  • Anonym (Panik)
    WeModified skrev 2012-09-08 11:29:29 följande:

nej nej lite vatten är inte farligt det finns lavemang med massa vatten i jag tycker mväl mer att det inte borde hjälpa men jag får försöka
  • WeModified
    Anonym (Panik) skrev 2012-09-08 11:30:05 följande:
    Vad snälla ni är alla, TACK, jag ska nog börja med att testa den lilla sprutan, annars kanske försöka ta mig till Ica, på cykel...och se om de har
    Cykla e bra, då jobbar tarmarna .
Svar på tråden Hjälp akut!! Toalettproblem!