• Anonym (Panik)

Hjälp akut!! Toalettproblem!

Finns det någon där ? som är kunnig/har erfarenhet? Jag har panik, brukar alltid ha lavemang hemma men NU har jag inte det jag behöver gå på toaletten men det är omöjligt!!! Det kan inte komma ut!!!! Helt omöjligt, jag får panik, känns som jag ska svimma eller dö! Jag har ingen som kan hjälpa mig, min man är borta över dagen, apoteket i vårt by är stängt!! Jag har provat med termometer med vaselin på men det händer inget vad kan jag göra !!!!!! OBS detta är seriöst!!!

• Svar på tråden Hjälp akut!! Toalettproblem!
  • Indianica

Jag kan tipsa om att köpa barnmarspuréer , ta ett par burkar med katrinlplommonpuré och rtyck i dig dem (oralt alltså) o drick vatten till eller köp Friggs katrinplommonjuice, kan fungera!

• Jelenas

Har du provat babyolja på en tops? Det har hjälpt min son i alla fall. :)

• Anonym

Sätt dig på huk och stoppa in fingret så hemskt är det inte och det fungerar om man är riktigt hård då fungerar inte tops och liknande utan man måste känna efter själv.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-09-08 19:58:01 följande:
    Sätt dig på huk och stoppa in fingret så hemskt är det inte och det fungerar om man är riktigt hård då fungerar inte tops och liknande utan man måste känna efter själv.
    Japp, fingret är det enda som funkar i såna här lägen! Absolut inte äte/dricka en massa laxerande saker eftersom det bara kommer att trycka på ännu mer.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-08 20:02:51 följande:
    Japp, fingret är det enda som funkar i såna här lägen! Absolut inte äte/dricka en massa laxerande saker eftersom det bara kommer att trycka på ännu mer.

Jag till och med berätta det för min man efter mina förlossningar det enda han sa till mig: måste man så måste man... och så är det verkligen mamma säger samma sak... Inget skämmigt med det.
  • Anonym (Bbb)

Stoppa hellre upp tummen i underlivet och tryck det ut från insidan, fungerar varje gång för mig och du skadar inte ringmuskeln

• Anonym (Sår i rumpan)

TS -  testa med ljummet vatten från duschslangen, det är det enda som funkar (har dock aldrig testat med olja) Gör som sskorna här skriver!

• Anonym (fia)

Omd u har såna problem varför intar du int ex lunelax regelbundet så avföringen får lösare konsistens?

• Pompeia01

Har du prövat att stoppa upp ett finger i slidan, och trycka på bakåt/neråt..?

Om inget annat funkar måste du åka till sjukhuset kvickt. De petar ut bajset för hand. Jag tycker att det låter lite otäckt att gå in och gräva själv i ändtarmen, om man har tillgång till en Akutmottagning med läkare som kan göra det. 

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
Svar på tråden Hjälp akut!! Toalettproblem!