• Anonym (Panik)

Hjälp akut!! Toalettproblem!

Finns det någon där ? som är kunnig/har erfarenhet? Jag har panik, brukar alltid ha lavemang hemma men NU har jag inte det jag behöver gå på toaletten men det är omöjligt!!! Det kan inte komma ut!!!! Helt omöjligt, jag får panik, känns som jag ska svimma eller dö! Jag har ingen som kan hjälpa mig, min man är borta över dagen, apoteket i vårt by är stängt!! Jag har provat med termometer med vaselin på men det händer inget vad kan jag göra !!!!!! OBS detta är seriöst!!!

• Svar på tråden Hjälp akut!! Toalettproblem!
  • WeModified
    Anonym (Panik) skrev 2012-09-08 12:47:08 följande:
    Inga hemma.....har i och för sig aldrig märkt som andra säger att lakrits gör att de blir lösa, men du kanske inte tänkte på lakrits nu
    Lakris har laxerande effekt i större mängder .
    We are modified. noxigen.blogspot.se/ Lite sex, lite naket.....
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Fanny) skrev 2012-09-08 11:56:31 följande:
    Jag använder duschalangen ofta, det rensar rent så att säga. Testa, det vore väl skönt att få ut det... Ha inte för hård stråle bara.
    Vaa oj låter läskigt!! vågar inte, det är ju inte så fräsch heller, tänk för familjen För du den långt upp då?
  • Anonym (Panik)
    Anonym skrev 2012-09-08 11:58:29 följande:
    det har hänt för mig med, i absolut nödfall så ta på dig en gummihandske och gräv ut det med fingret, obs detta skadar iallafall min ringmuskel och man får jätteont efteråt,men då släpper magsmärtorna iallafall =( 
    Jag har hört att de gör så på äldre ibland får plocka ut den, det vågar jag inte
  • WeModified
    Anonym (Panik) skrev 2012-09-08 12:48:06 följande:
    Vaa oj låter läskigt!! vågar inte, det är ju inte så fräsch heller, tänk för familjen För du den långt upp då?
    Risken är stor att det kommer för mycke vatten...Sjukt obehagligt och kan även göra ont faktiskt.
    We are modified. noxigen.blogspot.se/ Lite sex, lite naket.....
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Hemmakur) skrev 2012-09-08 12:02:52 följande:
    Ja men du kan väl prova? Om du dricker vatten+lite olja+salt så kanske det kan hjälpa. Det behövs kanske mycket men det borde kunna "sippra igenom" lite så att säga. Det är kanske bättre att prova det innan du tar till slangen? :p
    Men det måste ju ta lång tid innan det hjälper , behöver ju något som gör att det som sitter där, en propp löses upp relativt snart
  • Anonym (Panik)
    lillan kba skrev 2012-09-08 12:03:25 följande:

Ja den kan du använda, ta lite ljumet vatten och någon olja i ett glas och sug upp flera gånger med sprutan och tryck in så ska du se att det "löser sig"
    har gjort två gånger inget än
  • Anonym (Panik)

åhh suck!!

har bett min man köpa mikrolax nu men han kommer inte förrän i kväll

• Anonym

Hur länge har du försökt? Ta en bra bok, sätt dig på toa och slappna aaaav, låt det ta den tid det tar. Det kommer ut tillslut! Även om du måste sitta en timme.

Obs har jag gjort ovan själv när jag varit riktigt rejält förstoppad och typ sket coca cola burkar efter en förlossning. Då hade jag nån spricka med så det var som att skita taggtråd.
    Xyloproctsuppar kan vara skönt att trycka upp innan med (om du har det hemma) för det bedövar och gör det lite enklare att komma ut.

• Anonym (slanga)

Du behöver inte föra in slangen alls. Skruva bort duschmunstycket. Sätt dig på huk i duschen och håll slangen mot "rumpöppningen". Dra på kranen med ljummet vatten och öka styrkan på strålen så att du känner att det kommer in vatten. Spola tills du inte tycker att det ryms mer. Fösök hålla emot en stund, sen är det toan som gäller...

Det kan hjälpa att sätta in ett finger i slidan när du sitter på toan och hålla/trycka emot bakre slidväggen. Så bajsklumpen får hjälp att hamna i rätt läge.

Det här låter ju inte klokt, men jag har oxå varit riktigt förstoppad ett par gånger.Foten i munnen

Köp hem laxoberaldroppar från apoteket. De är mycket effektiva och smakar absolut ingenting. En flaska räcker hur länge som helst. Och de blir din räddare i nöden!!!
  • Anonym (Fanny)

Trycker bara slangen mot öppningen, för inte upp den. Det kommer ju inget bajs på slangen så jag tycker inte att det är ofräscht. Spola några sekunder så du känner vattnet komma in i dig. Det är liksom inte en högtryckstvätt med flera liter vatten jag snackar om :)
Svar på tråden Hjälp akut!! Toalettproblem!