• cheeryn1

BF Mars 2013- Gävle

Hej!
    Jag är en tjej som ska ha barn i mars, mitt tredje som blir en liten sladdis, och jag bor i Gävle...Det vore kul om det var fler från Gävle som ska ha barn nästan samtidigt! =) 

• Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle
  • Nazca
    LindaJEA skrev 2012-12-20 22:04:05 följande:
    mysigt. =) asså en vilde.

jag har bf 10e april.
    Åh, April är en bra månad. 
    Gifte mig den 14e april...
    Hoppas att du mår bra :) 
  • LindaJEA
    Nazca skrev 2012-12-21 18:59:39 följande:
    Åh, April är en bra månad. 
    Gifte mig den 14e april...
    Hoppas att du mår bra :) 
    aha. =) trevligt. själv är jag inte gift... än ...

ja jag mår bara fint. lite foglossning bara, men inte så farligt

• Nazca
    LindaJEA skrev 2012-12-22 09:37:35 följande:
    aha. =) trevligt. själv är jag inte gift... än ...

ja jag mår bara fint. lite foglossning bara, men inte så farligt

Har också foglossning. Har tejp i svanken för att underlätta. Ska testa bälte i morgon när jag tar hunden på en promenad.
    Har du bälte? 
  • LindaJEA
    Nazca skrev 2012-12-26 19:07:23 följande:
    Har också foglossning. Har tejp i svanken för att underlätta. Ska testa bälte i morgon när jag tar hunden på en promenad.
    Har du bälte? 
    tejp? vadå för tejp? hjälper det? jo jag fick låna bälte av sjukgymnasten faktiskt. men vet inte direkt om det hjälper, det hjälper till att inte förvärra det antar jag.
  • Nazca
    LindaJEA skrev 2012-12-26 19:32:30 följande:
    tejp? vadå för tejp? hjälper det? jo jag fick låna bälte av sjukgymnasten faktiskt. men vet inte direkt om det hjälper, det hjälper till att inte förvärra det antar jag.
    Det är en elastisk tejp som de tejpar direkt på huden.
    Den sitter ca 10 dagar.
    Blev trött i ryggen ganska tidigt i graviditeten så jag fick testa det.
    Hör av dig till sjukgymnasten och fråga om du kan få prova.
    Bara säga att bältet inte hjälper.

• LindaJEA
    Nazca skrev 2012-12-26 20:49:05 följande:
    Det är en elastisk tejp som de tejpar direkt på huden.
    Den sitter ca 10 dagar.
    Blev trött i ryggen ganska tidigt i graviditeten så jag fick testa det.
    Hör av dig till sjukgymnasten och fråga om du kan få prova.
    Bara säga att bältet inte hjälper.

ok, men du tycker tejpen hjälper, du har inte ont alls nå mer då? när du har den på`?  hon nämnde inte ens tejp, men jag hade inte så farlig foglossning än sa hon...  kanske därför?!?
  • cheeryn1

Hej!
    Är det nån som ska på någon föräldragrupp? vi fick tider i veckan men vi kan inte gå för det var på fm och min sambo jobbar i tierp, så det funkar inte..är det så för nån mer? Vi bor i bomhus så vi skulle väl ha gått med de som bor här och runtom..jag hoppas vi får nån annan tid på em med några som bor i närheten, det vore roligast..=)

• LindaJEA

tror inte det blir nån sån grupp för oss, eftersom det är andra barnet...  brukar inte det vara med första barnet bara?  eller?  har inte hört nå om det allafall, å min barnmorska har inte nämnt nåt

• Nazca
    LindaJEA skrev 2012-12-27 08:36:01 följande:
    ok, men du tycker tejpen hjälper, du har inte ont alls nå mer då? när du har den på`?  hon nämnde inte ens tejp, men jag hade inte så farlig foglossning än sa hon...  kanske därför?!?
    Jo jag har ont, men jag orkar med med tejp.
    Jag hade inte så mycket foglossningar jag heller. Men bältet gjorde det värre.
    Så nu ska jag prova båda två eftersom foglossningarna har börjat krypa framåt. 
  • Nazca
    cheeryn1 skrev 2012-12-29 22:23:18 följande:
    Hej!
    Är det nån som ska på någon föräldragrupp? vi fick tider i veckan men vi kan inte gå för det var på fm och min sambo jobbar i tierp, så det funkar inte..är det så för nån mer? Vi bor i bomhus så vi skulle väl ha gått med de som bor här och runtom..jag hoppas vi får nån annan tid på em med några som bor i närheten, det vore roligast..=)
    Kan inte du gå på föräldragruppen utan din sambo första gången och be dem flytta tiden nästa träff?
Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle