• cheeryn1

BF Mars 2013- Gävle

Hej!
    Jag är en tjej som ska ha barn i mars, mitt tredje som blir en liten sladdis, och jag bor i Gävle...Det vore kul om det var fler från Gävle som ska ha barn nästan samtidigt! =) 

• Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle
  • GypsyModel
    cheeryn1 skrev 2012-10-06 23:01:29 följande:
    Vad roligt för dig! Till mig är det många som också säger att jag ska få en pojke men det är nog mest för att de vet att jag har flickor sen tidigare ;) Vad skönt för dig att det går bättre den här gången..
    Jag har mått bättre än med de andra två, lite känslig mot vissa matoser men annars så mår jag bra om man inte ska prata om tröttheten, den har sina toppar och dalar men så är det väl jämt ;)
    Åker du ofta in till Gävle? 
    Vi trodde alla det va en flicka jag skulle ha, men visade  sej vara en liten pojke :)
    Skönt att du mår bra nu då :)
    Jag är till Gävle lite då och då , haft hemskt med sjukhus besök där.
    Ska dit nu igen i Oktober :)

• LitenAnka
    cheeryn1 skrev 2012-10-05 09:52:46 följande:
    jag kommer gå på södertull för där går jag på mvc..vilken vecka är du i? jag är i v 16 och jag vet inte när man ska anmäla sig till föräldrargrupp, det kommer att ha gått 9 veckor mellan gångerna hos bm sen förra gången och nästa gång och sist sa hon att jag kunde anmäla mig nästa gång jag kommer dit..men det löser sig..=)

Okej :) Jag är i vecka 27. Jag har för mig att min BM sa att man kunde anmäla sig efter att man hade varit på ultraljud för att dom ska kunna placera in dig i en grupp som kommer att få barn samtidigt som du ska få :)
  • Knasiga morsan

Hej hej igen, hehe, snacka om att tiden flyger förbi och man inte hinner med att komma in och skriva och kolla så ofta man vill

Jag är i v26, 
    Jag blir snart 28 år gammal (den 20e oktober närmare bestämt) och vår grabb är född i augusti 2010   

• Cheera

Får man hoppa in här?

Jag bor i s.bomhus. Har två barn: flicka -06 och pojke -07.

Var på RUL imorse och fick BF 24:e mars (14:e enl. sista mens). Vi väntar, vad det såg ut som, en liten tjej.

Jag är 29 år och min sambo 28. Denna graviditet har vart den värsta. Mått illa dygnet runt (klarat mig från att kräkas dock). Fick börja med järn direkt. Har lågt blodtryck och t.o.m. svimmat en gång. Har ökat 0,5kg i vikt och är nu i v.17+3 enligt RUL.

Jag studerar till ekonom på högskolan.

Hur mår ni andra?

• tomsfru

hej, får jag haka på här fast jag har bf 20/1? är alltså i vecka 27 (26+3) bor i sörby i Gävle o är 28 (kommer bli 29 innan bebisen kommer)

• LitenAnka
    tomsfru skrev 2012-10-18 17:46:59 följande:
    hej, får jag haka på här fast jag har bf 20/1? är alltså i vecka 27 (26+3) bor i sörby i Gävle o är 28 (kommer bli 29 innan bebisen kommer)

Hej! Klart du får det, jag har bf 13/1-2013 :)
  • Nazca

Hejsan.

Jag väntar mitt första barn i Mars 2013.
    Ska på ul närsta vecka och då är jag i vecka19.
    Går på Södertulls BMM. Antar att jag kommer få gå i en föräldrargrupp där.
    I veckan kände jag de första sparkarna i magen och i kväll var de så pass bestämda att min man kunde känna dem.
    Fick ett glädjerus båda två...

Hoppas att ni alla mår bra. 

• cheeryn1
    Nazca skrev 2012-10-18 23:45:01 följande:
    Hejsan.

Jag väntar mitt första barn i Mars 2013.
    Ska på ul närsta vecka och då är jag i vecka19.
    Går på Södertulls BMM. Antar att jag kommer få gå i en föräldrargrupp där.
    I veckan kände jag de första sparkarna i magen och i kväll var de så pass bestämda att min man kunde känna dem.
    Fick ett glädjerus båda två...

Hoppas att ni alla mår bra. 
    Hej!
    Då kanske vi hamnar i samma föräldrargrupp =) Jag går också på Södertull =) och jag har också börjat känt buffar men inte så starka dock, men det kanske blir, jag kommer inte ihåg när man kände de starka sparkarna ;) men det är roligt, mysigt och tryggt när man känner de för då vet man att det är nåt som lever där inne =)
  • Nazca
    cheeryn1 skrev 2012-10-19 15:22:22 följande:
    Hej!
    Då kanske vi hamnar i samma föräldrargrupp =) Jag går också på Södertull =) och jag har också börjat känt buffar men inte så starka dock, men det kanske blir, jag kommer inte ihåg när man kände de starka sparkarna ;) men det är roligt, mysigt och tryggt när man känner de för då vet man att det är nåt som lever där inne =)
    Hejsan.

Den sannolikheten är ju inte omöjlig, om de inte startar flera grupper. Men det tvivlar jag på :)

Min man kände inte så tydliga sparkar som jag. Men han kände dem.
    Det flinet han fick på läpparna var obetalbart. 
  • Cheera

Finns det fler barnmorskemottagningar här i gävle? Jag går också på södertull. Föräldragruppen där man pratar om förlossningen vet jag inte vart den håller hus nu.

Med dottern höll vi till på sjukhuset då BMM låg där då ju och i vår grupp var vi alla från brynäs då vi alla bodde där. Mammagruppen sen då barnen fötts hölls på BVC iaf, i den stadsdel man bodde.

Jag är skriven på södertull och då även på BVC där så jag kommer nog att få gå där. Att jag valt södertull och inte bomhus hälsocentral beror på att jag tyckte att BVC-sköterska där var totalt okunnig och ignorant så jag bytte när sonen var liten och tänker inte gå tillbaka.

Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle