• cheeryn1

BF Mars 2013- Gävle

Hej!
    Jag är en tjej som ska ha barn i mars, mitt tredje som blir en liten sladdis, och jag bor i Gävle...Det vore kul om det var fler från Gävle som ska ha barn nästan samtidigt! =) 

• Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle
  • Cheera

Men så jag skriver. Sitter så skönt i soffan med kaffet så jag ids inte starta datorn så jag skriver från mobilen.

• Nazca

TIPS!!!!

Om någon mer stackare än jag känner av foglossningar tidigt i graviditeten
    (jag är i v19). Så kan jag tipsa om vattengympa.
    Jag är övertygad om det hade haft det värre om jag inte hade börjat träna.
    Fick tipset av en vännina. 
    Jobbar inom vården och har skaffat mig ett bäckenbälte. Det bältet och
    vattengympan är det bästa besluten jag har tagit.

I morgon är det RUL kl 8 på morgonen.
    JAG LÄNGTAR!!! 

• Cheera
    Nazca skrev 2012-10-22 21:38:58 följande:
    TIPS!!!!

Om någon mer stackare än jag känner av foglossningar tidigt i graviditeten

(jag är i v19). Så kan jag tipsa om vattengympa.

Jag är övertygad om det hade haft det värre om jag inte hade börjat träna.

Fick tipset av en vännina. 

Jobbar inom vården och har skaffat mig ett bäckenbälte. Det bältet och

vattengympan är det bästa besluten jag har tagit.

I morgon är det RUL kl 8 på morgonen.

JAG LÄNGTAR!!! 

Måste vara jobbigt med foglossning, skönt att du hittat något som lindrar/hjälper.

Spännande med RUL! Blir det första ultraljudet ni gör?
  • LindaJEA

hej, bor också i gävle, ska på RUL 8e nov.  spännande.  har en dotter sen förut.

• Knasiga morsan

Men vad spännande att så många av er ska på RUL snart. Ni måste ju berätta hur det går för er!

Vi var ju på vårt RUL i augusti men inte kunde dom se vad det var för kön, vi som såå gärna ville veta. Hehe. Men det lever om rejält i magen i alla fall och helst om nätterna, då är det som bebis leker utbrytarkung.

Är nu i v 28 (27+2) och nu som först börjar man ju må rätt så skapligt. Fram till v19 kräktes man ju för minsta lilla, uhh...  Vikten min ligger fortfarande under inskrivningsvikten, fantastiskt egentligen när man ökade 30+ med sonen.

Har ni börjat fundera något på namn här inne?
    Jag tycker det är så himla svårt... Men det kommer väl tids nog      

• LindaJEA

vi tänkte inte ta reda på könet, å vi har inte alls pratat om namn än,  vi började med det rätt sent med förra också.  =)  då tog vi inte heller reda på kön.

jag har mått bra hela tiden, lite små illa i 5 dagar bara, och det var då jag misstänkte att jag var med barn igen å gjorde test, sen har jag mått bra hela tiden å hoppas på att få göra det.

jag mådde illa till å från i ca 7 veckor i början med förra barnet,  sen mådde jag bra resten av tiden. så skönt.

sist gick jag upp ca 20kg, får se hur det blir nu.  =)

• Nazca

Hejsan alla!!

Hemma efter ultraljudet...  Tyst
    Det var en livad liten krabat som inte ville ligga stilla.
    Snurrade och vände bort sig så barnmorskan hade det lite jobbigt med att mäta Glad
    Vet inte vad det blir för kön. Vi sa inget och det gjorde inte hon heller. Tyckte mig se något, men när jag kom hem och googlade på ultraljudsbilder så blev jag lika osäker som innan.
    Det är roligt att inte veta heller känner jag Glad

Allt såg bra ut i alla fall. Hon drog av tre dagar på beräknad födsel så jag tänker fortsätta säga mitten av Mars till de som undrar. Skönt också att se att det bara är EN liten människa där inne. Tyst
    Vill titta mer... Hjärta

• Pipelina

Hej! Får man hänga på? Jag väntar mitt andra barn i slutet av mars och bor i gävle, sörby! Kul att följas åt och få kontakt med några mammor nu när man inte har någon föräldragrupp :)

• LindaJEA

z<

Pipelina skrev 2012-10-29 14:46:53 följande:
    Hej! Får man hänga på? Jag väntar mitt andra barn i slutet av mars och bor i gävle, sörby! Kul att följas åt och få kontakt med några mammor nu när man inte har någon föräldragrupp :)

hur gammalt är ditt första? när har du RUL?
Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle