• cheeryn1

BF Mars 2013- Gävle

Hej!
    Jag är en tjej som ska ha barn i mars, mitt tredje som blir en liten sladdis, och jag bor i Gävle...Det vore kul om det var fler från Gävle som ska ha barn nästan samtidigt! =) 

• Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle
  • annisen89

Till sjuksköterska :) inte det mest ypperliga jobbet som gravid kan man ju säga haha, men det får gå så länge det känns bra :) jag har lite tok med sköldkörteln just nu men läkaren hoppas å tror det ger med sig så vi får väl se. just nu är min kropp på högvarv å jag blir helt slut så fort, men skam den som ger upp liksom!!

vad jobbar ni andra med?

Åh nej vad jobbigt med vattkoppor, tycker så synd om de små när de blir dåliga. hoppas det blir en lindrig variant för din son, Cheera! Har för övrigt 2 par mammabyxor från h&m, ett par svarta i stretch å ett par tajtare jeans, sååå sköna!!! 

• Cheera
    annisen89 skrev 2012-11-21 16:16:02 följande:
    Till sjuksköterska :) inte det mest ypperliga jobbet som gravid kan man ju säga haha, men det får gå så länge det känns bra :) jag har lite tok med sköldkörteln just nu men läkaren hoppas å tror det ger med sig så vi får väl se. just nu är min kropp på högvarv å jag blir helt slut så fort, men skam den som ger upp liksom!!

vad jobbar ni andra med?

Åh nej vad jobbigt med vattkoppor, tycker så synd om de små när de blir dåliga. hoppas det blir en lindrig variant för din son, Cheera! Har för övrigt 2 par mammabyxor från h&m, ett par svarta i stretch å ett par tajtare jeans, sååå sköna!!! 

Lät inge vidare med sköldkörteln. Glöm inte bort att stressa ner.

Än så länge är det lugnt. Han har typ 10 koppor, mest febern som är jobbig men med alvedon så märks det knappt Trodde faktiskt man fick många koppor snabbt men dem kanske tar en stund att blomma ut?

Jag pluggar. Tar examen i januari men ska fortsätta till en magisterexamen. Studerar ekonomprogrammet på högskolan här i Gävle.
  • annisen89

Hehe vilken tur att det knappt märks! Då verkar han klara det bra :) Det är olika hur det slår ut på barn, men inom ett par dagar bör han ha fått "alla". Jag hade koppor öööööverallt tydligen men min lillebror hade typ 5 st, sån skillnad kan det bli!

Vad kul med en till som tar examen i januari :) bra kämpat! ska du fortsätta plugga direkt i januari eller ska du vänta ? Du ska ha i Mars va?
    Jag tänker också plugga vidare, men det blir om några år tror jag, så man hinner tröttna på att vara "bara sjuksköterska" ;) 

• LindaJEA

Själv har jag pluggat till hälsopedgog men inte fått nå jobb inom det. Har jobbat extra i butik å så bara. Så jag har liksom inget jobb att gå tillbaka till Sen när jag varit klart mamma ledigt. Kag trivs kanon med att va mamma ledig och längtar inte ett endaste dugg till att jobba!

• Cheera
    annisen89 skrev 2012-11-21 17:28:38 följande:
    Hehe vilken tur att det knappt märks! Då verkar han klara det bra :) Det är olika hur det slår ut på barn, men inom ett par dagar bör han ha fått "alla". Jag hade koppor öööööverallt tydligen men min lillebror hade typ 5 st, sån skillnad kan det bli!

Vad kul med en till som tar examen i januari :) bra kämpat! ska du fortsätta plugga direkt i januari eller ska du vänta ? Du ska ha i Mars va?

Jag tänker också plugga vidare, men det blir om några år tror jag, så man hinner tröttna på att vara "bara sjuksköterska" ;) 

Risken för att han får vattkoppor igen är ju större om han bara får några. Han harca 10-15st nu bara.

Jag fortsätter direkt i januari. Fast jag kommer läsa på distans, dem ämnen som går så får sambon vara hemma dem dagar som man har obligatorisk närvaro. Höstterminen, om det går, så får sambon vara hemma. Personligen gillar jag inte att gå hemma, var hemma sammanlagt 3 år med de andra två (skiljer 1.5 år mellan dem) och det räckte för min del. Mellan sonen och bebisen kommer det skilja 5.5 år så det var ju ett tag sedan man var hemma men jag är rädd att om jag lägger studierna på hyllan, när man är så nära, då kanske man inte gör klart det sista.
  • annisen89

Låter skönt att få vara hemma och va mammaledig länge om det är det som passar en bäst :) Jag tycker det ska bli konstigt att inte ha något att göra (plugg/jobb) när man vart uppe i det så länge. Man har liksom varit van vid att ha nån dag ledig i månaden bara, haha. Men ska bli underbart att få vara hemma med vår första bebis! Jag ligger ju lite efter er men har redan hunnit sett liten 3 gånger pga hypertyreos som jag verkar ha fått under graviditeten. RUL ska vi på om 2 veckor, är då i v.20 :) 

Åh sedan förra veckan är jag så vettlöst godis/skräpmat-sugen haha, har inte alls varit på samma sätt som innan. Kanske är för att bebis börjar fetta på sig, man vet aldrig :P
    hur har ni mått i era graviditeter hittills? 

• LindaJEA

jag har aldrig haft nå speciellt sug efter nåt under graviditeterna faktiskt.  har mått kanon, ska verkligen inte klaga.  mot slutet va det såklart jobbigt allt, jag blev ofta kissnödig, men det är ju ett lindrigt  problem trots att det var svin drygt också.

• Cheera

Jag har mått väldigt dåligt som jag skrev tidigare. Jag har klarat mig från att kräkas men har inte klarat av att vara igång.

Jag har svimmat 1 gång och var väldigt yr under den tiden. (Jag har haft lite lågt blodtryck, 87/54) Senaste dagarna har yrseln kommit tillbaka, illamåendet är tillbaka och trött som en gnu (har precis vaknat efter att ha sovit en stund på soffan). Med dem andra mådde jag mycket, mycket, mycket bättre.

Inga cravings, inga långdragna iaf. Har jag inte haft förr heller. I början åt jag gärna ljummen kokt potatis med smör och salt....det är det enda.

• Nazca

Var till Barnmorskan den 29/11 för att mäta mage och lyssna på lite hjärtljud.
    Vi blev lite snopna när allt vi fick höra var sparkar och mina hjärtljud Glad
    Den lilla rackarungen ville inte ligga still. Precis som på ultraljudet.
    Så vi fick en ny tid.

Idag var vi där igen för ett nytt försök.
    Jag hade haft en lång diskussion med krabaten i magen på morgonen.
    Efter att  ha hört pulsen i moderkakan och min egen puls igen så lyckades vi äntligen hitta det lilla hjärtat.
    148 slag i minuten. Tyst
    Tårarna rullade ner från kinden.
    Min man filmade så att vi kan njuta och gråta av glädje flera gånger om dagen.Hjärta

Min älskade lilla krabat.
    Jag längtar så efter dig... Hjärta 

• annisen89
    Nazca skrev 2012-12-05 12:09:49 följande:
    Var till Barnmorskan den 29/11 för att mäta mage och lyssna på lite hjärtljud.
    Vi blev lite snopna när allt vi fick höra var sparkar och mina hjärtljud Glad
    Den lilla rackarungen ville inte ligga still. Precis som på ultraljudet.
    Så vi fick en ny tid.

Idag var vi där igen för ett nytt försök.
    Jag hade haft en lång diskussion med krabaten i magen på morgonen.
    Efter att  ha hört pulsen i moderkakan och min egen puls igen så lyckades vi äntligen hitta det lilla hjärtat.
    148 slag i minuten. Tyst
    Tårarna rullade ner från kinden.
    Min man filmade så att vi kan njuta och gråta av glädje flera gånger om dagen.Hjärta

Min älskade lilla krabat.
    Jag längtar så efter dig... Hjärta 
    Åh va vackert, jag fick tårar nu haha!

Jag är ju några veckor kortare gången än er, vi ska på RUL på fredag. Gud vad vi längtar!!! Jag har sett bebis 3 gånger redan pga sköldkörtelproblem som kommit under grav, så jag är bortskämd hihi ;) men för sambons del blir det "bara" andra gången, å förra gången var bebben bara 11 veckor så det blir lite skillnad :D LYCKA! 
Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle