• cheeryn1

BF Mars 2013- Gävle

Hej!
    Jag är en tjej som ska ha barn i mars, mitt tredje som blir en liten sladdis, och jag bor i Gävle...Det vore kul om det var fler från Gävle som ska ha barn nästan samtidigt! =) 

• Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle
  • LindaJEA

idag har jag lyssnat på bebishjärtat som slog i 145. lyssnar ni på era bebisar på mvc nu också?

• Nattafnatta

Hej!
    Jag bor själv i Gävle och är gravid i vecka 20..
    Jag tänkte fråga er en sak som kommit lite längre in i graviditeten och gjort rul på Gävleborgs landsting.. Fick ni reda på könet då och har ni fått bekräftat efter det att dom gissade rätt? Glad  
    Gjorde själv Rul förra veckan och fick reda på könet, är dock jätterädd att dom sett fel.. !

• LindaJEA

vi har valt att inte ta reda på kön,  så jag vet inte. men har många kompisar som tagit reda på och på ultraljudet har dom sagt det ena, åsså blev det det andra.  så helt 100 kan man ju aldrig vara på ett ultraljud.  man måste ha med i tanken att det KAN bli det andra könet.

vilket kön fick ni reda på då?

• Nattafnatta
    LindaJEA skrev 2013-02-13 18:53:51 följande:
    vi har valt att inte ta reda på kön,  så jag vet inte. men har många kompisar som tagit reda på och på ultraljudet har dom sagt det ena, åsså blev det det andra.  så helt 100 kan man ju aldrig vara på ett ultraljud.  man måste ha med i tanken att det KAN bli det andra könet.

vilket kön fick ni reda på då?

Ja precis. Glad Var detta på rutin-ul som dom fått veta ett kön eller? Har också läst att det är vanligt, och å andra sidan är det förståeligt då titta kön inte är det centrala på rul.. 
    Till oss sa bm flicka då hon inte kunde hitta varken snopp eller pung och tillslut såg tre streck som då ska innebära flicka.. Vågar ändå inte tro på det riktigt.

• LindaJEA

ja precis på rutin ultraljudet i vecka 18-19 har dom fått reda på det. ja det låter ju onekligen som en flicka tycker jag om dom sa sådär, men ha ändå i bakhuvet nånstan att det kan bli en kille. =)

hur mår du åså då? bra graviditet?  första barnet?

• Nattafnatta

Ja jag försöker inte förvänta mig något specifikt kön! Man har ju läst om en del vars flickor blivit pojkar senare i graviditeten, haha. Givetvis önskar man sig bara ett friskt litet barn över allt annat. :) !

Jag mår relativt bra nu, oron har dock varit outhärdlig denna graviditeten tycker jag, man oroar sig över så mycket..

Hur mår du? I vilken vecka är du? :)

• LindaJEA
    Nattafnatta skrev 2013-02-13 20:40:39 följande:
    Ja jag försöker inte förvänta mig något specifikt kön! Man har ju läst om en del vars flickor blivit pojkar senare i graviditeten, haha. Givetvis önskar man sig bara ett friskt litet barn över allt annat. :) !
    Jag mår relativt bra nu, oron har dock varit outhärdlig denna graviditeten tycker jag, man oroar sig över så mycket..
    Hur mår du? I vilken vecka är du? :)
    asså vad är du orolig för då? att nåt ska hända?

själv är jag rätt lugn. men det är mitt andra barn också.

jag mår bra, har dålig aptit bara å är aptrött. men annars mår jag oförskämt bra. idag gick jag in i 33. alltså 32 fulla veckor är gjorda.  har bf 10e april.
  • Nazca

Vecka 35.
    Förvärkar *suckar*
    De är inte roliga. Men de tar mig ett steg närmare mitt barn...

• Cheera
    LindaJEA skrev 2013-02-02 17:20:14 följande:
    har också en livlig krabat i magen, men ont gör det inte alls. har allt klart typ, ska åka å kolla på en syskonvagn imorn å kanske köpa, begagnad. typ bara det som fattas här.

känner mig inte nervös faktiskt. kanske för att jag gjort det en gång förut. även om ingen förlossning är den andre lik. Hoppas dock att denna går snabbare än förra.

då fick jag värkar natten mellan söndag och måndag, vi åkte till förlossningen på måndag eftermiddag, men hon hade inte lust att komma ut förrän på tisdag förmiddag.
    Det blir tredje barnet för mig...men är nervös ändå Flört

Imorgon går vi in i v. 39 så det är riktigt nära nu. Det mesta står klart. Lite saker på apoteket som ska inhandlas... men apotek har dem ju på sjukhuset också. Tungan ute

Jag hoppas inte denna går snabbare än förra, då hinner jag nog inte med. Dottern (första) tog 47 timmar på sig från första värken (10 dagar före BF), riktiga pinvärkar som gjorde noll nytta så jag vart inlagd med EDA och kunde ändå ha slutat med snitt. Men tillslut gav hon upp envisheten (vilken hon tog tillbaka lika snabbt som hon var ute Solig )

Sonen tog 6 timmar på sig från första värken (Efter att ha gått över 11 dagar). Jag inväntade värkarna som jag hade haft med dottern men de kom ju aldrig....tills det bara small till och jag bara kände att jag var tvungen att lägga mig ner. Hann vara på förlossningen i 15-20 minuter. Bråttom, det har han än idag så han har alltid ett blåmärke här och där Obestämd.

Denna graviditet har vart lååååång mot för de andra två. Illamående från v. 6, sammandragningar så fort jag går så man får vagga fram som en anka. Läcker bröstmjölk sedan veckor tillbaka, lågt blodtryck så jag har svimmat och fått ligga på sjukhuset. Otroligt trött och ofokuserad jämt. Jag har Vena Cava Syndrom vilket gör att jag inte kan sova på rygg och har inte kunnat sedan v. 28, nu kan jag inte ens halvsitta och titta på tv. (bebis eller moderkakan trycker på stora kroppsvenen så jag blir yr och illamående). Halsbränna från helv**e* så jag får sova bredvid en hink Gråter
    Jag har gått upp 18 kg, vilket är typ 10 kg mer än med de andra två. Jag har sådan värk i händer och fötter så jag kan gråta, vaknar på nätterna av att händerna värker. Och nu, senaste två-tre dagarna så har det börja hugga i mitten av ryggen, som små stötar eller knivhugg in i ryggraden. Inte i ländryggen utan i mitten av ryggen upp mot skulderbladen. Kan komma helt plötsligt när jag sitter ner bara och försvinner efter nån sekund så bebisen kommer väl åt någon nerv förstår jag.

Så, nu har jag nedräkning även om jag anar om att få gå över. Bebis ligger högt och rörligt, inga tendenser till att vilja komma ut Rynkar på näsan Full rulle fortfarande. 

Hoppas ni andra mår toppen! 
  • LindaJEA
    Cheera skrev 2013-03-09 13:22:18 följande:
    Det blir tredje barnet för mig...men är nervös ändå Flört

Imorgon går vi in i v. 39 så det är riktigt nära nu. Det mesta står klart. Lite saker på apoteket som ska inhandlas... men apotek har dem ju på sjukhuset också. Tungan ute

Jag hoppas inte denna går snabbare än förra, då hinner jag nog inte med. Dottern (första) tog 47 timmar på sig från första värken (10 dagar före BF), riktiga pinvärkar som gjorde noll nytta så jag vart inlagd med EDA och kunde ändå ha slutat med snitt. Men tillslut gav hon upp envisheten (vilken hon tog tillbaka lika snabbt som hon var ute Solig )

Sonen tog 6 timmar på sig från första värken (Efter att ha gått över 11 dagar). Jag inväntade värkarna som jag hade haft med dottern men de kom ju aldrig....tills det bara small till och jag bara kände att jag var tvungen att lägga mig ner. Hann vara på förlossningen i 15-20 minuter. Bråttom, det har han än idag så han har alltid ett blåmärke här och där Obestämd.

Denna graviditet har vart lååååång mot för de andra två. Illamående från v. 6, sammandragningar så fort jag går så man får vagga fram som en anka. Läcker bröstmjölk sedan veckor tillbaka, lågt blodtryck så jag har svimmat och fått ligga på sjukhuset. Otroligt trött och ofokuserad jämt. Jag har Vena Cava Syndrom vilket gör att jag inte kan sova på rygg och har inte kunnat sedan v. 28, nu kan jag inte ens halvsitta och titta på tv. (bebis eller moderkakan trycker på stora kroppsvenen så jag blir yr och illamående). Halsbränna från helv**e* så jag får sova bredvid en hink Gråter
    Jag har gått upp 18 kg, vilket är typ 10 kg mer än med de andra två. Jag har sådan värk i händer och fötter så jag kan gråta, vaknar på nätterna av att händerna värker. Och nu, senaste två-tre dagarna så har det börja hugga i mitten av ryggen, som små stötar eller knivhugg in i ryggraden. Inte i ländryggen utan i mitten av ryggen upp mot skulderbladen. Kan komma helt plötsligt när jag sitter ner bara och försvinner efter nån sekund så bebisen kommer väl åt någon nerv förstår jag.

Så, nu har jag nedräkning även om jag anar om att få gå över. Bebis ligger högt och rörligt, inga tendenser till att vilja komma ut Rynkar på näsan Full rulle fortfarande. 

Hoppas ni andra mår toppen! 
    nämen oj, vilken graviditet. Lät inte alls kul!! ja hoppas din lille vill komma ut snart så du slipper må sådär.  själv mår jag bra, kan få lite ont i ländryggen när jag legat ner ett tag. men det går ju över.  jag är dock rätt trött på magen nu, den är stor och ivägen. har gått upp kanske 12 kg typ.

Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle