• cheeryn1

BF Mars 2013- Gävle

Hej!
    Jag är en tjej som ska ha barn i mars, mitt tredje som blir en liten sladdis, och jag bor i Gävle...Det vore kul om det var fler från Gävle som ska ha barn nästan samtidigt! =) 

• Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle
  • Cheera
    Nazca skrev 2012-12-05 12:09:49 följande:
    Var till Barnmorskan den 29/11 för att mäta mage och lyssna på lite hjärtljud.

Vi blev lite snopna när allt vi fick höra var sparkar och mina hjärtljud

Den lilla rackarungen ville inte ligga still. Precis som på ultraljudet.

Så vi fick en ny tid.

Idag var vi där igen för ett nytt försök.

Jag hade haft en lång diskussion med krabaten i magen på morgonen.

Efter att  ha hört pulsen i moderkakan och min egen puls igen så lyckades vi äntligen hitta det lilla hjärtat.

148 slag i minuten. 

Tårarna rullade ner från kinden.

Min man filmade så att vi kan njuta och gråta av glädje flera gånger om dagen.

Min älskade lilla krabat.

Jag längtar så efter dig...  

Jag var till BM den 30/11 för att mäta och lyssna. Här låg också hjärtljuden på 148 ;)

I morse var det dotterns tur att få vattkoppor. Börjar bli tråkigt att gå hemma, haha.

Vad snö vi fått då. Helt otroligt! Mysigt tycker då jag iaf, bekommer mig inte så länge jag inte är den första att använda bilen på morgonen

Julpyntat och lussebullar bakade. Bara pepparkakor, knäck, risbräck och blomdekorationen kvar. Julklapparna tillbarnen är vi färdiga med. Bara sambons kvar.

Hoppas ni alla är försiktiga i snöyran.
  • LindaJEA

den 18e dec ska jag till mvc. , men jag vet inte om man lyssnar på hjärtat då.

• Nazca
    annisen89 skrev 2012-12-05 16:19:43 följande:
    Åh va vackert, jag fick tårar nu haha!

Jag är ju några veckor kortare gången än er, vi ska på RUL på fredag. Gud vad vi längtar!!! Jag har sett bebis 3 gånger redan pga sköldkörtelproblem som kommit under grav, så jag är bortskämd hihi ;) men för sambons del blir det "bara" andra gången, å förra gången var bebben bara 11 veckor så det blir lite skillnad :D LYCKA! 
    Jag är sugen på att tjata till mig ett ultraljud till. Men jag har ingen direkt medicinsk anledning till det. Glad
    Vill ju enbart bara för att få se och för att få en bättre bild än den vi har. Glad Duger inte som ursäkt tror jag Glad
    Visst jag kan betala ett UL. Men jag vet inte om det är värt det Glad
    Nu längtar jag tills jag får hålla och pussa på den lille. Eller till nästa gång vi ska till BM. Gissar att med denna livliga lilla sak i magen så kommer hon få leta hjärtljuden igen *hehe*

Lycka till på UL. Vet ni/Vill ni veta könet? 
  • Nazca

Någon mer än jag som får magknip när ni äter mat?
    Har ni några tips på hur jag kan undvika det  (förutom att äta mindre och oftare)? 

• GypsyModel
    Hej hej!

Det var ett tag sedan jag skrev nu.
    Jag väntade ju en pojke den 16 Februari
    Men han kom den 18 november i vecka 27+1

Födelse vikt 1028 g
    Längd 35 cm

Vi ligger nu på Gävle sjukhus efter blitt flyttad från Akademiska efter 5 dagar då pojken va helt stabil och kunde andas själv.

Vikt nu är 1270 g
    Längd 38 cm

Han växer för fullt och allt flyter på !
    Hoppas era bebisar stannar ett tag till i era magar :)

Kram från oss !

• Maria73

Hej på er!! Hoppar in i tråden. Hade missat denna tråd helt. Jag är 39 år och väntar mitt 4de barn i februari. Är inne i vecka 33 nu. Längtar verkligen. Det var 15 år sen sist så de känns som man är förstföderka igen. 

• LindaJEA
    GypsyModel skrev 2012-12-10 22:43:20 följande:
    Hej hej!

Det var ett tag sedan jag skrev nu.
    Jag väntade ju en pojke den 16 Februari
    Men han kom den 18 november i vecka 27+1

Födelse vikt 1028 g
    Längd 35 cm

Vi ligger nu på Gävle sjukhus efter blitt flyttad från Akademiska efter 5 dagar då pojken va helt stabil och kunde andas själv.

Vikt nu är 1270 g
    Längd 38 cm

Han växer för fullt och allt flyter på !
    Hoppas era bebisar stannar ett tag till i era magar :)

Kram från oss !

oj, han hade bråttom till världen, skönt att allt verkar gå bra. vilken liten sötplutt.  =)
  • LindaJEA
    Maria73 skrev 2012-12-11 12:36:42 följande:
    Hej på er!! Hoppar in i tråden. Hade missat denna tråd helt. Jag är 39 år och väntar mitt 4de barn i februari. Är inne i vecka 33 nu. Längtar verkligen. Det var 15 år sen sist så de känns som man är förstföderka igen. 
    ah spännande. =) 15 år sen, ja det var ju några år sen.  =) hur gamla är de andra barnen?
  • Maria73
    LindaJEA skrev 2012-12-11 15:59:36 följande:
    ah spännande. =) 15 år sen, ja det var ju några år sen.  =) hur gamla är de andra barnen?

Ja de e jätte spännande.. Dom andra är 19 18 och 15. Från början tyckte dom att de va jätte jobbigt att få ett syskon men nu är dom super glada och tycker att de ska bli jätte spännande
  • LindaJEA
    Maria73 skrev 2012-12-12 08:06:28 följande:

Ja de e jätte spännande.. Dom andra är 19 18 och 15. Från början tyckte dom att de va jätte jobbigt att få ett syskon men nu är dom super glada och tycker att de ska bli jätte spännande
    ah okej  =) skoj!!
Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle