• cheeryn1

BF Mars 2013- Gävle

Hej!
    Jag är en tjej som ska ha barn i mars, mitt tredje som blir en liten sladdis, och jag bor i Gävle...Det vore kul om det var fler från Gävle som ska ha barn nästan samtidigt! =) 

• Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle
  • cheeryn1
    Knasiga morsan skrev 2012-10-23 07:54:40 följande:
    Men vad spännande att så många av er ska på RUL snart. Ni måste ju berätta hur det går för er!

Vi var ju på vårt RUL i augusti men inte kunde dom se vad det var för kön, vi som såå gärna ville veta. Hehe. Men det lever om rejält i magen i alla fall och helst om nätterna, då är det som bebis leker utbrytarkung.

Är nu i v 28 (27+2) och nu som först börjar man ju må rätt så skapligt. Fram till v19 kräktes man ju för minsta lilla, uhh...  Vikten min ligger fortfarande under inskrivningsvikten, fantastiskt egentligen när man ökade 30+ med sonen.

Har ni börjat fundera något på namn här inne?
    Jag tycker det är så himla svårt... Men det kommer väl tids nog      
    Hej! Jag har börjat fundera på namn och vi är överens om tjejnamn men har inga pojknamn..har ni funderat nåt?
  • Knasiga morsan
    cheeryn1 skrev 2012-11-03 19:15:42 följande:
    Hej! Jag har börjat fundera på namn och vi är överens om tjejnamn men har inga pojknamn..har ni funderat nåt?

Jo men tjejnamn är vi överrens om sedan långt innan. Killnamn har vi väl börjat komma fram till några förslag nu så här på "slutet" av väntan.
  • LindaJEA

idag har vi varit på ultraljud, livlig krabat i magen, allt såg så bra ut.  och jag är i vecka 18+0 idag, så 10e april fick vi som datum,  =)  känns skönt att ha varit på ultraljud å fått höra att bebis är så frisk å allt såg så bra ut.  =)

• Nazca
    LindaJEA skrev 2012-11-14 19:15:14 följande:
    hur är det med alla här inne? känner ni de små liven i magen för fullt?
    Mår bara bra.
    Känner någon som säger godmorgon och någon som säger Godnatt varje dag.
    Det är så härligt...

Var hos sjukgymnasten igår och fick hjälp med foglossningsbältet. Så nu vet jag hur det ska sitta och hur hårt.
    Sen sa hon att anledningen till att jag har så ont i ryggen och ryggslutet är för att jag har så svag rygg. Jag har med andra ord inte så mycket foglossning som jag har trott.
    Fick ett träningsprogram och sen så provade hon med att tejpa mig i svanken som stöd i stället för bältet.
    Ska tillbaka om några dagar...

Så brudar... TRÄNA!!! Glad
    Träna rygg, axlar och magmusklerna Glad 
  • LindaJEA
    Nazca skrev 2012-11-14 23:05:42 följande:
    Mår bara bra.
    Känner någon som säger godmorgon och någon som säger Godnatt varje dag.
    Det är så härligt...

Var hos sjukgymnasten igår och fick hjälp med foglossningsbältet. Så nu vet jag hur det ska sitta och hur hårt.
    Sen sa hon att anledningen till att jag har så ont i ryggen och ryggslutet är för att jag har så svag rygg. Jag har med andra ord inte så mycket foglossning som jag har trott.
    Fick ett träningsprogram och sen så provade hon med att tejpa mig i svanken som stöd i stället för bältet.
    Ska tillbaka om några dagar...

Så brudar... TRÄNA!!! Glad
    Träna rygg, axlar och magmusklerna Glad 
     skönt att du fått hjälp på bästa sätt då!!

• Cheera
    LindaJEA skrev 2012-11-14 19:15:14 följande:
    hur är det med alla här inne? känner ni de små liven i magen för fullt?

Mår bara bra här med. Illamåendet och yrseln börjar ge med sig men fortfarande att illamåendet kan skölja över en hipp som happ.

Det rör sig mer och mer i magen, börjar synas på utsidan av magen när hon sparkar. Hon verkar vara som mest livlig när jag sover = sömnen blir lidandes.

Hur mår du själv?
  • LindaJEA

jo jag mår bara fint.  =)  ja det börjar bli svårt å dölja magen nu faktiskt.  men det gör inget tycker jag,  är ju halvvägs redan.  =)

det rör på sig mycket där inne ibland, mest såklart när jag är helt stilla.  =) mysigt.

• Cheera
    LindaJEA skrev 2012-11-15 19:35:05 följande:
    jo jag mår bara fint.  =)  ja det börjar bli svårt å dölja magen nu faktiskt.  men det gör inget tycker jag,  är ju halvvägs redan.  =)

det rör på sig mycket där inne ibland, mest såklart när jag är helt stilla.  =) mysigt.

Ja. Att börja leta mammkläder är ett faktum. Köpte ett par byxor, begagnat, men var nog för självkritisk i val av storlek...de var lite för stora.

När var du beräknad?
  • LindaJEA

jag är beräknad till 10e april.  jag har ju kvar lite mammakläder sen förra gången jag var gravid som jag kan använda.  =) 

Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle