• cheeryn1

BF Mars 2013- Gävle

Hej!
    Jag är en tjej som ska ha barn i mars, mitt tredje som blir en liten sladdis, och jag bor i Gävle...Det vore kul om det var fler från Gävle som ska ha barn nästan samtidigt! =) 

• Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle
  • LindaJEA
    Nazca skrev 2012-12-30 10:39:30 följande:
    Jo jag har ont, men jag orkar med med tejp.
    Jag hade inte så mycket foglossningar jag heller. Men bältet gjorde det värre.
    Så nu ska jag prova båda två eftersom foglossningarna har börjat krypa framåt. 
    oj, värre med bälte, lät ju inge bra, ska höra mig för om den där tejpen nästa gång, ska ju dit igen nångång i januari för å följa upp hur jag känner åså.
  • cheeryn1
    LindaJEA skrev 2012-12-29 22:49:52 följande:
    tror inte det blir nån sån grupp för oss, eftersom det är andra barnet...  brukar inte det vara med första barnet bara?  eller?  har inte hört nå om det allafall, å min barnmorska har inte nämnt nåt
    Nej, det är för alla som vill, för mig är det 3e barnet också men jag går för sambons skull för det blir hans 1a...
  • cheeryn1
    Nazca skrev 2012-12-30 10:41:02 följande:
    Kan inte du gå på föräldragruppen utan din sambo första gången och be dem flytta tiden nästa träff?
    jo, det skulle jag kunna göra men egentligen går jag bara för hans skull men sen kommer ingen av tiderna funka för det är samma tid varje vecka och han kan inte ta ledigt varje vecka för det, de drar för mycket pengar för det och han måste vara ledig hela dagen då varje vecka..
  • LindaJEA
    cheeryn1 skrev 2013-01-03 20:35:51 följande:
    Nej, det är för alla som vill, för mig är det 3e barnet också men jag går för sambons skull för det blir hans 1a...
    ah ok. trist att det inte verkar funka med tiderna. han kan inte få ersättning från försäkringskassan för å gå på dom träffarna? vet inte hur det funkar riktigt.
  • Nazca

71 dagar kvar till förlossning Glad

Jag längtar Hjärta
    Längtar efter att få hålla min lillakrabat...

Njuter av alla rörelser i magen. Så länge hen inte glider under naveln.
    Det gör skit ont Glad 

• LindaJEA
    Nazca skrev 2013-01-08 22:01:03 följande:
    71 dagar kvar till förlossning Glad

Jag längtar Hjärta
    Längtar efter att få hålla min lillakrabat...

Njuter av alla rörelser i magen. Så länge hen inte glider under naveln.
    Det gör skit ont Glad 
    härligt, själv har jag 91 dagar kvar.  =)  längtar också!
  • Nazca

Någon mer än jag som börjar på föräldrargruppen på Södertull den 21/1?

• LindaJEA
    Nazca skrev 2013-01-17 11:48:25 följande:
    Någon mer än jag som börjar på föräldrargruppen på Södertull den 21/1?
    nä jag ska inte på nån sån, var ju förra gången när jag var gravid, så jag behöver inte gå på nån nu.
  • Cheera

Det närmar sig nu Nån mer än jag som börjar bli nervös? Här står skötbordet klart. Ska bara fyllas på med blöjor och lite fler nappar och tvättlappar. Till sängen fattas det sängkläder och täcket. Vagn hämtas om två veckor.

Har en livlig krabat i magen. Är aldrig still och ibland kan man tro att hon tänkt bryta sig ut....gör riktigt ont mellan varven.

Hur går det för er andra?

• LindaJEA

har också en livlig krabat i magen, men ont gör det inte alls. har allt klart typ, ska åka å kolla på en syskonvagn imorn å kanske köpa, begagnad. typ bara det som fattas här.

känner mig inte nervös faktiskt. kanske för att jag gjort det en gång förut. även om ingen förlossning är den andre lik. Hoppas dock att denna går snabbare än förra.

då fick jag värkar natten mellan söndag och måndag, vi åkte till förlossningen på måndag eftermiddag, men hon hade inte lust att komma ut förrän på tisdag förmiddag.

Svar på tråden BF Mars 2013- Gävle