Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

inte ilningar riktigt med knivhugg i ligamenten nån gång då och då! Riktigt ont!

Sömnins: Ja jag har börjat kräkas, först igår vid tandborstning och nu idag när dotter (det första som hände på morgonen när vi skulle äta frukost och jag hann inte få i mig något kex eller så som jag brukar) fick tag på en såskastrull som maken glömt ta bort igår. Och började röra runt i brunsåsen. Fyfan vad jag kräktes då! (är känslig för det i vanliga fall med) 

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg
    kluckis skrev 2012-10-13 18:50:36 följande:
    Gått in i ny vecka :)
    Vecka 7 (6+0)

Har mensvärk idag och lite förkyld och det hugger som satan när man nyser :/ Lite orolig...

Ska på VUL på torsdag som tur är :)     
    Det är ligamenten som hugger när man nyser, jag har också så och jag frågade på vul och fick det bekräftat mer eller mindre att det är det man känner. Känns som knivhugg ibland och ja man blir ju lite nojjig men det är helt normalt när som helst under grav men oftast i början när de måste anpassa sig mest på kortast tid! :)
  • AlexandraViberg
    kluckis skrev 2012-10-13 19:07:50 följande:
    Jo jag antar att det är det jag med men man blir ju orolig. 
    Är så rädd för missfall för vet inte om jag skulle klara av det psykiskt.....
    Nä jag förstår det! Men försökt att tänka att det bara är ligamenten, man ska inte oroa sig för mycket.
    Vart hugger det till? :)
  • AlexandraViberg
    kluckis skrev 2012-10-13 19:19:04 följande:
    Tack för din stöttning! Sambon är borta över helgen och självklart blir man mer nojjig då...

Hmm hugger väl till i hela magen under nysningen men går över fort!
    Men menvärken har jag känt HELA dagen.
    Och ont i magen av hunger! Är inte sugen på typ nått och inte van att vara såhär hungrig :P     
    Ja oj, då förstår jag att det känns värre, försök se någon film och tänka på annat! :)

Jag har också mensvärk till och från, eller ja växtvärk heter det ju när man är gravid ;)
    Man är fasen konstant hungrig.. känns som att man skulle kunna gå runt och äta hela tiden men så mår jag lite illa och vill inte äta hela, hela tiden heller :P
  • AlexandraViberg
    AlexandraViberg skrev 2012-10-13 19:42:41 följande:
    Morötter
    skulle ju vara "morötter <3" men min telefon publicerar aldrig hjärtana :P
  • AlexandraViberg

Idag var vi på födelsedagsfika för min 26 årige bror hos min mamma. Mammas karls dotter har en bebis på 2 månader och hon var väl små gnällig men fick ändå all uppmärksamhet såklart. Så ramlar min 5 åring ner från soffan, lite. Med benet typ. Man ser att hon inte slår sig, men ja hon blev väl kanske lite rädd. MEN helskotta vad hon började grina och pipa.

Ja det funkar ju för bebisen, kan tänka mig att det var därför, för annars gör hon absolut inte så..
    Man kände bah "åååh, tänk när bebisen kommer till oss, då får jag TVÅ bebisar" ;)

Är ju väl medveten om att äldre barn kan ned vecklas medvetet, typ måsta ha hjälp med allt och ingenting bara för att de ser att bebisen behöver det och då får uppmärksamhet. ^^

• AlexandraViberg
    Novasmamma02 skrev 2012-10-14 17:07:42 följande:
    Jag var så sugen på halstabletter och ville så gärna ha en vänta barn tidning. Sambon Åkte ner till Ica. Kommer hem med halstabletter med citronsmak! Det vill jag inte ha. Och i gen tidning heller. Gud vad arg jag blev! Förlåt men jag glömde tidningen. Åhhhh !!!!!!
    Min man blev putt på mig för att jag köpte en gravid tidning på dagen själv när han tänkt köpa en på kvällen när han kom hem, som överraskning :P
  • AlexandraViberg
    Novasmamma02 skrev 2012-10-14 17:18:15 följande:

Haha:) men det var ju gulligt att han tänkte köpa en sån tidning till dig:) Det skulle aldrig min gubbe göra. Om han inte chockar någon gång :)
    Haha! Ja, egentligen tror jag nog att han vill läsa lite i den själv! ;) Läser boken "värsta pappan" nu. Detta har han längtat efter i mååånga år så! :)

Förvisso är han jävligt gullig, jag sitter på en piedestal! Tyvärr vet jag om det och ibland utnyttjar jag det till min fördel, men försöker att inte göra det, såklart. Fast just nu behövs det, för jag mår verkligen inte bra! Tur att han redan lagar all mat för jag klarar inte av oset! Blivit en sån där superkvinna med luktsinne som en knarkhund ;P
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~