Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Madelen21 skrev 2012-10-08 19:53:21 följande:
    nu ska jag lägga mig i ett varmt bad å hoppas det lenar lite mot min onda rygg. sen blir d ensam mamma söker kl 21 :)
    Jag vill också ha badkar! UUUUH!
    + efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • AlexandraViberg
    Trollbarnet skrev 2012-10-08 20:00:47 följande:
    haha jo jag sa åt honom att det var hormonerna, men sen känner jag mig så jäkla ensam. Var ju som sagt på minisemester hos min syster i helgen och det var så himla trevligt och roligt. Dom har två barn som är 1 & 2 år gamla så jag fick busa rejält med dom, sen ligga och mysa till barnprogram på morgonen. Riktigt härligt var det och nu sitter jag ensam i ett stort hus och har ingen att prata med alls, förutom mitt forum och Facebook. Alla är så himla upptagna med sitt hela tiden.

Ja jag måste snoka reda på en privat klinik här i Skellefteå, men tror inte det finns, googlade sist när jag fick MA och blev nekad ett VUL men hittade endast i Umeå och Luleå. Skulle så hemskt gärna vilja göra ett bara för att se att allting är OK men vet att jag kommer att bli nekad.
    Åh! Förstår det! Har en väninna som är i v.36 och hennes karl är på fiskesemester och hon uttrycker också övergivenhet och ensamhet.. Förstår känslan! Var singel ett tag efter jag och dotterns pappa separerade och det var faktiskt deppigt att vara själv och inte kunna prata annat än bebisspråk och sen på kvällen bara sitta tyst, så förstår din situation och att den blir värre när du EGENTLIGEN borde ha någon att prata med eftersom du inte är singel.. Man får försöka sysselsätta sig även om det är svårt..

Hmm! Fasen vad jobbigt och det är ju ändå en bit till Umeå och Luleå. Jag är glad att kliniken jag går till privat är 5 mins gång härifrån och ligger på torget mitt i Härnösand. Men nu på fredag ska vi åka till Sundsvall..
    I första graviditeten så var jag lite orolig en gång i mitten för att hon inte rört sig på hela dagen och ljög lite för vården om kräkningar osv och fick komma in och kolla. Samma med vad som blev mitt utomkvedshavandeskap, de sa ju nej i 3-4 dagar, sista dagen överdrev jag och sa att jag hade blött VÄLDIGT mycket när jag egentligen fortfarande bara "blödde" brunt!
  • AlexandraViberg
    Trollbarnet skrev 2012-10-08 20:49:20 följande:
    Ja det är helt galet, sen har han inte ens telefonen med sig så han måste ringa från jobbets telefoner eller skype, sen jobbar han natt så vi har väll ca 1 timma per dag man _kanske_ kan prata. Nu de första två dagarna hördes vi inte alls förutom lite chatt på Facebook då han inte hade kommit på det med telefonen än. Haha!

Funderar på att ljuga för BM och säga att jag har ingen aning om hur långt gången jag är men tror inte jag får VUL för det :/ Fick ju inte ens när jag blödde och mådde skit.
    Hahahah jadu den där telefonen? Vad är det för uppfinning egentligen? Tycker man ringer mer sällan nu för tiden sen alla dessa sociala medier och alla andra sätt att ta kontakt! :P

Jooooo, de brukar väl ge vul då? Iallafall här! Vafan, vad bor du i för skit ställe egentligen?
    Sömntutan skrev 2012-10-08 20:56:25 följande:
    Får jag hoppa in här? Tror bestämt att jag plussade nu i kväll.

Nämen sömntuta! Fasen vad roligt! Välkommen! :D

• AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-10-08 21:17:24 följande:

Haha, mig blir du inte av med i första taget . Tack! Nu hoppas vi bara att bönan behagar att stanna där inne..
    Haha nej du det verkar inte så! Och det är jag glad för!

Det hoppas jag med! Både för dig och mig, såklart! När är beräknat BF då? VA? :D
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-10-08 21:40:36 följande:

8:e juni enligt sista mens, men eftersom jag inte plussade förrän idag och helt neg i fedags så tror jag att jag hade ÄL lite senare än jag trodde.
    Åh fasen vad roligt, jag har 10.de!
    Valborgs skrev 2012-10-08 21:44:50 följande:
    Vilken har man inte, laddat ordentligt här, haha..
    Babygruppen, babydax, libero gravid, babycenter, gravid 1177 :))
    Grattis förresten och välkommen :)
    Hahaha bra att det inte bara är jag! Jag har följande! (håll andan!) What to expect, pregnancy, baby gruppens gravid app,  babycenters graviditet, 1177, någon till amerikansk "pregnancy", sprout pregnancy, mammasidan.se, "gravidappen" Libero, Salus ansvars babydax! (pusta ut!)

Nåväl, till mitt försvar så håller jag på att ta bort en efter en och ska bestämma mig för vilken jag vill ha. Tycker vissa har as bra info och andra är roligare för man kan skriva in vikt och lägga in magbilder osv.. Svårt att bestämma sig :D haha

• AlexandraViberg
    Trollbarnet skrev 2012-10-08 22:31:16 följande:
    Ja men landskoder och vart den satt, typ. Han är inte så smart ibland, måste jag medge.
    Bor på ett riktigt skitställe med skitvård. Skellefteå kallas det, staden där folk dör innan någonting händer. Har så många exempel på dålig vård här att det inte ryms på alla fingrar + tår. Så sjukt hemskt är det!
    Mycket slarv, mycket missar och sällan skrivs det Lex Maria på det, tyvärr.
    Jag ångrar att jag inte lex maria.de mitt Kejsarsnitt. Fick svår infektion och sedan läkte det aldrig som det skulle och nu har jag fortfarande ont när jag rör mig hastigt eller nyser osv snart 6 år senare! Så Sundsvall är inte mycket bättre men säkerligen bättre :P

Låter skit hemskt det där! Hoppas du får komma någonstans snart iallafall!
  • AlexandraViberg

Ja alla mina säger 10 förutom FL som säger 9 enligt senaste mens, men alla andra 10 och så även min BM. Sååå jag tror på 10 för mig! :D

Sömntutan, har du blivit mer sömntutig nu sedan plusset eller? ;D

• AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-10-08 22:46:45 följande:
    Japp, det kan man säga. Dock inte så farligt än faktiskt.
    Haha förstår det! Däckar i soffan hela tiden känns det som! Idag sov jag och dottern tillsammans för hon fick feber efter vaccin, två tröttmössor! :P
  • AlexandraViberg
    wassan skrev 2012-10-08 22:56:43 följande:
    Tjejer har ni tecknat gravidförsäkring? Behövs det?
    Vi ska, men inte än! Behövs och behövs, det är väl bra om något händer, tänker jag! Många erbjuder ju gratis så det är absolut värt! :)
    Sömntutan skrev 2012-10-08 22:58:35 följande:
    Skööönt! Att sova alltså, inte att hon fick feber. Själv har jag inte tid att vara trött. Har hur mycket som helst att göra i skolan. Har lite ångest över det nu faktiskt, att man ska ha bebis mitt i skolgången. Men va sjutton, det löser sig!
    Ja, jag är en vecka efter i mina studier (är förvisso klar i november men sen får jag väl ta några fler kurser så jag kan spara av studielånet för FP blir nog inget att hurra över) men så får det vara nu, måste ta hand om mig själv. Fick veta att jag var gravid dagen innan mitt juridik prov, behöver jag säga att det INTE gick bra.. kunde inte fokusera för fem öre :P

• AlexandraViberg

Jag har klarat allt hittills galant! Ja jag får ju iaf, maken började dock plugga igen nu efter år av jobb så vi har två studielån. Men allt går ju!

Funderade på att börja jobba nu vart som helst. Men läste att man måste jobbat 240 dagar till fp.. Drygt!

Troll: de får inte enligt lag diskriminera dig pga graviditet men de kan ju säga art det är pga annat, och 5+5.. Du kanske inte vet själv än ;)
    Skulle inte berätta med andra ord!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~