Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Annafredrika skrev 2012-10-10 11:01:31 följande:
    Du rapporterar väl Alexandra? Håller tummarna att allt är bra och att ni får se ett tickande litet hjärta!
    Jag rapporterar givetvis! De var skeptiska till att se hjärtat eftersom det enligt beräkningar ska börja slå samma dag som vi ska dit! :) 5+4 då.
    Men nästa fredag ska vi till vår fertilitetsläkare på vul också, då är vi i 6+4. Så då ska fasen lill hjärtat slå om den visar sig sitta rätt på fredag.

Jag är fram och tillbaka med vad jag tror, ena stunden är jag övertygad om att den sitter rätt men sen så känner jag "nej, den sitter i äggledaren" men nu har jag bestämt att förbereda mig på att den sitter fel, så man inte kollapsar fullständigt. Och allt annat tar jag som en fantastisk bonus och mirakel! :)

Håll alla tummar ni kan på fredag! :)
    Hör jag inte av mig innan kl 16 (ska dit 10) så satt den garanterat fel, så ni vet! :)
    + efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-10-10 12:15:23 följande:
    Alex: jo din historik känner jag ju till. De trodde ju att jag också hade ett X när jag väntade min första pga. kraftiga smärtor.
    Vi håller tummarna riktigt hårt nu att det går vägen denna gäng.
    Ja det är sant det! Oj! Läskigt det där!
    Tack! Det behövs! :D
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg

Jo med mitt ex blev det lite diskussion och jag är glad att hon blev tjej annars hade det blivit något jag verkligen inte ville!

Men med maken nu så var det aldrig något problem. Vi har två pojknamn (ett i reserv om man får två pojkar) och ett tjejnamn (lite svårare med reserv där dock)
    Känns skönt men samtidigt som en utmaning som saknas i graviditeten nu. Det hör ju lite till tycker jag!

• AlexandraViberg
    Önskan skrev 2012-10-10 15:50:57 följande:

Usch vilken vånda.. håller alla tummar och tår för er!! Hoppet är det sista som lämnar en så det kommer gå bra!!!
    JA det är det men försöker att ställa in mig på att det kommer gå åt fanders igen! Är väl lika bra tänker jag!
  • AlexandraViberg

Ja jag var gravid för 6 år sedan! Kan säga att jag inte alls minns mycket överhuvudtaget! :/

Litenochskeptisk: Ja jag undrar också vilken vecka du var i och dag ;)

Vi kommer kolla även mycket för att det blir mer konkret när man berättar för dottern om hon får veta vad det är i och så känner vi att ja det hade ju varit mysigt med en pojke eftersom vi har en tjej här fast maken var ju inte med när hon var riktigt liten så det spelar ingen roll alls, är glad bara det har funkat till slut och att den får vara frisk :)

• AlexandraViberg

Jag har växtvärk ut i låren till och från, känns precis som mensvärk. Vet att livmodern och ligamenten håller på men känns det så för andra? Inte ont dock, bör tilläggas!

• AlexandraViberg

Haha ja jag var jätte svag i benen idag när vi skulle till simskolan och kände mig yr.

Igår var vi på hockey och blev andfådd av att gå upp till våra platser, vafan för några veckor sedan spelade jag i ett innebandy damlag, vad fan har hänt? :D

• AlexandraViberg

Ja man är ju varmare när man är gravid och då känns ju även omgivningen kallare så jag har fasen gåshud hela tiden och känner mig jätte varm, tydligen är jag makens personliga element :S

Trött som tusan jag med men ändå har jag svårt att somna på kvällen? Skit konstigt!
    Hunger.. väldigt konstig känsla för mig som tidigare aldrig känt hunger eller mättnad (ja jag vet, skit konstigt men har varit så sen jag var liten av någon anledning) men går och är hungrig mer eller mindre hela tiden, spelar ingen roll om man tar en frukt eller något, försvinner ju inte. Ska jag försöka få bort den känslan får jag väl äta hela dagarna så när jag vet att jag egentligen ätit bra så ignorerar jag det lite, vill inte sitta och äta hela tiden. Kommer ju äta oss ur hus och rum ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~