Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Trollbarnet skrev 2012-10-10 20:51:03 följande:
    Har dock haft lite ont och småstick/molande om vartannat idag. Får hoppas att det bara är normalt. Kliar fortfarande i huden på magen så det ser jag som ett bra tecken att det är någonting som växer där.
    Min mage började klia idag med! Aldrig hört om det förut, men det kan ju vara för att det växer, tanken har bara inte slagit mig förut!
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg
    Tessss skrev 2012-10-10 22:02:20 följande:
    Köp en tröja till sonen med texten storebror?
    I like it! vi hade tänkte göra så med dottern med beskedet till släkten men vi kunde av massa anledningar inte vänta så länge för att berätta för släkten som vi ville vänta med att berätta för henne. Så det blev inte så, men riktigt bra ide, tycker jag!
    Trollbarnet skrev 2012-10-10 22:05:50 följande:
    Min kliar något helt hysterisk, mest ovanför naveln konstigt nog, sen typ mot höftbenen, hela tiden. Sjukt irriterande är det men ack så skönt att klia när det börjar pirra sådär plågsamt i huden :P Haha!

Ja jag håller tummar och tår, hoppas hoppas.
    Min kliar typ på kejsarsnittet, strax ovanför, så det är ganska långt ner :)

• AlexandraViberg
    skjuter illa skrev 2012-10-10 22:29:01 följande:
    Åh jag blir galen! Suttit med en jäkla uppsats sen förra veckan! Blir aldrig klar! Det var sämsta tänkbara tid att få färdigt en uppsats precis när man plussat. Koncentrationen är nån heeeelt annanstans! Skrattande Suck...
    Duuu.. det är helt kört typ! Jag har inlämning varje fredag och dagen efter jag fick första plusset och den morgonen jag fick första tydliga som man vågade tro på så hade jag juridik prov.. Lycka till och kunna formulera värsta grejerna med lagar och sådant med endast bebis i huvudet! Haha :D
    Fick F på provet men klarade kursen ändå.

Är nu en inlämning efter på nya kurser, kan verkligen INTE koncentrera mig! :P
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-10-10 22:33:05 följande:
    kolbodatjej och AlexandraViberg: Haha, hur kunde jag missa att skriva det? Enligt VUL var jag i vecka 6+3 igår :)

Åh! Då borde jag ju också kunna se lill hjärtat på vul i 6+4 nästa fredag! Ska dit nu också men i 5+4 blir det och då förväntar jag mig inget hjärta.
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-10-10 22:41:50 följande:
    Det är samma här, har en stor tenta som väntar nästa fredag och jag har noll intresse att slå upp böckerna. Vill bara sitta här på FL och diskutera grav.symtom .
    Hahaha, ja då är vi två! Tur att min kurs är liiite flexibel och jag har sagt till lärarna vad som händer i livet just nu, med oron över utomkveds igen osv.
    skjuter illa skrev 2012-10-10 22:42:03 följande:
    Ja det är tamejfan helt kört! Jag läser ett stycke o sen vandrar tankar iväg. Skriver nån mening o sen är jag nån annanstans. Såååå jobbigt! Vill bara skriva klart o lämna det bakom mig liksom (eller ja, det lär ju INTE bli godkänt men får väl komplettera lite). Blir tokig på mig själv. Ta dig samman kvinna. Typ. Haha..
    Haha, ja det är helt sjukt hur mycket tid det kan ta upp i huvudet, när jag såg tillbaka på min tonårsgraviditet så tänkte jag "varför pluggade jag inte då?" så skulle jag slippa plugga så mycket de två år jag faktiskt gick på gymnasiet och pluggade då även det år jag missade, så tre år på två.
    Men NU när jag är gravid igen då fattar jag ju! Sånt där glömmer man. Jag har förlåtit mig själv för det och försöker bara överleva detta nu! Tur att sista kursen är klar i november.
    Men sen vet jag inte vad jag gör, känns som att jag får ta några randomkurser så man får CSN och kan spara pengar till föräldraledigheten.

Eller hur tänker ni andra pluggisar? :)

• AlexandraViberg

Ja! Jag såg aldrig hjärtat med dottern för jag skrev in mig i v.14 och fick då höra hjärtat iallafall och på rutinkoll så var det inte riktigt det man var intresserad av! :)

skjuter illa: Jag har tidigare jobbat som ekonomiassistent och eftersom det inte finns några jobb så tänkte jag att jag uppdaterar mig lite, så jag är sen någon månad löneadministratör och just precis nu läser jag redovisning. Juridik tog jag för att det är bra att ha i branschen! :)
    Själv då? :)

Du, det låter som ett väldigt smart drag du! Jag hann vara arbetslös i 6 månader innan jag kom fram till att jag skulle plugga pga jobb bristen. Så jag har jävla dåligt fp, lägsta nivå gissar jag. Söker alla möjliga jobb nu som en tok i hopp om att få tjäna ihop lite de sista 180 dagarna, men bor i en stad där det verkligen faktiskt inte finns några jobb, förutom de man är grymt underkvalificerad för där det kräver 10 års erfarenhet osv.. Sjukt tråkigt! Går inte ens att få jobb i en kassa på ICA eller McDonalds..

• AlexandraViberg

Kolboda: för mig hjälper det att ställa sig upp långsammare! Hade problem med detta redan innan grav så är härdad ;)

• AlexandraViberg

Ja man klarar sig säkert på lägsta, det gjorde jag med dottern men nu är man ju van vid mer, men det löser sig nog, ska spara så mycket som möjligt av CSN.

skjuter illa: Roligt! Hoppas det går bra på extra jobbet! :)

• AlexandraViberg

Åååååh brösten! Jag är ingen bystdrottning så jag känner mig frälst nu! Går och tittar på dom hela tiden! Konstig som man är ;)

• AlexandraViberg

Haha Ja!! De är nya lek kamrater så att säga, från A till typ liten C :P
    Skojar fan inte, fått köpa ny bh!! :D
    Och vet sen dottern att de bara blir större! Tänk när mjölken rinner till! Mamma kallade mig Dolly Parton senast :P

• AlexandraViberg

Sassa: ja jag kräktes första gången idag efter två dagar helt utan illamående, när jag borstade tänderna längst bak..

Haha ja! Minns inte att mina gjorde ont första grav men lite större var dom men mest efter födseln.. Nu växte de dock ad mycket redan första veckan och gör ont (är hårda) :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~