Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Novasmamma02 skrev 2012-10-14 17:46:36 följande:

Haha sant. Alla mina tidningar hamnar på toaletten efter att gubben har varit där. Men han skulle aldrig köpa skälv. Åh vad härligt. Men laga mat det måste min sambo göra, för jag har Ingen ork alls och sen har jag en superäcklig klump i halsen. Uäää. Du kanske kan jobba extra på knarkspan:) haha
    Haha gubbarna då <3

Min är föredetta kock, sedan vi träffades har jag lagat mat kanske 4 gånger.. innan så var det varje dag när jag var ensamstående med dottern. Inte alls bortskämd ;)

JA! Extra jobb vore ju inte dumt!
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg

Valborgs: nej! Blir tidigast vid jul, helst vid RUL så man kan säga vad det är så det blir lite mer konkret för henne. Men är rätt smal så misstänker att det kanske syns innan och frågar hon tänker jag inte ljuga för henne! Hon fyller 6 i februari och tjatar om syskon, blir tårögd av tanken av hur glad jag vet att hon kommer bli.

Hon är lillgammal som tusan och kan sitta bredvid en bebis i två timmar och bara klappa, utan problem. Hoppas det blir så med småsyskon också :)

• AlexandraViberg

Mytol: har ni ul redan i nov? Rutin här blir julveckan som tidigast :O
    Men det kanske är annat än RUL då antar jag? :)

• AlexandraViberg
    Oreos skrev 2012-10-14 23:03:03 följande:
    Alltså, FÅR man använda mammakläder redan nu? Jag är så svullen så jag kommer inte i mina vanliga byxor.. :P
    Finns väl ingen regel angående det? Ibland har jag använt en gammal mammaskjorta som är as snygg när jag inte ens nästan varit gravid. Så why not ;)
  • AlexandraViberg

Blåbärssaft: min dotter låg i sätes- och fotbjudning. Planerat ks. Sen dess har jag haft problem och ont i mitt snitt (snart 6 år sedan) så samtidigt som jag är livrädd att snittet ska spräckas under vaginal förlossning så känner jag att jag ändå vill ha fött vanligt en gång. Och gör jag det inte nu så får jag inte. Här så blir det automatiskt ks efter två ks. Så det är nu eller aldrig.

Har bestämt att känna hur snittet beter sig medan magen växer innan jag bestämmer helt. Men är väldigt velig. Gråter när jag tänker på det så det är ju ingen bra start :P

• AlexandraViberg
    Blåbärssaft skrev 2012-10-15 16:27:38 följande:
    AlexandraViberg- Jag förstår precis vad du menar! Känner också en viss längtan och nyfikenhet över att föda naturligt men jag vet inte om jag vågar. Om BM gör en vikstkattning på bebisen så småningom kanske jag vet vad jag har att deala med! Fick även röntgat efter BF och det visade sig att jag har trångt bäcken så jag vet inte om jag faktiskt rent fysiskt kan föda barn naturligt...

Aha, så efter två snitt har man ingen möjlighet att få uppleva vaginal förlossning i din kommun? Innebär det särskilda risker i livmoder efter två eller vet du anledningen? Jag har inte kollat upp hur det är här i Uppsala.

Vad jobbigt för dig att du haft sådana problem med ärret efter dottern. Förstår din oro där!

Ja, det är väl för att de anser livmodern så pass försvagad vid snittet eller något. Så är reglerna iallafall, visst kan man säker övertala dom eftersom de aldrig kan bestämma åt en, men det är ju den starka rekommendationen och jag kommer nog inte gå emot den, om vi säger så!

Ja jag förstår din rädsla! Man får ha en öppen dialog med BM under graviditeten, det skulle vi ha iallafall. Hon förstod om jag skulle vilja ha ks nu med, men jag vill ju inte egentligen men rädslan. Är inte alls rädd för smärtan utan bara att snittet ska spricka.

Fick två infektioner i den och det gör fortfarande ont när jag nyser och sådär. Vi får se!
  • AlexandraViberg

Novasmamma: jag är rädd för orgasmer.. Ja att få egna då dvs.. Vet inte varför men får för mig att bebisen lossnar då! (Vet att det inte är så, minns dock hur äckligt det var med dottern i magen sisådär i v.20 och hela livmodern typ drog ihop sig så man riktigt såg formen av henne)

Men i övrigt är det lugnt, inte rädd eller äcklad för penetration men inte lika intresserad, helt klart!

• AlexandraViberg
    Mamma till W skrev 2012-10-15 19:22:05 följande:
    Med mitt första barn syntes det i v 15... Jag är tjock kan tilläggas! Med mitt andra barn kom magen redan i v 8...
    Mitt första syntes efter RUL! Dels för att det var hemligt innan och man kanske lyckades trycka in magen lite och dels för att jag har bakåtlutad livmoder. Har inte fått någon mage än med nummer två. V.7 nu, men tror inte att det kommer att ta lika lång tid, men förmodligen efter v.12 iallafall.. :/
    Man vill ju ha mage så länge som möjligt känner jag :D
  • AlexandraViberg
    Mamma till W skrev 2012-10-15 20:46:39 följande:
    Den här tråden blev inte som jag väntade mig. Eftersom man inte får minsta respons så lämnar jag er!
    Haha nämen, jag som precis svarade dig! :(
    Suttit och sytt hela kvällen...
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~