Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Cindy: fika tycker jag är ok att skicka med, men lunch?? Lunch finns ju på skolan? Det betalas av alla som betalar skatt! När vi gick i skolan hade de speciell utflykts lunch, typ sallader eller om det fanns grill - så korv.

Aldrig hört att man ska skicka med lunch? Jag hade också reagerat, hormoner eller ej!

• AlexandraViberg

Jag har gått ner 1.5 kg sen jag plussade! Och tagit magbild på 4+0, 5+0 och 6+0.. Ser bara smalare ut.. Jäkla skit kropp vad less jag blir! :P
    Vill ju GÅ upp om än bara lite!

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg
    wassan skrev 2012-10-16 16:25:18 följande:

Snart så kommer du gå upp och kommer tänka "Neeejj vill ner i vikt" haha det kommer snar ;)) jag längtar tills magen börjar synas..
    Haha ja kanske! Gick bara upp 6 kg med dottern. Så vi får se!
    Det gör jag med! Har bakåtlutad livmoder så kan nog ta ett tag för mig :(
    Förra gången typ i v.18 har jag för mig!
  • AlexandraViberg
    Natan skrev 2012-10-16 16:40:33 följande:
    Jag har redan köpt gravidbyxor på H&M, svarta jeansleggings som jag använder nästan varje dag! Guuuuud vad dom är sköna och äntligen inget som sitter åt runt magen. Min mage syns redan och jag är bara i vecka 6, är det normalt?

Jag har fått ett enormt sug efter citrusfrukter och citrusjuice och godis som jag annars ÄLSKAR är inte lika gott längre!

Mår ni också konstant illa? Har ni ont i ryggen och molningar i magen?  
    Tror det är tarmarna som sväller såhär tidigt, riktigt vanligt! Bebisen är fortfarande gömd där inne och inte tillräckligt stor för att det ska vara en riktigt bebis mage så att säga.
    Men att du har större mage ändå, är inte konstigt! :)
  • AlexandraViberg
    Natan skrev 2012-10-16 16:52:36 följande:
    Ja, det måste vara tarmarna eftersom bebisen är väl som en liten ärta nu Skrattande
    Min app säger som ett blåbär, men det är ju ungefär samma sak ;)
  • AlexandraViberg
    wassan skrev 2012-10-16 17:38:02 följande:

Haha 6 kg är inte såå mkt..
    Nej, exakt vad bebis, moderkaka och fett för amningen blabla väger. Hoppas på lite mer denna gång då jag gick ner som fan efter förlossningen! Så vill iallafall åstadkomma 10. Men vi går inte upp så mycket i vikt, vi kvinnor i min släkt, mormor gick upp 7 och mamma 10 med första. Med mig gick hon upp något mer förvisso. Men jag är mest lik mormor i kroppen så det blir nog 10 med denna tippar jag på!

Jag äter mer och bättre nu när jag är gravid, men har alltid haft svårt att gå upp i vikt. Dvs jag kan äta vad fan jag vill utan att öka. Så det är ju inte jätte konstigt att det inte blir mycket annorlunda när jag är gravid.

Men 10 ska jag fan klara! :)
  • AlexandraViberg

Just ja! Angående appar! Jag har provat många men hittat min absolut favorit!

"pregnancy +" sök på detta och den kommer upp för mig som nummer 2.
    "Pregnancy + helath & parenting ltd".
    Om man väljer "metric" på units i inställningar så blir det i kilo, cm osv.

Det står för varje vecka och dag lite info, man kan se hur stor den är i jämförelse med frukt, lägga in sin vikt, läsa om bebisens stjärntecken, tips om mat, träning, förlossning, namnlistor osv.
    Sen kan man använda den som spark räknare och värk räknare.

Tycker den är super, den är gratis första 3 månaderna sen kostar den 22 kr. Men jag ska köpa det iallafall!

Annars är "what to expect", 1177, babycenter och babygruppen också bra.

• AlexandraViberg
    Träz skrev 2012-10-16 19:02:50 följande:
    Hej tjejer..!
    Är det någon av er som inte har så mycket gravsymtom? Jag börjar bli lite orolig.. Jag känner av brösten lite grann, det lixom "bränns", men inge annat..! Kan kännas som mensvärk ibland.. Men annars ingenting..! Bör jag vara orolig..?
    Låter normalt tycker jag! Jag har också mensvärk och ont i brösten, sen att jag mår illa också är en annan femma. Kan tillägga att med dottern hade jag INGA symptom alls och hon är 5½ år nu, så det var ingen fara på taket!
  • AlexandraViberg
    Pellefanten skrev 2012-10-16 20:12:06 följande:
    Hoppar in här jag med :) bf 22 :)
    Grattis och välkommen! :)
  • AlexandraViberg

Det enda jag köpte förra grav var ett par mammabyxor som knappt användes.

Jag har mycket längre linnen, tröjor, skjortor osv som kommer räcka väldigt långt! :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~