Inlägg från: Oreos |Visa alla inlägg
  • Oreos

~* Juni Bebisar 2013 *~

Urs, kan bara föreställa mig. Krya på er!

• Oreos
    ThereseJohansson skrev 2013-03-17 16:51:00 följande:
    V30 nu och jag håller på att tvätta upp det vi köpt till bebisen :) har velat fixa sånt färdigt länge men nu kunde jag inte hålla mig så nu är prislapparna klippta och första maskinen är igång :)

Hur noga är ni med att tvätta allt innan det ska användas??
    Jag är väldigt noga, tvättar alla saker i parfymfritt tvättmedel men vanligt milt sköljmedel. Jag har känslig hud och vet hur hemskt det är med nya otvättade kläder. Kliar och blir rött på några minuter bara.
    Tvättar även allt som jag haft till sonen innan, det har ju legat i tre år så det känns bäst så. (Även om det är förvarat inne.)

Jag är i v.28 nu och tvättade massor för nån vecka sen, det rycker verkligen i fixa nerverna nu, man vill boa och göra mysigt till bebisen. Men jag ska försöka hålla mig med sängen och skötbordet i någon månad till iallafall, vill ju ha något att fixa då också.
  • Oreos

Ang stödstrumpor så beställde jag några par från butik21.com väldigt snabb leverans och inte så väldigt dyrt. De hade massor med modeller och färger.

• Oreos
    cindy03 skrev 2013-04-10 08:42:19 följande:
    Någon mer som har som jag?

Jag får en konstig tryckande som rivande känsla ner mot öppningen, som gör sååååå ont att om jag är uppe och går så måste jag stanna upp men det kan även komma när jag bara ligger i soffan.

Det känns som om hinnorna rispas. Jätte konstigt har aldrig haft det tidigare.

Någon som vet? eller känner igen sig eller gissar vad det kan vara? 
    Får ungefär liknande då bebisen är och sparkar/boxar neråt, det är som en ilande stickande känsla. Man tappar nästan andan.. Inte skönt alls!
  • Oreos
    Elfwinter84 skrev 2013-04-25 05:44:09 följande:
    Nu är lilla Jamie här! Han kom 15.57 igår i v 33+6. Vägde 2950 g och var 47 cm! Han mår bra men får lite hjälp med andningen och ligger i värmesäng.
    Åh grattis!!
    Större än min son som föddes v.39.
  • Oreos
    monika84 skrev 2013-04-25 14:30:54 följande:
    Idag den 25 April kl 07:30  46cm och 2000gram. Kom våran Keira-Selena Nina till världen i vecka 35(34+5)  Monika är med våran lilla dotter. Och lillan mår bra läkarna säger att vi kommer förmodligen behöva vara kvar på sjukhuset i minst två veckor. Sedan kommer vi kunna åka hem./ Monikas man
    Grattis!!
  • Oreos
    Zora skrev 2013-05-07 18:54:55 följande:
    Vid 12 idag kom vår lilla tjej! 2175g och 44 cm lång. Hon mår bra men får extra tillmatning och ligger på värmedyna. Själv har jag ganska ont efter snittet, men det är det värt!!!
    Grattis!! Va underbart!
  • Oreos
    idab91 skrev 2013-05-15 00:00:48 följande:
    Köpte hallonbladste idag :) är ingen te drickare men ska försöka!
    Jag tycker det är supergott! Lite syrligt, men en riktig favvo hos mig! Synd att det är lite dyrare än vanligt te, annars hade jag druckit det även då jag inte var gravid.
  • Oreos
    Meoow skrev 2013-05-15 08:14:17 följande:
    Vart hittar man hallonbladsthé då? Finns det i vanliga mataffären?
    På hälsokostaffärer finns det.
  • Oreos
    a dream within a dream skrev 2013-05-15 10:20:11 följande:
    Hälsokost har oftast bara de i påse då det endast är 50 procent hallonblad, på hallonbladste.se finns det att beställa 100 procentig
    Hade jag ingen aning om, måste nog ta och beställa istället!
  • Oreos
    Hjärtat3 skrev 2013-05-15 13:48:50 följande:

Från vecka 35-36 rekommenderar dom att man kan börja. Googla det. Det finns även en mängd äldre trådar här där folk delat med sig av sina erfarenheter av att dricka det, och väldigt många skriver att dom återhämtade sig väldigt snabbt efter förlossningen, men det satte inte igång nåt.
    Med sonen drack jag det regelbundet från v. 36 ungefär, blödde bara i ca 1 ½ vecka efter förlossningen och rent kroppsligt återhämtade jag mig på bara några veckor. Vet inte om det har något med saken att göra men ska dricka hallonbladste nu också, ifall att. men det startade dock ingen förlossning, fick inte ens mer sammandragningar av det.

Däremot har jag en vän som fick massor av sammandragningar första gången hon drack hallonbladste, och andra gången hon drack det så gick vattnet, kanske bara ett sammanträffande, men ändå.
  • Oreos
    Hjärtat3 skrev 2013-05-15 15:44:54 följande:
    I vilken vecka gick vattnet för din kompis?
    Om jag minns rätt så var det v. 37 tror jag.
  • Oreos

Våran Didrik kom i lördags 12.10. 8 dagar innan BF så jag trodde knappt att det var nått på gång när värkarna startade, trodde vi skulle få fara hem. Men ut kom han. <3

• Oreos
    ThereseJohansson skrev 2013-06-12 13:51:57 följande:
    Måste bara höra med er som fått er bebis...känner ni att det är jobbigt med folk??

Vi har några, inte alls många som vart här och sett våran prins och visst är det skoj att visa han för man är ju sååå stolt men nu senaste veckan känner jag att jag vill inte ha med folk att göra just nu...känner bara att jag vill vara med maken, våran lille prins och hund...behöver inte alls mer socialt än så känner jag....fler som känner så?
    För familj och vänner vill jag visa upp bebisen hur mycket som helst. Tycker dock det är skitdrygt att vara ute med vagnen då massor av grannar och sånt ska komma och kolla och säga Grattis. Då vill jag mest bara gå därifrån. Lite jobbigt då jag verkligen vill vara ute, blir så rastlös av att sitta inne..

Tycker att man ska ta den tid man behöver, vill man vara ensam ska man vara det. Alla kommer ju att träffa bebisen tids nog.
  • Oreos
    regnskogen skrev 2013-06-12 03:33:15 följande:
    Idag klockan 00.41 kom våran lille pojke till världen. 51 cm lång, 3920 g. Nu är vi på BB och myser för fullt, måste försöka se till att skaffa lite sömn också.

För övrigt gick Förlossnigen rätt så bra. Blev igångsatt 5 i 4 på eftermiddagen, första värken klockan 6, och första krystningen runt tolv tiden. sjukt vad ont det gjorde, jag kommer nog aldrig vilja föda barn mer...
    Haha, precis vad jag sa efter den här förlossningen också. Inga mera barn! (När jag fick första hade jag inga såna känslor dock). 

• Oreos
    regnskogen skrev 2013-06-12 03:33:15 följande:
    Idag klockan 00.41 kom våran lille pojke till världen. 51 cm lång, 3920 g. Nu är vi på BB och myser för fullt, måste försöka se till att skaffa lite sömn också.

För övrigt gick Förlossnigen rätt så bra. Blev igångsatt 5 i 4 på eftermiddagen, första värken klockan 6, och första krystningen runt tolv tiden. sjukt vad ont det gjorde, jag kommer nog aldrig vilja föda barn mer...
    Och Grattis såklart!!
  • Oreos
    melikey0u skrev 2013-06-27 23:05:28 följande:
    Grattis alla! Tyvärr gick det inte lika bra för oss, fick födda fram våran ängla pojke dagen efter bf, fick beskedet på bf 22/6.
    Beklagar verkligen! Verkligen orättvist hur saker sker. Tänker på er. Hjärta
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~