Inlägg från: Oreos |Visa alla inlägg
  • Oreos

~* Juni Bebisar 2013 *~

Alltså, denna magsjuka! jag blir galen!!  Jag hade den för 1,5 vecka sen, sonen fick den på alla hjärtans dag och sambon har haft inatt.. Fy tusan!  Jag är livrädd att få den igen, spritar händerna och tvättar mig typ hela tiden. Går omkring som en bacillrädd galning och spritar av handtag och allt som dom kan ha rört vid.. Haha!

• Oreos
    Meoow skrev 2013-02-25 10:05:53 följande:
    Kontroll hos Bm idag :) Lyssnat på bebis hjärtljud första gången <3

SF-mått: 20cm
    Blodtryck: 120/65
    Blodsocker: 5
    Vikt: +5,5kg
    Bebis hjärtslag: 143 slag/min 

v. 24+3 idag enligt BM's beräkningar.
    Var också hos BM idag.

Försöker alltid memorera värdena och så har jag laddat ner en superbra app där jag skriver in alla värden när jag går ut och allt är färskt i minnet.

Blodvärde: 120
    Blodsocker: 2,7
    Blodtryck: 110/75
    Vikt: +4kg (från inskrivning)
    Fosterljud: 135
    SF: 23,5

Är precis 24 fulla veckor, gick in i vecka 25 idag.

• Oreos
    AlexandraViberg skrev 2013-02-25 10:14:17 följande:
    Haha nej inte 114.. det var nog blodtrycket! Skrev helt fel ^^
    Järn visste jag inte!
    Låter som ett blodvärde (alltså järn)
  • Oreos
    1. Har du fött barn förut?
    Ja, en gång.

2. Hur ser du på din kommande förlossning? (är du rädd, längtar du osv)
    Lite rädd, sonen hade navelsträngen runt halsen och hjärtljuden sjönk. Men mest längtar jag!

3. Vilken typ av förlossning önskar du dig och varför? (snitt el. vaginalt, hemma, på sjukhus osv) 
    Vaginalt, på sjukhus och med så lite smärtlindring som möjligt.

4. Vill du ha bedövning? Vilken sorts bedövning? Varför just den?
    Helst inte. Vill återhämta mig fort efter förlossningen. Kan tänka mig lustgas, det hade jag med sonen och man blev 'klar' ganska fort efter man slutat ta den. Men jag kommer inte agera någon superwoman, klarar jag inte smärtan så kommer jag ta någon annan bedövning också.

5. Är du rädd för något särskilt som har med förlossningen att göra? (att spricka, att det ska göra ont, att förlora kontrollen, att det blir snitt osv)
    Lite rädd att barnet ska vara stort! Pappan till bebis vägde 5 kilo, det vill jag helst inte klämma ut. Annars är jag också lite rädd att snittas, det vill jag om möjligt undvika.

6. Hur ser din drömförlossning ut?
    Att det ska gå någorlunda fort, börja med värkar. Vill inte bli igångsatt igen (blev det förra ggn). Och att bebisen såklart ska må bra!
  • Oreos

Va duktiga ni är som städar och står i. Själv är jag hemma med 'sjukt' barn. Han kräktes en gång inatt men har inte blivit nått mer. Ganska skönt med en dag och slappa i soffan.

• Oreos

Åh! Nu blev jag sugen på räkmacka! Måste inhandla räkor och göra en ikväll! Mums!

Sitter och längtar till sambon kommer hem, han skulle köpa med sig pizza hem efter jobbet, gott!! En favvo hos sonen också, han tjatar efter det så öronen mina blöder. :P

• Oreos

Miss me: massa jobb är att ta i. ;) iallafall den här vändan. Han är pigg och glad. Men det tackar jag för, är riktigt less på alla sjukor nu.

Jobba inte slut på kroppen din, tycker du kan ta ett skönt bad istället för att städa där inne.

• Oreos

Meoow: jag hade en till sonen och kan tyvärr inte rekommendera den. Han verkade få ont i ryggen och det fick jag med.. Kunde inte ha den mer än kanske 5-10 minuter innan min rygg höll på att bryta ihop.

Till kommande bebis ska jag prova sjal, hade en ringsjal till sonen då han var ca 1-2 år, tyckte det var så bra! Så hoppas att bebisen ska gilla sjalen.

• Oreos
    Meoow skrev 2013-02-27 22:08:43 följande:
    Jag skippade BabyBjörnen till slut efter en del velande.. får se om jag satsar på något mer ergonomiskt eller hur det blir sen.. ;) Har ganska vek rygg och sambon har även han en hel del problem, så kanske dumt att utsätta ryggen för mer påfrestningar än nödvändigt...

Köpte dock en del annat fint under jollyrooms "jollyrace" idag. Har varit hemma från jobbet och kollat de olika erbjudandena varje timma, men mycket som kommit tillbaka flera gånger och inget speciellt som föll mig i smaken...

Någon med erfarenheter av manducas bärsele då?
    Fina saker du handlat.
    Det är ju trots allt en smaksak det där med bärsele och bärsjal. Ni kanske kan fara och prova på nån affär kanske?
  • Oreos
    Sagolina skrev 2013-02-28 08:44:19 följande:
    Inatt har jag inte känt av fogarna så mycket, så tydligen tog de inte illa upp av städningen igår! Däremot har lill*n busat på mycket under morgonnatten, så har inte blivit så värst mycket sömn i alla fall.

All städenergi som fanns igår är som bortblåst efter natten. Hade tänkt fortsätta plocka på övre våningen och förhoppningsvis få bort lite mera onödiga saker, men i verkligheten ligger jag på soffan... Nåja, gäller väl bar att komma igång så flyter det på sen! Behöver ju få det städat, så att jag kan börja fixa inför lill*ns ankomst!

Tror det var jag som tog den.
    Är rastlös och håller på att plocka lite smått här hemma, tror det blir dammtorkning och dammsugning sen, och kanske svabba golven också om jag har energi kvar. +köra några maskiner tvätt.  Måste till H&M också och lämna igen ett par byxor som satt konstigt och så tänkte jag hämta ut babyboxen från Kronans Droghandel.  Mycket att göra, dags att sätta fart!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~