Inlägg från: Oreos |Visa alla inlägg
  • Oreos

~* Juni Bebisar 2013 *~

cj2 skrev 2013-01-10 07:56:29 följande:
    Ni som har små barn sen innan, Har ni berättat för dom att det ska komma syskon? Mina är tre och snart fem och jag har inte berättat ännu. När är det dags att göra det?
    Jag berättade för sonen (3 år) i v.12 ungefär, ifall han skulle börja babbla på dagis eller nått, men han verkar ite riktigt fatta, så jag vet inte hur jag ska förklara riktigt. Ska försöka leta reda på någon bra bok med riktiga bilder (inte tecknade). Han har autism och utvecklingsförsening, så han är ca som en tvååring i sinnet.
  • Oreos
    MissMe83 skrev 2013-01-10 20:18:30 följande:
    Hur är det för er? Ser folk spontant att ni är gravida eller visar dom osäkerhet om det e bebis eller viktuppgång?
    Mig har folk sett det på i nån vecka och spontant uttryckt grattis till bebis å liknande. Skönt att inte bara se tjock ut
    Jag tycker att det syns massor, men ingen som sagt något, kanske inte är sådär självklar gravidmage som jag tror att det är.. Folk är väl kanske rädd att man ska säga att man bara gått upp lite i vikt. ;-P
  • Oreos
    Madelen21 skrev 2013-01-12 08:04:50 följande:
    Men jag har svårt å tro att d är magsjuka... Han dricker iaf bra men feber är väl de enda... hög oxå 38,8
    gett supp alvedon nu kl 7

Bara å vänta å se om övriga i familjen oxå blir sjuka.. håll tummarna att vi inte blir sjuka vi ska ju på ul nästa v.. fast blir  vi sjuka nu så lär d ha gått över till dess isf iomed att d är på onsdag...

Jag tror på magsjuka (tyvärr), den är ju olika från person till person, och även olika varje gång man får den. Det som ger en person en kräkning kan ge en annan person kräkningar i ett dygn. Har jobbat inom vården så där har jag sett mycket magsjuke elände..

• Oreos
    Madelen21 skrev 2013-01-12 08:57:13 följande:
    Ååå fy fasen.. jaha bara å vänta på att övriga familjen ska bli sjuk å nu då....
    Som sagt så hoppas jag att jag får d idag lr i morgon så d hinner gå över till onsdag... jag har ul då juh å jag har ju gått å väntat å längtat....

Typiskt. Hoppas att ni andra klarar er!
  • Oreos

Min sambo sa till mig i helgen att  'nu syns det ju även när du går att du är gravid!'
    Hrmm.. märks kanske att man har lite problem med fogarna ibland då.. ;-P

• Oreos
    AlexandraViberg skrev 2013-01-15 15:29:05 följande:
    Men jag bara måste berätta om min dröm.. Blir fan inte klok!

Andra gången jag drömmer att bebisen föds för tidigt! Men denna gång vart mer bissart, för första gången så var den iallafall super liten när den föddes i APRIL. Men nu föddes den två månader för tidigt igen, MEN den vägde 4 kg?
    Jag fick inte träffa den på några dagar för jag blev så dålig efter kejsarsnittet som var akut för att få ut henne och när jag väl fick träffa henne var vi i en lekpark. Maken hade tagit hand om henne jätte jätte bra och hon var så söt så jag dog. Men hon var ju så förbaskat STOR?!

Sen tyckte jag att vi skulle försöka amma och se om det gick nu efter några dagar på bara flaska och inget bröst alls. Jo det gick ju bra, men vad säger ungen? "Mamma.. den här mjölken innehåller socker".
    För det gjorde ju inte det hon fick av pappa inte..
    Sen gick det någon månad, närmre bestämt två månader och då sprang hon runt? (Det var ju då hon egentligen skulle födas)

Ja det var en jätte konstig dröm och hon vägde 8 kg efter två månader när hon egentligen skulle föds och 4 kg när hon föddes två månader för tidigt.Man blir ju helt kokko av att vara gravid! :P
     Hihi... ja man får verkligen konstiga drömmar.

Min mamma berättade om en dröm hon hade då hon var gravid, att magen var som gummi, att hon kunde ta upp bebisen och vagga den i famnen trots att den låg kvar i magen. Skinnet på magen var så töjbart. :-P Lite läskigt.
  • Oreos
    Baby Lei skrev 2013-01-18 10:57:38 följande:

Så kände jag också, det är  så sjukt overkligt att det växer en människa inne i mig. På riktigt. Och att jag ska få en bebis! Känns det lika overkligt för er som redan har barn? Eller är det en nybörjargrej Flört??
    Det här är mitt andra barn och det känns lika overkligt nu som det gjorde med första. På nått sätt VET jag vad som är i magen, men kan som inte greppa att det är sant. Känns nästan lite mer overkligt nu tror jag, har inte köpt en pryl än. I samma vecka med sonen hade jag massor med bebissaker.
  • Oreos
    Kickilina skrev 2013-01-21 09:08:30 följande:
    Är det fler än jag som är grymt hetsig för tillfället?? Jag går igång på allt. Reagerar på saker på facebokk och börjar världens diskussioner. Retar upp mig på saker på jobbet och kommer igång och diskuterar. Maken får också stå ut med viss argumentation. Känner mig grymt hetsig och lite småelak på något sätt. Snälla säg att det är graviditetshormoner och att ni känner igen er!!! Eller är detta den nya jag??? (hoppas verkligen inte det)
    jag med! Jag blir galen på allt, ALLT!! Flera gånger har jag fått sitta på händerna för att inte skriva till nån här i tråden t.o.m.. måste nog gå anger management snart!
  • Oreos
    Kickilina skrev 2013-02-14 13:47:18 följande:
    Vissa dagar känns livet bara sådär ljust och underbart! Idag är en sådan dag! Två barn på förskolan, fastän jag är hemma Maken hade gömt undan, åt mig, världens räkmacka i kylskåpet som kunde avnjutas i lugn och ro, utan barn, framför "Efter tio" med Malou Fick plats på favoritlunchspinningpasset och är nu hemma igen i ett lugnt hus. Vilken energiboost! Glad alla hjärtans dag på er och hoppas ni får en kanonfin dag!
    Åh vilket härligt inlägg, va glad man blev.
  • Oreos
    MissMe83 skrev 2013-02-15 17:54:36 följande:
    Vi har bestämt sedan lång tid att vi inte vill döpa våra barn. Både jag och mannen är ateister och känns inte bra att döpa vårt barn in i något vi inte tror på. Berättade detta för svärmor häromdagen och det skulle jag inte gjort! Det blev inte väl mottaget! Svärföräldrarna är inte heller troende men tycker av princip man ska döpa sina barn. Försökte förklara hur vi ser på det men hon var jätte upprörd!
    Hur ska jag låta bli att påverkas? Känner mig som en dålig mamma nu
    Du kan ju säga till hon att i Sverige så döps man inte in i kyrkan, man föds in i den..  Om det nu är en tröst för henne. Annars så kan du säga att det är ert barn och ni bestämmer. Det har jag gjort, och hade hon fortsatt vara besviken eller sur över det så hade hon fått det..

Har själv berättat samma sak för svärföräldrarna, och de blev lite förvånade och troligen besvikna men de accepterade läget.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~