Inlägg från: Oreos |Visa alla inlägg
  • Oreos

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hjärtat3 skrev 2012-10-22 16:28:38 följande:

Hahaha, samma här! Tänkte oxå ringa idag men blev jätteosäker. Va ska jag säga? Tycker hon det är för tidigt? Jag kommer inte ihåg hur man gör! Jättefjantigt egentligen. Glad
    Haha, ja gud va fjantig man är. Men ska göra ett nytt försök imårrn. :-P
  • Oreos

Tog äntligen tag i att ringa till BM och så öppnar de inte förrän 10.30.. jaja.. nya tag om 20 minuter. :)

Hur tänker ni kring det här med tunga lyft? Jag jobbar på förskolor (springvikar) och där lyfter man ibland väldigt tunga barn flera ggr om dagen, har även en treåring hemma som gärna vill bli buren (men har börjat trappa ner på det nu).. Kom att tänka på det nu att det kanske inte är så bra att lyfta tungt flera ggr om dagen?

• Oreos
    che71 skrev 2012-10-23 10:57:08 följande:
    blöder som riklig mens sen igår, rejäl mensvärk hela tidenGråter
    ska på VUL i em
    är så rädd
    Det kan bara inte vara sådan otur igen! Denna gången skulle det ju gå bra, Fragminsprutorna skulle ju hjälpa?!
    Hur ska man orka med ett 4:e missfall!?
    Åh nej! Håller alla tummar och tår att det är någonting annat som gör att du blöder!!
  • Oreos

En liten blödning imorse.. eller man kanske ska kalla det blodstrimmor då jag torkade mig..  Jag hade mycket blödningar då jag väntade sonen, men blir ändå jätteorolig! har inte ont eller så, men sitter ändå på helspänn och känner efter hela tiden..

• Oreos

Jag vill inte spricka eran bubbla, men jag mådde jättelilla förra grav, gick ner i vikt. Och det gick inte över förrän efter lite över v. 22. Ut kom en kille. ;)

• Oreos
    kluckis skrev 2012-10-25 17:18:10 följande:
    Som jag förstått/läst mig på så är missfallsrisken störst i vecka 6 och vecka 9!
    Vecka 6 då hjärtat börjar slå
    Vecka 9 då fostret går över till att få all sin näring från mamman och "gula säcken" försvinner...

Jag är i vecka 8 (7+3) och känner så orolig för MF, vill bara hoppa fram 2 veckor i tiden NU!!     
    Precis vad de sa till mig också förra grav..  Önskar att man bara kunde glömma det.. är i 7+1 idag..
  • Oreos
    Hera skrev 2012-10-29 09:34:27 följande:

Hur gammal är du? -30
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? - Sambo 36 år
    Hur länge har ni varit tillsammans? - 8 år
    Har du barn sen innan? - Nej
    Var bor du? - Malmö
    Hur bor du? Vi bor i en 3:a men letar efter större. Minst en 4:a!
    Kommer bebisen få ett eget rum? -Självklart
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Nej
    Vad jobbar du med? - Lärare
    Trivs du med ditt jobb? - Ja
    Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? – Vi har inte diskuterat det ännu.
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? – Självklart men vi har som sagt inte diskuterat det ännu.
    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? –Nej det vågar jag inte.
    Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? – Ett graviditetstest, järntabletter och lite kläder som inte smiter åt.
    Hur många vet att du är gravid? – Familjen, några nära vänner, min chef och några få arbetskamrater.
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? – Ja lite.
    Favoritfrukost just nu? Lågkolhydratbröd med mager leverpastej och gurka.
    Godaste middagen? – Mammasushi!

Vad är mammasushi?? jag har gått och varit sugen på sushi flera veckor, vet inte hur jag ska klara mig till Juni..
  • Oreos
    kluckis skrev 2012-10-29 10:09:17 följande:
    Det är ju lag på att fisken ska vara frusen innan tilllagning!
    Det sa dom där jag brukar käka iallafall:)
    Så då är det bar att hugga in!  
    Jasså? Hade jag ingen aning om, måste kolla upp det. :)
  • Oreos
    Madelen21 skrev 2012-10-30 07:42:10 följande:
    gomorron tjejjer
    hoppas allla må bra.. jag mår inte bra :/ mår fruktansvärt illa
    vet inte va ja ska ta mig till.. har så förbannat mkt å göra hemma men orkar ingenting...
    sambon får fasen hjälpa mig när han kommer hem på em.

å samtidigt som ja är illamående är ja hungrig :/

måste försöka äta nåt- 
    Känner igen det där med att må illa samtidigt som man e hungrig.. Det är så frustrerande för man VILL ju äta, men man kan inte.. :(
  • Oreos
    sanmal skrev 2012-11-02 20:08:04 följande:
    Ååh, såg nu en ganska rejäl brun flytning i trosorna! Nu har jag panik vill jag lova...! :/
    Hade också det för ca en vecka sen, men det har inte kommit nått mer och inta haft ont.  Så länge det inte är blod så är det tydligen ingen fara.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~