Inlägg från: Oreos |Visa alla inlägg
  • Oreos

~* Juni Bebisar 2013 *~

Blåbärssaft skrev 2012-11-02 20:34:22 följande:
    Både Vera och Freja är också superfina namn. Kan tro att sambo kan tänka sig Vera men Freja skulle jag nog inte få igenom.

Nu blir det film, äppelpaj, chips och annat smått och gott. Fredagsmys at it´s best Skrattande Har svårt att tugga bara men nåt slinker nog ner. Haha :) 

Ha en skön kväll alla! 
    Åh det lät gott! Jag var osmart och har inte köpt något fredagsmys, alls. Får lyxa till det med en hårdmacka med kaviar på.. haha. :P
  • Oreos

Ni som har barn sen tidigare, har ni några tips på hur man berättar för syskon?
    Jag har en treåring som ligger efter i både tal och talförståelse, så jag tänkte att kanske någon bok är bra att läsa och visa bilder. Några bra tips?
    Hoppas även på en bra bild när man gör RUL för att kunna visa bebisen för han. :)

• Oreos
    DeeDee09 skrev 2012-11-03 12:28:20 följande:
    Fick lämna maj mammorna och får tyvärr lämna er med Gråter Blödningen kom igång rejält igår. Fattar inte vad det är som går fel!! :( Men jag önskar er alla lycka till.
    Urs vad trist! Håller tummarna för att ni orkar med en omgång till snart (som resulterar i ett barn!)! Kram!
  • Oreos

Vi kommer nog också kolla kön. Bara för att jag är så nyfiken. :P smidigt när man ska bestämma namn också. :)

• Oreos
    SunnaLiv skrev 2012-11-11 19:30:14 följande:
    ni som väntar andra barnet, har era magar kommit än?
    när ja väntade min första knodd däk inte magen upp på riktigt förrens i vecka 30 ca. Nu i vecka 11(i morgon) har ja samma mage som ja hade sist i vecka 20! har inte sagt till nån av vännerna än och tycker de känns jobbigt då magen syns så mycket redan,så går me pösiga tröjor för att dölja den...... 
    Jag har väldigt svullen mage nu! Ungefär lika som jag hade v. 20 med sonen.. är nu v.10. Känns inte så kul då man vet att det inte är bebis, utan bara svullet.. :-P
  • Oreos

Vaccinerade mig mot svinis så jag behöver inte oroa mig, men hade nog inte gjort det ändå.. Vaccinerade mig enbart för att jag har astma och allt sätter sig på lungorna då jag blir sjuk. Sonen var nyfödd då så jag valde att vaccinera mig så jag inte skulle bli jättesjuk..

På tal om något helt annat, har hört att b-vitamin ska hjälpa om man är illamående, någon som provat det?

• Oreos
    Baby Lei skrev 2012-12-06 11:31:03 följande:
    God förmiddag i snöyran!

Här i Stockhlm är det fortfarande ganska kaosigt. Jag var sjukt tacksam för att jag hade bil igår när hela kollektivtrafiken stod still! Min kille och jag skottar fram bilen varje morgon, men det är inte så kallt som tur är, så det är ganska mysigt faktiskt :)

Alexandra, din stackare! Tycker också att du ska åka in om det inte vänder, och drick Resorb. Eftersom du bara kräks på kvällarna så kan du hinna vätska upp kroppen med det på dagarna så kommer du inte känna dig lika svag.
    Hoppas att det vänder snart! Jag tycker så synd om dig!

Jag vet inte om jag tror så mycket på de där oljorna. (Det är väl hormonellt med bristningar, inte att huden är uttorkad?) Men det är ju alltid mysigt att pyssla om sig själv lite extra. Den klassiska oljan är den från Clarins. Alla mina vänner i Frankrike använder den när de är preggo, och svär på att det funkar :) Så varför inte?

Såg att Estelle& Thild också har en, deras är ju ekologisk så det kanske känns ännu bättre.

Ja tror inte heller på de där oljorna, men det är ju skönt att smörja in då magen växer och huden kliar. Annars tro jag inte det hjälper mycket mot bristningar. Men jag vill gärna bli motbevisad för jag vill inte ha några, så om nått verkligen skulle funka så vill jag gärna veta. Fick några bristningar med sonen, men de är under byxlinningen så de gör inte så mycket faktiskt. :)
  • Oreos
    Solrosan skrev 2012-12-07 08:23:17 följande:

Hej!

Är i  vecka 13 nu snart 14 och illamåendet och mycket av tröttheten har försvunnit... Yeeey ;)

MEN, det har börjat göra ont i skinkan emellanåt..hugger till.... Vad kan det vara, foglossning??  Någon som vet?

Ischias gissar jag på! Jag hade så med sonen, inte trevligt, försök att sträcka ut lite då och då det tyckte jag var skönt.
  • Oreos
    regnskogen skrev 2012-12-16 12:01:50 följande:
    Hallå tjejer. På onsdag går jag in i v 16, alltså ungefär 2 veckor kvar till RUL :D jag kommer göra mitt den 9:nde januari :) Jag har förut sagt att jag aldrig ska veta könet på mitt barn. Men jag vill göra det nu, även pojkvännen. Är det fler som funderar på att kolla vad det är för kön? Blev så irriterad häromdagen när jag kollade runt lite på trådar där det var par som har kollat upp könet, kommentarerna från andra medlemmar blev något i stil med "varför öppna julklappen innan jul?" Ett barn, är inte något paket som man öppnar på Julafton. Jag förstår deras poäng, det ska vara en överraskning med könet. Men det är väl en lika stor överraskning över att SE på riktigt, vem som har bott i min mage så länge? Hur ser han/hon ut? Vad har han/hon för intressen? Har han/hon mina eller pappans ögon? Hoppas ni förstår vad jag menar :) Dock vill vi veta könet för att vi är nyfikna. Vi kommer INTE berätta detta för släkten, dels för att alla blir så insnöade på vilken färg barnet ska ha ( pojke= blå och tjej =rosa) och så vill jag inte att mitt barn ska vara klätt. H*n ska ha massor med olika färger, och olika leksaker. Men sen vet jag också att bebisen kanske inte alltid är samarbetsvillig, då låter vi det vara o väntar till förlossningen - men när man väl är där på RUL:et, vill jag veta om det går att se :D
    Jag kollade med förra barnet, men nu blir jag mer sugen på att inte kolla.
    Jag tycker ibland att det känns lite tvärtom, som att bara för att man kan kolla ska SKA man det, så om man inte kollar så blir det som att vännerna tycker att man är jobbig och tror att man är 'perfekt' och pretto typ..

Men jag känner igen det du skriver också, finns alltid någon som tycker att man gör fel. :-P

Tycker att man ska göra det som känns rätt för en själv och skita i vad alla andra har för åsikt kring det där. Ibland är man bara för nyfiken får att vänta!!
  • Oreos
    Caroliin skrev 2012-12-18 09:56:20 följande:
    Här jag bor har dem ändrat detta med rul. Man får en tid redan på inskrivningen detta är dock helt nytt och innan har man fått tid hem Max 2 veckor innan rul. Så kan det vara i vissa landsting ännu ju :p
    Precis så är det i Umeå också, och var när jag väntade sonen.. Trodde det var så överallt.. Vad skumt att man ska måste gå och vänta och inte veta när det blir. Men det är rätt jobbigt att få en tid typ tre månader innan också, för man längtar så mycket. :-P
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~