Inlägg från: Oreos |Visa alla inlägg
  • Oreos

~* Juni Bebisar 2013 *~

Oj vad det skrivs här, va kul!

Det här med humörsvängningar har jag fått massor av jag med, är så arg på sambon som har det så bra för han slipper ha ett barn att ta hand om! Jag har en son från ett tidigare förhållande som han faktiskt hjälper till massor med, men det är ju såklart jobbigt ändå nu då jag är trött och hormonig och sonen har helt plötsligt blivit super mammig. Riktigt frustrerande! Jag går mest och mumlar för mig själv och är arg över att han inte förstår vad jag vill att han ska göra, som att han ska vara någon slags tankeläsare. :P

Jag för verkligen hålla tillbaka hela tiden för att inte verka som en surkärring..

• Oreos

Alltså, FÅR man använda mammakläder redan nu? Jag är så svullen så jag kommer inte i mina vanliga byxor.. :P

• Oreos

Haha, jo jag vet att det inte finns regler och så, men känns så tidigt ändå.. ;P

• Oreos

Men va avis jag blir, jag vill också göra vul! Fast jag har inte kontaktat min bm än heller, måste nog göra det för att se om man blir erbjuden något nupp eller så.. Vill bara veta att jag verkligen är gravid, har sp svårt att tro det.. Men det är bog för att jag knappt märker någonting, inga symtom förutom lite sådär spänningar i magen ibland..

• Oreos
    AlexandraViberg skrev 2012-10-20 20:06:05 följande:
    Idag började jag tok lipa under middagen! Härliga jag! <3

Nåväl, har gått ner över 2 kg nu och försöker verkligen äta så gott det går. Så fick jag världens sämsta samvete bara sådär och började lipa över att jag inte kan ge min bebis näring.. Sen grät jag för varje tugga jag TVINGA ner och egentligen ville kräkas upp.. känner mig hemskt :(

Åh, jag börjar tappa kontrollen, detta blev inte som jag tänkt mig. Jag kan inte ens dricka cola zero längre, som är min absoluta favorit.. nu kan jag bara dricka vatten och äta morötter utan att vilja kräkas :(
    Jag mådde precis så när jag väntade sonen, så jag förstår verkligen. :/ Det är skitjobbigt! Min BM sa att det bara är att äta det man vill och inte ha dåligt samvete, barnet får det hen behöver och om det är någon som blir utan näring så är det mamman.
  • Oreos
    Träz skrev 2012-10-21 07:59:16 följande:
    Idag gick jag in i vecka 6 (5+0)! Önskar att veckorna kunde rulla på lite..! bara 34 veckor kvar! haha!
    Och jag går in i vecka 7.. det går saaakta..  Det är så tråkigt de här första veckorna då man mest bara går och väntar på att magen ska synas och att få fara till BM och få känna sparkar och.. och och.. :-P
  • Oreos
    AlexandraViberg skrev 2012-10-20 22:55:09 följande:
    Ja nog lider man av det, känner mig otroligt svag i kroppen! Blev inte bättre av super förkylningen med svullen hals :(
    Urs va jobbigt.. Krya på dig!
  • Oreos

Ganska blandade åldrar.

Själv är både jag och sambon 28 år. Jag har en son född 09, så det blir mtt andra och hans första barn.

• Oreos

På tal om det här med inskrivning, förra grav hade jag den v 12 tror jag.. tyckte det var sent..

Tänkte ringa idag, men då blev jag tvär nervös och visste inte vad jag skulle säga, haha! Så fjantig jag är. Vad ska man säga? Hej, jag är gravid.. haha.. nä jag väntar ett tag med det. :-P

Men jag måste ju ringa snart, hade gärna velat göra en kub och de gör dom ju ganska tidigt, är i v. 7 nu..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~