Inlägg från: Oreos |Visa alla inlägg
  • Oreos

~* Juni Bebisar 2013 *~

Sunnaliv: jag e också sjalfrälst! Kom inte på det där med sjal förrän sonen var strax över året men han älskade det! Och nu ska jag definitivt ha en till bebisen.

• Oreos

Ligger och är helt lyrisk! Har inte känt så mycket sparkar tidigare (är i v17) och var in på en koll idag för jag haft bLödningar och allt såg fint ut, men moderkakan låg i framvägg så jag väntade mig att det skulle ta ett tag för de rejäla sparkarna. Men så nu ikväll så sparkade bebben igång så tom sambon kunde känna utanpå magen! Känner mig helt uppe i det blå haha! Ligger och känner hur bebisen kickar loss där inne nu.. Underbart!

• Oreos

Hera; det kommer! Är det första barnet? Då brukar det dröja. Om du kan så ligg på mage på kvällarna och känn efter 'bubblor'.

• Oreos

Jag plussade i början av oktober och berättade för familjen på sonens födelsedag den 12:e oktober. På Facebook berättade jag i v. 13 tror jag, men har inte skrivit nått om graviditeten sen dess där. Blir väl möjligen en UL bild sen (för se hur jag gör) och efter det skriva då bebisen kommit. Är ingen sån som lägger ut hela livet där.

• Oreos

Kul med den kinesiska kalendern! Hade ingen aning om att det fanns nått sånt, men enligt den så blir det en tjej. Och kollade med sonen och det stämde på han. :)

Är det någon som det visat fel på? Med ni som redan har barn alltså.

• Oreos
    mysmamman2 skrev 2013-01-09 21:00:21 följande:
    Vilken kalender pratar ni om ??
    Dom som gjort baking soda testet har typ visat rätt nästan jämt.. Nån som testat??

Ang bröst så är dom större, fick köpa ny bh för dom smet ut så det såg ut som dubbelbröst :-P har d nu och b/c innan, vårtgårdarna har växt, krymte era sen sist? Mina krympte inte allt.. Inte så snyggt ;)

Sexlust har ni det? Här har den blivit bättre... Känns kul istället för tvärtom, mitt ex ville inte ha sex när jag väntade dottern, fick inget 4 mån innan födseln och vi gjorde inget förrän efter kanske ett halvår eller så... Usch !!
    Har noll sexlust, har inte blivit av många gånger sen jag blev gravid... Hoppas den kommer tillbaka snart.

Vet inte om länken kommer funka, men provar, här hittade jag kinesiska kalendern:
    http://www.blimamma.se/forutsag-din-bebis-kon-med-kinesisk-legend.html
  • Oreos
    Lizz89 skrev 2013-01-09 21:21:19 följande:

Får man hoppa in här? =) 

Väntar mitt andra barn som är beräknat enligt KUB till den 18 Juni. Har kännt den lille nu i snart 3 veckor, enbart små buffar och sparkar.. Vid förra graviditeten kände jag första sparken runt vecka 18-19 och då sparkades mkt nere vid urinblåsans håll.. Nu känns det som att det sparkar mitt på magen, aja, kanske olika de dära :)

Har en fråga till er som är i vecka 18 som mig, 17+1 (idag) hur högt sitter eran livmoder?? Min känns redan vid navlen.. Beror de på att detta är min andra graviditet eller kan jag vara längre gånget?? 

Enligt mina beräkningar så skulle ja vara i vecka 19+3 idag, men blev flyttad på kub ultraljudet.

Välkommen! :)
    Jag är i v.17+3 och livmodern går strax över naveln, tyckte att det var stort men det är tydligen helt normalt. Trodde ett tag att det kanske var två, men var in på en koll och det va bara en (tack och lov!). Det är min andra också..
  • Oreos
    Lizz89 skrev 2013-01-09 21:30:34 följande:

Okej! :) Ja säger det samma, precis lagom med att vänta en bebis..  Känner du några rörelse/sparkar än? =)

Ja jag känner massor då jag sitter ner eller när jag ska sova. Var på en koll för en vecka sen (hade blödningar) och hade bara känt lite bubbel då. Läkaren sa att moderkakan var i framvägg så jag väntade mig att det skulle dröja länge med sparkarna. Men nu känner jag flera ggr om dagen, och sambon har fått känna en spark han med. :)
  • Oreos
    AlexandraViberg skrev 2013-01-09 21:50:30 följande:
    Vilken tur du har!
    Ja verkligen! Blir alldeles till mig varje gång jag känner bebisen, vågar knappt röra på mig eller andas haha. :P
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~