Inlägg från: Oreos |Visa alla inlägg
  • Oreos

~* Juni Bebisar 2013 *~

Mamma till W skrev 2012-10-08 09:53:31 följande:
    Rosa på pappret... Nu blev det lång väntan på ett ultraljud!
    Håller tummarna för att det bara är de sköra slemhinnorna som spökar! Med min första hade jag massor med blödningar men det gick bra ändå. Du har inte ont eller så?

• Oreos

Min kompis vann ett presentkort på 1000:- att köpa mammakläder för, så det här var nog det tidigaste laget att köpa mammakläder men har beställt nu. :-P Hon är en riktig tävlare och är med i alla tävlingar hon kommer över, och vinner även ganska mycket.

• Oreos
    Valborgs skrev 2012-10-08 20:02:34 följande:

Sitter och grubblar över det här med att berätta på jobbet att man är gravid och för min äldsta dotter, minstingen förstår ju inte iaf.

Det var inte populärt för dottern när hon fick veta senast och tror inte det kommer vara det denna gången heller. Jag vet att när jag berättar för henne så kommer det att spridas till vänner och bekanta ganska snabbt och då även till jobbet, vill gärna vänta lite med det.

Samtidigt så känner jag att jag vill berätta för jobbet ganska snart ändå då jag hade planerat att börja jobba igen i mars-april, känns mest sjyst mot dem. Men rädd för att dottern ska få höra om graviditeten på omvägar då och det vill jag inte heller.

Blir ev att jag berättar efter att jag gjort VUL nu, om allt ser ok ut då dvs. Har SÅÅ svårt för att vara tyst.. :)

Hur tänker ni?

Jag tycker också det är svårt.. men ska berätta för närmsta familjen i helgen iallafall.. Sambon har skrivit ut en bild på digitala testet och satt in i en ram, sen får vi se om nån lägger märke till det, haha.

Sen vet jag inte hur länge jag vill vänta till övriga..
  • Oreos
    Sömntutan skrev 2012-10-08 20:56:25 följande:
    Får jag hoppa in här? Tror bestämt att jag plussade nu i kväll.

Grattis och välkommen!
  • Oreos

Jag hade också mycket blödningar min förra graviditet och har en som snart fyller tre här hemma, så tro inte det värsta än! :)

Själv har jag så svårt att tro att jag är gravid.. så jag var tvungen att ta ett test imorse. :-P Har massor kvar av testlagrets då jag trodde att bebisverkstan skulle ta lite längre tid..
    Och ja, två streck kom det fram.. Men har som ändå svårt att riktigt förstå det.

• Oreos
    mytol skrev 2012-10-10 14:37:18 följande:
    Får man ställa en intim fråga till er andra? Har ni haft sex efter pluset? Jag törs inte för jag vet att man kan ha sköra slemhinnor å börja blöda, ofarligt, men jag vill inte våndas över tankarna om det är en blödning pga sexet eller annat. Min sambo tycker nog att ja e väldans trist i
    Vi har haft det och det gick kanon, men jag upplevde att jag var lite 'öm' inuti eller hur man ska förklara. :P Men hade inga blödningar efter iallafall.. Har hört att om man får det ska man undvika sex några veckor..
  • Oreos
    Katten Janssson skrev 2012-10-10 14:50:24 följande:
    Hej hoppar in här...har bf 7 juni tror jag!?
    Är superglad, det tog dig på 4e försöket...vi har en son som är två som kom helt oplanerat- upptäckte det i v 8, så jag tycker det är så jobbigt att gå å vänta alla dessa veckor tills vi vågar berätta!!
    Mår illa å är konstant hungrig, är väldigt känslig å lipar åt det mesta på tvn om kvällarna...så nå sex är det inte tal om....än iaf, sist vart jag väldigt kåt på karln min under en period :-P
    Blir nyfiken, varför vågar ni inte berätta?
    Jag tänker som så, ju fler som vet om nu att jag är gravid och OM jag får missfall så vet alla om varför jag är deppad.. Så man slipper tala om för alla att man var gravid men fått missfall..  Har inte direkt skrivit det på facebook, men ska berätta det för min närmsta familj i helgen.
  • Oreos
    Katten Janssson skrev 2012-10-10 14:50:24 följande:
    Hej hoppar in här...har bf 7 juni tror jag!?
    Är superglad, det tog dig på 4e försöket...vi har en son som är två som kom helt oplanerat- upptäckte det i v 8, så jag tycker det är så jobbigt att gå å vänta alla dessa veckor tills vi vågar berätta!!
    Mår illa å är konstant hungrig, är väldigt känslig å lipar åt det mesta på tvn om kvällarna...så nå sex är det inte tal om....än iaf, sist vart jag väldigt kåt på karln min under en period :-P
     Glömde, Välkommen hit!
  • Oreos
    AlexandraViberg skrev 2012-10-10 15:13:55 följande:
    Vi har haft namn klart sen förra grav :D
    Skönt att ha det klart! Men sonen var det ett väldigt stort bråk ang namn så jag fasar lite för att ta upp det nu. ;)
    Men sonen har jag med en annan kille så det här blir vårat första gemensamma, min sambo är kanske inte lika som min förra kille. (Hoppas jag!)
  • Oreos
    skjuter illa skrev 2012-10-11 20:18:51 följande:
    Åh herregud vad jag har varit törstig idag och jag bara varit sugen på....saft! När jag ammade dottern så drack jag ofantliga mängder saft. Det gjorde att jag gick upp i vikt. Jag dricker i princip aldrig söta drycker annars. Ska det vara så här resten av graviditeten lär jag ju RULLA fram sen. Måtte suget ta slut!!
    Dessutom är jag så omänskligt trött o irriterad på alla som pratar med mig. Haha stackars min sambo o dotter. Jag har verkligen inte orkat lyssna på dom. :P
    haha, det där känner jag igen, är så sjukt irriterad på alla. Och om någon ens skulle komma och kalla det gravidhormoner blir jag galen, vaddå får man inte vara på dåligt humör utan att vara gravid?
    Men självklart vet jag ju att det är gravidhormonerna som spökar, vill bara inte att nån annan ska påpeka det. Haha..
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~