• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    Blåbärssaft skrev 2012-10-17 22:30:45 följande:
    Alexandra- en hundvalp eller en drake! Sonen frågade en gravid mamma på hans dagis för en tid sedan om det inte kunde vara så att det faktiskt låg en drake i hennes mage Skrattande Jag höll på att garva ihjäl mig! (hon med Glad)
    Hahahha! Med dottern drömde jag att jag födde både hundvalpar och bomullstussar, så man kan ju inte blaima dom små för deras tankar ;D
    mysmamman2 skrev 2012-10-17 22:33:21 följande:
    Visst jag kan förstå att risken är
    Större för de över 35år men jag tycker ändå
    Alla måste få ha samma val att kolla en sån viktig sak om man vill göra ett test, även om man är ung kan man ändå
    Få ett sjukt barn och få rätt att kolla upp, nä vi har inte ens nån privat här som varken
    För nupp, kub och vul.. Så det blir söderner och jag betalar gärna men just grejen att om andra unga söderner erbjuds så borde det gälla i hela sverige!
    Ja det håller jag absolut med om, men är ju inte förvånad att de gör såhär. Vården är så sjukt olik ut många aspekter landet över. Är ju samma som att vissa bara får ETT ivf och andra 3-4. Tycker att vården ur alla aspekter ska vara lika för alla, oavsett vart man bor. Gäller detta med! Men vet inte hur jag skulle hantera en riskbedömning. Siffror liksom..
    Annafredrika skrev 2012-10-17 22:35:43 följande:
    För övrigt så luktar min sambo nåt så vansinnigt illa... Sådärja, jag är visst gravid iallafall :D
    Ja? SAMMA HÄR?! Sjukt irriterande :(

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Cupcake1985

Lukter och temperament är två spännande saker när man är gravid. Idag har jag typ lipat för knappt någonting sen jag kom hem. Under min förra graviditet var det jobbigt med lukten. Om min sambo tog 2 flaskor cider en kväll kunde jag känna ångor från alkoholen i två dygn efteråt.

• AlexandraViberg
    Cupcake1985 skrev 2012-10-17 22:49:45 följande:
    Lukter och temperament är två spännande saker när man är gravid. Idag har jag typ lipat för knappt någonting sen jag kom hem. Under min förra graviditet var det jobbigt med lukten. Om min sambo tog 2 flaskor cider en kväll kunde jag känna ångor från alkoholen i två dygn efteråt.
    Nej vad jobbigt! Tycker denna nya super egenskap är ganska jobbig faktiskt. När maken kokar kaffe inne i köket (utan att jag vet) så börjar jag känna en väldigt besk doft. Det luktar ju inte kaffe ända in hit till vardagsrummet utan bara beskheten av det. Riktigt jobbigt eftersom han dricker några koppar om dagen :P
  • Alexandraochlillal

Det kostar 900 kr för mig sambon och ta ett kub test.. Tycker det är dåligt!
    Det borde vara gratis tycker jag, visst pengarna är inga problem men självs principen! Det är för att se att barnet mår bra det kan väl ändå vara gratis!? Ett barn kostar ju i övrigt pengar så..

• mco

Vi kollade könet på sonen vilket var fantastiskt! Men vill gärna testa på att ha det som en överraskning också. Hoppas att jag klarar att hålla mig!

• AlexandraViberg

I västernorrland har jag nu läst så finns fan inte privata som gör kub/nupp.. Utan man får söka sig till Umeå eller stockholm. Tycker det är dåligt för dom som vill göra detta och det jag hittade i Umeå kostade 1700..

• Sömntutan

Cupcake: jag höll på att börja lipa idag när sonen läste för mig. Tyckte han hade blivit så duktig och han har sådan inlevelse när han läser vad personerna i boken säger. Haha, fick verkligen bita mig i tungan för att inte börja storböla.

• AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-10-17 23:06:15 följande:
    Cupcake: jag höll på att börja lipa idag när sonen läste för mig. Tyckte han hade blivit så duktig och han har sådan inlevelse när han läser vad personerna i boken säger. Haha, fick verkligen bita mig i tungan för att inte börja storböla.
    Sött! Hade nog blivit blödig jag med, är nog när dottern skriver något! :P
    Ska bli kul att hon börjar sexårs efter bebisen kommit! Längtar tills hon börjar skola så vi kan göra läxor med henne! Åh <3
  • natlup

Pulsade i veckan. Har en 3 månaders dotter så vet inte vilken vecka jag e i. Ska till abortkliniken på tidig för att kolla om allt e okey å vilken vecka jag e i och sen prata med psykolog. Men som det ser ut nu vill vi behålla det :D får man vara med i tråden även om man e lite osäker?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~