• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Vicke

Måste fråga en sak, blir så irriterad!!! När jag gör olika graviditetsuträknare vilken vecka jag är i säger vissa 4 och andra 5.. Vet ju det där med 3 v 4 dagar osv... Men jag vet inte vilken vecka jag är i faktiskt :(. Det är så störande :)

Ida 051005 & Noah 070716
  • Alexandraochlillal

Tjejer, behöver eran hjälp!! Har åkt på en dunder förkylning nu efter middagen :s det ända jag hittar hemma är kan jang, och va jag läste på nätet så kunde det va risk för missfall. Den artikeln var från 2003!

Har ni något annat å säga om det eller några andra tips till mig? :)

• Vicke

Mamma 02; har du bim idag?! Jag gjorde en del test innan bim och dagen innan. Tänkte att nensen kommer. Men dagen efter bim så testade jag för magkänslan sa nåt annat å då fick jag ett positivt. Så ge inte upp från helt blankt till ett pos starkt test 2 dagar senare :). Håller tummarna för dej, kram

Ida 051005 & Noah 070716
  • AlexandraViberg
    Sömntutan skrev 2012-10-17 21:17:07 följande:
    Haha, ja visst fan andra raka förlusten nu. Inte bra!
    välkommen i förlust klubben! ;)
    mytol skrev 2012-10-17 21:20:12 följande:

I min kommun blir alla oavsett ålder erbjudna kub och nupptestet. Själv är jag 29. Jag däremot tycker inte om valet. Jag och min sambo är lite oense då han vill göra det för att om de skulle visa något så vill han "göra ngt åt det", medans jag inte vet om jag skulle klara av att ta bort det. Jobbar ju som personlig assistent å är så medveten om så många andra diagnoser som är 1000 ggr värre än dom som dom här testerna visar. Risken finns ju alltid oxå att man tar bort ett friskt barn för att risken finns om annat.
    Ja det är klart, jag skulle nog inte klara av beslutat så jag känner att det är bra att vi inte gör annat än rul. Men det är ju bra om man känner att man vill veta och förbereda sig eller ja som vissa, göra abort. Förstår de som inte vill ha kvar, men beror ju helt på vad det är. Om barnet kan få ett drägligt liv och vad man själv vet att man kan hantera osv.

Glad att jag inte behöver ta valet iallafall, för privat tänker jag inte betala.

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • mytol
    Vicke skrev 2012-10-17 21:20:56 följande:
    Måste fråga en sak, blir så irriterad!!! När jag gör olika graviditetsuträknare vilken vecka jag är i säger vissa 4 och andra 5.. Vet ju det där med 3 v 4 dagar osv... Men jag vet inte vilken vecka jag är i faktiskt :(. Det är så störande :)
    Ida 051005 & Noah 070716

Har du gjort den här på fl? Jag tycker den är bra. Den räknar oxå så som dom gör i sjukvården. På mig t.ex. så visar den vecka 7,6+0.
  • Valborgs

Håller med dig vicke, det är störande!
    Oftast beror det nog på om de räknar bf som v 40+0 eller 39+6, vid det senare fallet så räknas första dagen som 0+0. Hos BM räknade de på det sättet.

Sen det där med att man får olika bf beroende på vilken sida man kollar på. Vissa sidor bryr sig inte om hur lång cykeln är och där får jag bf 9 juni, fl säger 12, några andra 13 och en 14e.. Går efter sidan jag kollade på i början, så får man väl se om det ändrar sig UL. Man ska ju ändå räkna +-14 dagar sen oxå..

Denna sida brukar jag kolla på iaf

www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum

• Vicke

Mytologi; ok! Då går jag efter den! :)... Skönt när man gjort ul och får veta riktigt :)

Ida 051005 & Noah 070716
  • Sömntutan

Alexandraochlillal: Som jag har fattat det så ska du undvika naturpreparat under graviditeten.

• Blåbärssaft

Pratade precis med sambon och vi har nog bestämt att kolla kön på rutin UL. Hur ska ni göra? Tänker ni kolla? 

• mytol
    AlexandraViberg skrev 2012-10-17 21:26:29 följande:
    välkommen i förlust klubben! ;)
    mytol skrev 2012-10-17 21:20:12 följande:
    I min kommun blir alla oavsett ålder erbjudna kub och nupptestet. Själv är jag 29. Jag däremot tycker inte om valet. Jag och min sambo är lite oense då han vill göra det för att om de skulle visa något så vill han "göra ngt åt det", medans jag inte vet om jag skulle klara av att ta bort det. Jobbar ju som personlig assistent å är så medveten om så många andra diagnoser som är 1000 ggr värre än dom som dom här testerna visar. Risken finns ju alltid oxå att man tar bort ett friskt barn för att risken finns om annat.
    Ja det är klart, jag skulle nog inte klara av beslutat så jag känner att det är bra att vi inte gör annat än rul. Men det är ju bra om man känner att man vill veta och förbereda sig eller ja som vissa, göra abort. Förstår de som inte vill ha kvar, men beror ju helt på vad det är. Om barnet kan få ett drägligt liv och vad man själv vet att man kan hantera osv. Glad att jag inte behöver ta valet iallafall, för privat tänker jag inte betala.
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07

När jag var gravid sist så infördes valet två veckor efter att vi passerat v.13 då testet ska genomföras så min bm uttryckte sig som så att "nu har ni ju tur och slipper ta valet eftersom ni precis är på gränsen" sen tillade hon lite egna värderingar i vad hon tyckte om att det erbjuds till alla. När vi prata denna gång så var hon ju tvungen att meddela om valet men sa flera ggr att tänk nu oxå på att dom allra flesta barn för kvinnor som föder i din ålder får friska barn. Det känns inget kul att köra över sambon i denna fråga men å andra sidan så är det min kropp. Vi kommer ju ändå göra ul:et men inte blodprovet så skulle det visa ngt annat som allvarligt hjärtfel eller annat så får vi ta det då.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~