vigillarmtb skrev 2012-10-17 20:21:23 följande:
AlexandraV., så tänker jag med - man måste överdriva! Min son bröt höger fot på förskolan för 1,5 år sedan - läkarna missade och jag tjatade till oss röntgen. Likaså bröt han vänster (på samma förskola) för ett år sedan, även då missade de och vi tjatade! (Vi har såklart bytt förskola!)
Oj jäklar! Ja, det är min kära mor som lärt mig detta med att överdriva, har du haft feber en dag, säg tre dagar! :P
När jag blödde så sa de bara att de inte kan göra något åt MF och jag sa att det inte är MF utan något annat. Men de vägrade och det slutade med att jag ringde in och lossas grät och sa att nu har jag blött jätte mycket och jag har JÄTTE ont i ryggen och på ett ställe i magen.
Egentligen hade det likt de tidigare 4 dagarna bara kommit brunt och hade liiiite molande värk i ryggen. Så jag ljög, men tur var ju det, någon dag till och äggledaren hade spruckit, de sa att det var ett mirakel att det inte redan hänt.. puckon.
Sömntutan skrev 2012-10-17 20:23:07 följande:
Grattis solrosan!
Åh jag vet verkligen inte hur jag ska göra om jag erbjuds dessa test.
Mysmamnan: är det samma i hela Norrland?
Norrland är ju inte känt för bra regler, låt oss inte gå in på ofrivilligt barnlösa diskussionen iallafall för då blir jag förbannad på landstingen på riktigt.
Så med det sagt så tror jag att det är samma, kanske finns något undantag men det skulle förvåna mig! Googla på ditt landsting och kolla! :)