• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    vigillarmtb skrev 2012-10-17 20:17:45 följande:
    Vet att västernorrland och Västerbotten (där jag bor) inte erbjuder och de hänvisar till privat (850kr). Här görs ul i v 18+0 som tidigast! Enda vägen till vul/ul, innan 18+0, är via akuten
    Stämmer bra det, bor i Västernorrland och BM sa att vi inte är i riskzon alls men om vi vill så får vi söka oss utanför landstinget. Vet inte om min fertilitetsläkare gör det eller inte, annars vet jag inte vart man kan vända sig. Men vi har inte tänkt göra det heller men, för de som vill..

Min fertilitetsläkare erbjuda vul i v.8 till "andra" som de uttryckte sig, eftersom vi får tidigt pga X förra gången. Så jag tror man kan få vul där för 300 kr om man är orolig.
    wassan skrev 2012-10-17 20:19:30 följande:
    Jag fick inte heller ta mina migrän tabletter...vad tar ni istället? För mig funkar inte panodil eller Alvedon..

Inget.. finns inget annat och det funkar inte :(
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Sömntutan

Grattis solrosan!

Åh jag vet verkligen inte hur jag ska göra om jag erbjuds dessa test.
    Mysmamnan: är det samma i hela Norrland?

• wassan

Alexandra: min läkare sa att jag inte ska ta migrän tabletterna får nöja mig med de man får ta som gravid men jag har ganska starkt migrän mår såå dåligt när jag får dEt ;( hur är det själv? Några symptom?

• AlexandraViberg
    vigillarmtb skrev 2012-10-17 20:21:23 följande:
    AlexandraV., så tänker jag med - man måste överdriva! Min son bröt höger fot på förskolan för 1,5 år sedan - läkarna missade och jag tjatade till oss röntgen. Likaså bröt han vänster (på samma förskola) för ett år sedan, även då missade de och vi tjatade! (Vi har såklart bytt förskola!)
    Oj jäklar! Ja, det är min kära mor som lärt mig detta med att överdriva, har du haft feber en dag, säg tre dagar! :P

När jag blödde så sa de bara att de inte kan göra något åt MF och jag sa att det inte är MF utan något annat. Men de vägrade och det slutade med att jag ringde in och lossas grät och sa att nu har jag blött jätte mycket och jag har JÄTTE ont i ryggen och på ett ställe i magen.

Egentligen hade det likt de tidigare 4 dagarna bara kommit brunt och hade liiiite molande värk i ryggen. Så jag ljög, men tur var ju det, någon dag till och äggledaren hade spruckit, de sa att det var ett mirakel att det inte redan hänt.. puckon.
    Sömntutan skrev 2012-10-17 20:23:07 följande:
    Grattis solrosan!

Åh jag vet verkligen inte hur jag ska göra om jag erbjuds dessa test.
    Mysmamnan: är det samma i hela Norrland?
    Norrland är ju inte känt för bra regler, låt oss inte gå in på ofrivilligt barnlösa diskussionen iallafall för då blir jag förbannad på landstingen på riktigt.
    Så med det sagt så tror jag att det är samma, kanske finns något undantag men det skulle förvåna mig! Googla på ditt landsting och kolla! :)

• mamma 02

Har ej fått min mens.

ÄL 3/10 BIM 17/10
  • Blåbärssaft
    Bellabu skrev 2012-10-17 19:49:37 följande:
    Åååh jag blir då irriterad... Ringde och ville boka tid för VUL eftersom jag fick ma i mars och fick skrapas men de vägrar ge mig en tid! Jag får vänta till rutin ul.. Som är i veckan 18!! Vill ju på ett VUL runt vecka 12 för att se så att allt ser bra ... Är så orolig.... :(
    Finns det ingen privat klinik som gör det där ni bor? När jag väntade min son bokade jag in tid på en privatklinik, kostade 500 kr om jag inte missminner mig. Helt klart värt det om man är orolig!

Pellefanten- Karlavägen i City :) Funderade på den på söder men tog den vi var till sist. Visst är de bra! Glad 
  • AlexandraViberg
    wassan skrev 2012-10-17 20:28:33 följande:
    Alexandra: min läkare sa att jag inte ska ta migrän tabletterna får nöja mig med de man får ta som gravid men jag har ganska starkt migrän mår såå dåligt när jag får dEt ;( hur är det själv? Några symptom?
    Ja exakt, samma här! alvedon, som inte hjälper alls! Har nu haft ont i huvudet i tre dagar, hade lite migrän känsla idag, så det har varit släckt överallt idag, efter några timmars sömn och tusen liter vatten kan jag iallafall sitta vid datorn och tål ljud igen.

Önskar mig en dag utan huvudvärk <3
  • Emf79

Bor i Norrland och känner en som fick åka till Sundsvall och göra kub test, det var visst genom bm de fick en tid, så de verkar finnas

• AlexandraViberg
    Mother of 8 wildkids skrev 2012-10-17 20:33:37 följande:
    Bor i Norrland och känner en som fick åka till Sundsvall och göra kub test, det var visst genom bm de fick en tid, så de verkar finnas
    Jaha och hon var under 35 eller? :)
  • Sömntutan

Men Alex vi bor ju "grannar" . Men pratar vi VUL eller Nupp och kub test nu? Att VUL inte erbjuds kan jag köpa ( för oss som inte haft några problem vid tidigare grav.), men Nupp och kub då?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~