Blåbärssaft skrev 2012-10-17 21:33:55 följande:
Pratade precis med sambon och vi har nog bestämt att kolla kön på rutin UL. Hur ska ni göra? Tänker ni kolla?
Vi ska kolla, så det blir mer konkret för dottern att hon ska bli storasyster och sedan vill vi inte förbereda helt könsneutralt. Nästa gång kanske vi kör suprice, men inte nu :)
mytol skrev 2012-10-17 21:34:19 följande:
När jag var gravid sist så infördes valet två veckor efter att vi passerat v.13 då testet ska genomföras så min bm uttryckte sig som så att "nu har ni ju tur och slipper ta valet eftersom ni precis är på gränsen" sen tillade hon lite egna värderingar i vad hon tyckte om att det erbjuds till alla. När vi prata denna gång så var hon ju tvungen att meddela om valet men sa flera ggr att tänk nu oxå på att dom allra flesta barn för kvinnor som föder i din ålder får friska barn. Det känns inget kul att köra över sambon i denna fråga men å andra sidan så är det min kropp. Vi kommer ju ändå göra ul:et men inte blodprovet så skulle det visa ngt annat som allvarligt hjärtfel eller annat så får vi ta det då.
Ja, ni får väl diskutera lite, varför han verkligen vill göra det osv och om han då verkligen vill ta bort det och allt sådant. Jobbigt men :/
Är ju med RUL också, man gör det men man är ju medveten om att man kanske måste avsluta efter det om det visar super missbildningar eller så..