• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Kickilina
    Baby Lei skrev 2013-05-10 07:40:44 följande:
    God morgon tjejer! Idag går jag in i v.37, och har exakt en vecka kvar på jobbet! Och senast om exakt fyra veckor idag så kommer min lilla bebis! Men han kan såklart bestämma sig för att komma tidigare., Vi får väl se.. Vi bor fortfarande i kappsäck, så jag längtar ihjäl mig efter att flytta hem nästa vecka. Då ska badrummet vara färdigt. Tänk vad skönt att få komma i ordning ordentligt. Igår gjorde min kille och jag en ordentlig raid på Babyproffsen och köpte Badbalja (jättesmart ihopfällbar!) Baby Björn One Bärsele Bärsjal Soptunna till blöjor Belly Bandit till mig Adapter till babyskydd o vagn Baby insats till trip trapp stolen Babyfiltar Nagelkit Sen måste vi köpa sängkläder, madrass o täcken till spjälis, vagn och moseskorgen också. Det var så kul att vara igång!
    1 vecka kvar av jobb - skönt! Har det gått bra att jobba hittills?
    Måste bli grymt skönt att snart kunna packa upp kappsäcken och hinna landa lite innan liten kommer!
  • Stinsen
    lovea01 skrev 2013-05-11 20:17:31 följande:

Går in i v 34 på måndag. Jo det vet jag men detta va rätt mycket har aldrig haft så med dom andra barnen. Men har inte kommit något mer efter igår så det va nog bara en vattnig flytning. Jo man kunde använda lactal när man är gravid, det ska inte vara farligt. Men får se om det händer igen så får jag nog ringa och kolla. Ja jag menar efter sex :) men är det vanligt att man har smärtsamma sammandragningar som kommer ofta och i flera timmar? För jag hade ont från kl 7 till 3 på natten innan jag somnade och när jag vaknade sen kände jag inget alls. Men hände även samna sak förra gången oxå...jo jag får nog ta och ringa dom men just nu går det inte att ringa, är nåt strul med telefonen :/ men du tror inte att det är nåt farligt? :)
    lovea01 ring och kolla med någon BM eller förlossningen när tel funkar igen,tror de är bättre än att vi sitter här och gissar :) Så länge bebben rör sig som den ska osv så brukar det inte vara någon fara. Jag tror observerar tror att det är förvärkar/sammandragningar du får :)
  • Myrizz

Nån fler som vissa dar har mer eller mindre konstant stenhård mage/sammandragningar? (bf 9/6)

• regnskogen
    Myrizz skrev 2013-05-11 22:45:27 följande:
    Nån fler som vissa dar har mer eller mindre konstant stenhård mage/sammandragningar? (bf 9/6)
    Har haft så sen några veckor tillbaka... Gick in i v 36 igår ( 35+1 idag ) 
    Vad jag vet så är det normalt att sammandragningarna börjar nu, så länge dom inte gör ont :)  
  • Stinsen
    Myrizz skrev 2013-05-11 22:45:27 följande:
    Oooja,har haft så senaste månaden,går in i v 38 nu .....
  • cindy03

Tack Kickilina för svaret! Idag när jag var på ctg så var hjärtslagen normala så bebis verkar må bra.

Vilken tur vi har dig här

• Premismamma

Ligger här i sjukhussängen och trycket går upp och ner. Från 110/75 till 130/95. Kanske inte skyhögt men vi får se vad ronden säger.

• Kickilina
    cindy03 skrev 2013-05-11 23:32:23 följande:
    Tack Kickilina för svaret! Idag när jag var på ctg så var hjärtslagen normala så bebis verkar må bra.

Vilken tur vi har dig här
    Premismamma skrev 2013-05-12 09:07:21 följande:
    Ligger här i sjukhussängen och trycket går upp och ner. Från 110/75 till 130/95. Kanske inte skyhögt men vi får se vad ronden säger.
    Skönt att du är under kontroll!!! Är det "bara" blodtrycket som vajsar? Hur mår du för övrigt och hur är det med äggvita i urinen?

• MissMe83

Kicklina: en fråga. Min väninna skrämde upp mig totalt häromdagen och sa att ett väldigt runt huvud på bebisen kan tyda på någon avvikelse. Stämmer det? Vår bebis har nämligen helt klot runt huvud. Blev totalt livrädd när hon sa det

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~