• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina
    lovea01 skrev 2013-05-07 12:44:00 följande:
    Idag va ja till bm, allt såg bra ut :) ända tills jag vägde mig, har gått upp 2 kilo nu på 2 veckor, fastnade lite på det nu känns inte så bra :/ är redan lite överviktig så vill helst stå still nu på vågen men verkar inte funka så bra. Snart ska man ut och hämta dottern på dagis sen ta en långpromenad i fina vädret :) Cindy03- Jobbigt att magen inte växt :/ hoppas att du får bara positivt iallafall nu på ul!

Jag hade vid senaste rådgivningsbesöket (förra torsdagen) gått upp 1,8kg på 10 dagar! Nu hade det på 5dagar kommit till 300g, och då har jag levt lika hela tiden. Troligtvis lagrar jag vätska, även om jag inte har märkt av det i varken händer eller fötter. Är överviktig och vågen stannar nu på tre siffrigt, så vill också helst stå stilla nu!

Försöker i alla fall promenera dagligen och hålla mig igång både inne och ute, så förhoppningsvis stiger inte vikten så otroligt mycket till! 
  • cindy03
    lovea01 skrev 2013-05-07 12:44:00 följande:
    Idag va ja till bm, allt såg bra ut :) ända tills jag vägde mig, har gått upp 2 kilo nu på 2 veckor, fastnade lite på det nu känns inte så bra :/ är redan lite överviktig så vill helst stå still nu på vågen men verkar inte funka så bra. Snart ska man ut och hämta dottern på dagis sen ta en långpromenad i fina vädret :) Cindy03- Jobbigt att magen inte växt :/ hoppas att du får bara positivt iallafall nu på ul!
    Ja väldigt jobbigt! Jobbigast är väl att jag avvikit i från kurvan, idag var min tredje mätning och fortfarande avvikandeRynkar på näsan men  barnmorska ringde mig några timmar efter vi hade varit hos henne och sagt att TUL blir nu i veckan istället, redan på fredag på förlossningen så då får vi veta hur bebis mår!
  • lovea01
    Stinsen skrev 2013-05-07 14:17:41 följande:
    Detta är fjärde barnet så jag tycker att jag borde vara expert på området hahaha! Men men som alla säger ingen graviditet är den andre lik,fast mina tidigare har varit väldigt lika varandra och jag har aldrig lagt märke till att magen sjunkit med dom....igår när gubben kom hem från jobbet så utbrister han "Vad har du gjort med magen :-O " Var och tankade vid bensinstationen varpå tjejen som jobbar där kommer ut och säger "Men herre gud ****** din mage har ju försvunnit! " ....

Jo det är sant man tror ju att man ska veta allt efter flera graviditeter men sen händer alltid något nytt nästa gång känns det som :) Ja alla graviditeter är olika, kan ju va så att du får tidigare oxå om magen sjunkit redan, man vet ju aldrig :) haha det va ganska rakt på, då måste det va stor skillnad, hoppas han inte blev orolig :P roligt på ett sätt när man får höra såna kommentarer, då känns ju inte förlossningen långt borta oå nåt sätt :) Premismamma- Oj det va jobbigt, är det pågrund av illamående och så? Jag är i v 33 nu :) vilken vecka är du i?
  • Zora

Vid 12 idag kom vår lilla tjej! 2175g och 44 cm lång. Hon mår bra men får extra tillmatning och ligger på värmedyna. Själv har jag ganska ont efter snittet, men det är det värt!!!

• Elfwinter84

Grattis Zora. Gjorde också snitt, vet hur det är. Men ett tips: ju fortare du kommer upp och rör på dig, desto fortare kommer dubli kvitt smärtan. Tog mig bara 1 v så var jag hrlt smärtfri. Åt bara alvedon och naproxen tills dess.

• Kickilina
    Zora skrev 2013-05-07 18:54:55 följande:
    Vid 12 idag kom vår lilla tjej! 2175g och 44 cm lång. Hon mår bra men får extra tillmatning och ligger på värmedyna. Själv har jag ganska ont efter snittet, men det är det värt!!!
    Var det en liten tjej!!! Jag som trott på en kille hela tiden Har tänkt på dig x flera idag och undrat hur det gått för er! Ingen pluttiplutt ändå, 2,1 kg. Vad härligt att hon verkar må fint! Extra mat och värmedyna kommer göra henne gott, snart är hon en liten tjockis
    Du får knapra på med piller mot smärtan, ingen idé att hålla igen där. Räcker det inte med Panodil och Diklofenak så be om något starkare!
    kram på dig och grattis!
  • Carrossk

Grattis Zora :)
    Säger som elfwinter84 upp och rör på dig så fort du kan. Jag var smärtfri inom 1-2 veckor och tog som sagt va bara diklofenac samt Alvedon från start. När sonen var ca 1 vecka så flyttade vi och jag var helt klart med och slet i ;). Det är värst den första dagen/natten.

• Baby Lei

Grattis Zora! Tänk att din bebis är här nu! Skönt att höra att det har gått bra. Säger som Kickliina, snåla inte med smärtlindringen! Bättre att vara generös mot dig själv så att du kommer upp på fötter så snabbt som möjligt!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~