• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • lovea01

Stinsen- Låter ju som att bebisen håller på att fixera sig ordentligt då sjunker den ner betydligt och det är oxå vanligt att få ont i ryggområdet när det händer:) Och sen att du har förvärkar på det oxå och att du känner mycket tryck neråt säger ju sitt det oxå. Bebis förbereder sig, det är ju inte långt kvar för dig nu! :) Med min första sjönk magen tidigt på mig flera veckor innan och då va hon fixerad, min andra fixerade sig senare, kände inte av riktigt då när magen sjönk men hade som dig massor med förvärkar och sammandragningar. Så ja jag tror det är vanligt men tror det är vanligare att det händer tidigare hos förstföderskor n andra osv :) Men alla graviditeter är olika, den här gången så är jag nu i v 33 och har mycket förvärkar och magen har sjunkit lite och jag känner mycket tryck jag oxå, lite läskigt ibland såsom du beskriver det att det är som att vattnet ska gå eller nåt speciellt när man promenerar då får man stanna upp ibland för det liksom trycker till ordentligt men min får ju gärna stanna ett tag till :)

• lovea01
    hea skrev 2013-05-06 19:26:30 följande:
    lovea1 Nu har jag tagit en promenad i den sköna vårsolen och det har gått bra. Ingen värk, bara en del tryck neråt, går som en snigel Så det är nog bara förvärkar. Har haft liknande tidigare, men det var i början på året. Nu är jag i v 36 + 4 så det börjar ju närma sig, tanken finns ju att det kan sätta igång. Lizz89 Mindre tycker jag då inte magen blivit, är ju lite svårt att jämföra bilderna. Men jag tycker då att magen ser större ut på sista bilden.

Vad bra att det gick bra och ta sig ut i fina vädret, du kanske får dra ner på tempot bara kanske och ta lugna promenader i snigelfart :) Ja livmodern tränar säkert ordentligt nu inför förlossningen och så har du inte mycket kvar heller , snart dax för dig ju! :) har du tagit reda på kön? :)
  • lovea01
    Lizz89 skrev 2013-05-06 18:13:48 följande:
    Tycker det känns som att magen växt men ja de kanske är inbillning.. Men doktorn måste mätt galet lr nått.

Jo alla mäter ju säkert olika :) Tror inte du behöver oroa dig men om du tänker mycket på det och är orolig så kan du ju be dom mäta en gång till och fråga din bm. Annars kan ju magen ändra form och så beroende på hur barnet ligger och då kanske det blir lite mindre eller lite mer ibland :)
  • cindy03
    Hej tjejer vart hos bm precis och magen växer fortfarande  inte så nu blir det tillväxt ultraljud nästa vecka!
    sen får vi se vad dem säger. 
  • Premismamma

Nu har jag varit och kollat tryck och urinsticka.
    Allt såg bra ut. Tryck på 120/80.

Har ont i bäckenet men annars går det framåt :)

Längtar till den 5/6. Är så trött på detta nu. 

• Sagolina

Var också till rådgivningen idag och mitt mått hade sjunkit från 32cm till 31cm på 5 dagar. Hon trodde det berodde på att babyn sjunkit, men är ändå orolig att något ska vara fel? Är det vanligt att måttet sjunker? v35+1 så babyn borde ju växa ganska mycket just nu!

• lovea01

Idag va ja till bm, allt såg bra ut :) ända tills jag vägde mig, har gått upp 2 kilo nu på 2 veckor, fastnade lite på det nu känns inte så bra :/ är redan lite överviktig så vill helst stå still nu på vågen men verkar inte funka så bra. Snart ska man ut och hämta dottern på dagis sen ta en långpromenad i fina vädret :) Cindy03- Jobbigt att magen inte växt :/ hoppas att du får bara positivt iallafall nu på ul!

• Premismamma
    lovea01 skrev 2013-05-07 12:44:00 följande:
    Idag va ja till bm, allt såg bra ut :) ända tills jag vägde mig, har gått upp 2 kilo nu på 2 veckor, fastnade lite på det nu känns inte så bra :/ är redan lite överviktig så vill helst stå still nu på vågen men verkar inte funka så bra. Snart ska man ut och hämta dottern på dagis sen ta en långpromenad i fina vädret :) Cindy03- Jobbigt att magen inte växt :/ hoppas att du får bara positivt iallafall nu på ul!
    Själv hade jag gått ner nästan 2 kg. Kan ju bero på att jag inte fått behålla så mycket mat de senaste dagarna. 

Vilken vecka är du i?  
  • Stinsen
    lovea01 skrev 2013-05-07 06:15:45 följande:
    Stinsen- Låter ju som att bebisen håller på att fixera sig ordentligt då sjunker den ner betydligt och det är oxå vanligt att få ont i ryggområdet när det händer:) Och sen att du har förvärkar på det oxå och att du känner mycket tryck neråt säger ju sitt det oxå. Bebis förbereder sig, det är ju inte långt kvar för dig nu! :) Med min första sjönk magen tidigt på mig flera veckor innan och då va hon fixerad, min andra fixerade sig senare, kände inte av riktigt då när magen sjönk men hade som dig massor med förvärkar och sammandragningar. Så ja jag tror det är vanligt men tror det är vanligare att det händer tidigare hos förstföderskor n andra osv :) Men alla graviditeter är olika, den här gången så är jag nu i v 33 och har mycket förvärkar och magen har sjunkit lite och jag känner mycket tryck jag oxå, lite läskigt ibland såsom du beskriver det att det är som att vattnet ska gå eller nåt speciellt när man promenerar då får man stanna upp ibland för det liksom trycker till ordentligt men min får ju gärna stanna ett tag till :)
    Detta är fjärde barnet så jag tycker att jag borde vara expert på området hahaha! Men men som alla säger ingen graviditet är den andre lik,fast mina tidigare har varit väldigt lika varandra och jag har aldrig lagt märke till att magen sjunkit med dom....igår när gubben kom hem från jobbet så utbrister han "Vad har du gjort med magen :-O " Var och tankade vid bensinstationen varpå tjejen som jobbar där kommer ut och säger "Men herre gud ****** din mage har ju försvunnit! " ....
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~