• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Jag sover med ammningskudden...den är helt underbar...har den mellan benen, så går den upp och stöttar magen...helt perfekt! :)

• hea

Är det någon som har börjat få förverkar?
    Varje gång jag vaknat i natt har jag haft ont i magen och ryggen, magen har varit som en fotboll, jätte spänd och bäbisen har rört sig för fullt.
    När jag gick till jobbet var jag tvungen att sätta mig ner på en parkbänk för jag klarade inte av att gå. Tog två Alvedon och det lugnade sig efter ett tag. Sitter nu i soffan och det är rätt lugnt. Det molar lite i magen. Värken stegrar ju inte, så jag tror inte att det är något på gång ännu.
    Någon som känner igen detta?
    (bäbisen var inte fixerad för en vecka sedan).

• Lizz89

Va hos bm i dag och gjorde de vanliga. Alla prover såg bra ut som tur var. Hjärtslagen låg på 138/min och mitt sf mått va enligt min vanliga bm 30 cm medans de va med en lärling som först mätte och fick de då till bara 28 cm. Min bm kunde inte förstå hur hon bara kunde få så lite hehe.. Men om ja nu hade 30 cm som sf mått så har magen inte växt så mycket enligt mig sen vecka 28 då ja hade 27 cm. Va hos läkarn för 2 veckor sen och enligt bm idag så hade han mätt till mer än 30 cm då. Nu blir man ju så klart orolig att magen krympt eller något. Ska dit om 2 veckor igen för o se så att de inte stannat av.. Vet ju att alla mäter olika men ändå blir man nojig. Är i vecka 33+6 idag. Vet inte om de syns någon skillnad på magen men ja lägger upp 2 bilder på magen från vecka 31 och ifrån idag. vitt linne är ifrån idag.

• lovea01

Hea- Jag har oxå börjat få förvärkar, molar i hela magen och ryggen och där nere med. Mycket tryck neråt av bebis oxå och ibland gör det riktigt ont. Känner igen det där med att inte kunna gå typ, fullt med molande i magen och den blir stenhård ich bebis trycker på så jag tror han är fixerad nu oxå det känns så, går ibland som en anka pågrund av trycket och känns ibland nästan som det är nåt på g :) men kommer nog få gå med detta ett tag till tror jag. Oftast så kommer det onda i och med att man varit i gång ett tag eller efter promenad och liknande...

• hea

lovea1
    Nu har jag tagit en promenad i den sköna vårsolen och det har gått bra. Ingen värk, bara en del tryck neråt, går som en snigel Så det är nog bara förvärkar. Har haft liknande tidigare, men det var i början på året. Nu är jag i v 36 + 4 så det börjar ju närma sig, tanken finns ju att det kan sätta igång.

Lizz89
    Mindre tycker jag då inte magen blivit, är ju lite svårt att jämföra bilderna. Men jag tycker då att magen ser större ut på sista bilden.

• Stinsen

Nu var det väldigt länge sen jag skrev något här! Men jag är inne och kikar lite då och då ;)

En fråga är det nån som vet om det är vanligt att magen sjunker väldigt mycket flera veckor innan tiden går ut?

Är 37 fulla på Fredag men allt känns jätte konstigt för magen har fullkomligt "ramlat ner" :P
    Detta skedde alltså idag under dagens lopp .... och vi pratar inte att den ändrat form lite grann utan den har verkligen sjunkit och det känns som att den hänger nere vid knäna :P

Har haft jätte mycket förvärkar+ sammandragningar  de senaste dagarna och "den" har fullkomligt pressat sig neråt och jag har GRYMT ont i svanskotan!! Att sitta ner är döden oavsett hur jag sitter och om jag har kudde.....

Ibland när den pressar som värst så kan jag inte ens fortsätta med de jag håller på med för det känns som om att det snart säger "pang" så går vattnet ....

Har barn sedan tidigare men har aldrig varit med om detta men någon av de tidigare. Det är inte så att jag är orolig att något är fel eller så,men det känns lite konstigt alltihopa på något vis :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~